Garnki na plyte ceramiczna

1. Data: 2003-05-28 13:14:56

Temat: Garnki na plyte ceramiczna
Od: "Marudzik" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nadaja sie stare, uzywane wczesniej na plycie gazowej? Gdzies slyszalam
ze nie. Moze ktos podpowie zanim zniszcze cos w mojej nowej pieknej
kuchni...
Marudzik

1. Data: 2003-05-28 13:23:34

Temat: Re: Garnki na plyte ceramiczna
Od: "Wojciech Jakóbczyk" <s...@n...email> szukaj wiadomości tego autora

> Czy nadaja sie stare, uzywane wczesniej na plycie gazowej? Gdzies
slyszalam
> ze nie. Moze ktos podpowie zanim zniszcze cos w mojej nowej pieknej
> kuchni...

powinny miec calkowicie plaskie dno. uzywane na gazowej zazwyczaj nie maja.

wojtek

1. Data: 2003-05-28 19:11:33

Od: "monia" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <s...@n...email> napisał w wiadomości
> slyszalam
>
> powinny miec calkowicie plaskie dno. uzywane na gazowej zazwyczaj nie
maja.

Zwykle garnki mają płaskie dno, Nie wiem, o jakich myślisz.

1. Data: 2003-05-28 19:31:47

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monia" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <s...@n...email> napisał w wiadomości

> maja.
>
> Zwykle garnki mają płaskie dno, Nie wiem, o jakich myślisz.

Porównaj w sklepie zwykły emaliowany garnek z Olkusza z garnkiem do płyty
ceramicznej.
Wtedy nie bedziesz miec problemów.

Karol

1. Data: 2003-05-29 04:20:09

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Porównaj w sklepie zwykły emaliowany garnek z Olkusza z garnkiem do płyty
> ceramicznej.
> Wtedy nie bedziesz miec problemów.

Zwykły garnek emaliowany też będzie się nadawał na płytę ceramiczną (chociaż
nie polecany przez producentów płyt ceramicznych), pod warunkiem, że będzie
nowy lub bardzo niewiele używany na piecu gazowym, na którym dno wiekszości
garnków, patelni itp. się wykrzywia. Ogólnie mówiąc nie nadają się garki,
które wsześniej były używane na piecu gazowym.

1. Data: 2003-05-29 06:53:34

Od: "Wojciech Jakóbczyk" <s...@n...email> szukaj wiadomości tego autora

> maja.
>
> Zwykle garnki mają płaskie dno, Nie wiem, o jakich myślisz.

nowe tak. po dluzszym uzywaniu na gazie - nie.

wojtek

1. Data: 2003-05-29 08:32:45

Od: "Marudzik" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprobujcie przekonac mojego meza, ze nasze garnki nie maja plaskiego dna.
Naleza do tanich stalowych, tych popularnych i byly dobrych pare lat uzywane
na gazie. Na oko nie widac na nich wykrzywien, jedynie rysy. Jak sprawdzic
czy sie wykrzywily? Jak przekonac meza, ze sie nie nadaja? Juz wyczytal w
instrukcji, ze nic nie ma na temat garow uzywanych wczesniej na gazie... i
uwaza, ze informacje ktore mi przekazujecie to mity ktorym nie nalezy
wierzyc. Jaka roznica bedzie pomiedzy uzywaniem moich starych garnkow a
nowych z plaskim dnem? A moze jeszcze polecicie jakies nadajace sie garnki w
rozsadnej cenie...
Marudzik

1. Data: 2003-05-29 08:46:11

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thursday, May 29, 2003 10:32 AM,
osobnik >> Marudzik <<, napisał:

[ciach o dnach]

"Płaskość" dna w przypadku płyty ceramicznej ma kolosalne znaczenie
dla efektywności grzania. Dla gazu nie ma to w praktyce żadnego
znaczenia, tam dno może przypominać powierzchnię Księżyca.
Dla płyty ceramicznej bardzo ważny jest "styk" dna garnka z właśnie
płytą. Musi być taki sam na całej powierzchni dna garnka. Niewielkie
wklęśnięcie lub wypukłość (tu jeszcze gorzej, bo garnek będzie się
bujał) i efektywność grzania spada. Pamiętam, że niedawno próbowałem
zagotować ostatnio 15 litrów wody w stalowym nierdzewnym garze, który
miał dno wklęśnięte - po dwóch godzinach grzania dałem sobie spokój. Nie
udało się :-))
Poza tym nie polecam, ze względu na własne doświadczenia, naczyń
aluminiowych. Szczególnie tych, których dno jest toczone i strukturą
przypomina taką spiralę. Okazało się, że patelnia z takim dnem niejako
lepiła się do płyty. Oddałem teściowej :-) - ona ma gaz.
Teraz używam garnków nierdzewnych, stalowych, z grubym dnem kupionych w
jakiejś hurtowni. Nie były drogie, zestaw pięciu różnej wielkości,
łacznie z sitkami, patelnią, "przystawką" do gotowania na parze i
termostatami w uchwytach (notabene badziew okrutny i zupełnie
nieprzydatny) zapłaciłem cirka ebałt 300zł. Żadne tam Zeptery oczywista.
Służą mi drugi rok bez żadnych problemów.

--
tymczasem,
* * * * *

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-05-29 09:14:12

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marudzik" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bb4gek$dm$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...] Jak sprawdzic czy sie wykrzywily?

Zapędzić dziecko (własne lub wypożyczone) do wymiąchania masy
solnej, odcisnąć dno i nalać wody :)

> Jak przekonac meza, ze sie nie nadaja?

Opowiedzieć historię znajomej mojej znajomej, która niewłasciwym
garnkiem uszkodziła płytę (szczegółów nie podam, nie wiem, jak
płyta, nie wiem, jakie uszkodzenie, nie wiem, jakie garnki, wiem
tylko, że wezwany serwisant obejrzał garnek, zażądał instrukcji
i pokazał palcem miejsce, w którym było napisane, że nie wolno
używać garnków niepłaskich, po czym skasował dużą ilość środków
płatniczych).

> Juz wyczytal w instrukcji, ze nic nie ma
> na temat garow uzywanych wczesniej na gazie... [...]

Jak nie ma w instrukcji, to ja bym zapytała serwisu/producenta.
Nie znam się na płytach ceramicznych, może akurat na Twojej
można?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-05-29 09:44:25

Od: LuK LaNG <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W liscie "Marudzik" <m...@p...onet.pl>
mozna bylo przeczytać min.:

> [...]
>na gazie. Na oko nie widac na nich wykrzywien, jedynie rysy. Jak sprawdzic

Mam taki pomysł, na płytę piekarnika psiknij
jakimś płynem w aerozolu, bądź posmaruj szmatką
nasączoną olejem ową płyte, cienko, ale tak by
było w miarę wilgotno, na to postaw garnek, postaw
na to garnek. Tam gdzie się styka z płytą powinien
pozostać ślad.
BYć może pewnym usprawnieniem metody z tłuszczem
byłoby włożenie czystej kartki pod garnek, tylko
że płyta musiałaby być tylko leko przetarta owym
tłuszczem by cała kartka od samego położenia się
nie ubabrała, ale dopiero pod wpływem ciężaru
garnka.
Więc jeśli garnki są krzywe to idziemy dalej.

> Jak przekonac meza, ze sie nie nadaja?

Najlepiej doprowadzając do tego by ów zakup nowych
garnków był jego własną decyzją ;) a nie
przychyleniem się do Twej propozycji. Po prostu
bądż dobrym pedagogiem, i tak poprowadź proces
pedagogiczny, by mąż sam doszedł do wniosku że
nowe garnki są potrzebne :)

> Juz wyczytal w
>instrukcji, ze nic nie ma na temat garow uzywanych wczesniej na gazie... i
>uwaza, ze informacje ktore mi przekazujecie to mity ktorym nie nalezy
>wierzyc.

Popytaj czy jest w instrukcji coś o pozbywaniu się
porysowań, czy jest gwarancja na zarysowania
spowodowane garnkiem, niech się dowie ile kosztuje
i czy jest możliwe odrestaurowanie takiej
porysowanej płyty, pokaż mu takie porysowane płyty
- np. w Media Markt. No i przypominaj mu od czasu
do czasu ile zapłaciliście za tą płytę ;)

Luka

Frise - zabudowy, szafy, ktos zna?
keramzyt czy ekofiber ?
Instalacja gazowa i wyburzenie sciany