Re: Garść pytań głupawych

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Garść pytań głupawych
From: Ikselka <i...@g...pl>
Date: 16 May 2017 17:41:56 GMT

Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> A jakby posadzić cisy z czymś innym tymczasowym, a potem ten żywopłot
> startowy wykopać i przesadzić gdzieś, jak cis urośnie? Ma to jakikolwiek sens? ;)

Wg mnie jak najbardziej. Tylko że tuż przy samym cisie kiepsko rosną inne
rośliny - opadające cisowe igły zawierają jakiś inhibitor czy coś w tym
stylu - pod moimi trzema egzemplarzami gola ziemia, tam nawet trawa nie
rośnie w zasięgu ich koron.

Dlatego posadziłabym podwójny żywopłot: tuż przy ogrodzeniu cisy, a jakieś
półtora metra od nich żywopłot z szybciej rosnących iglaków - do wycięcia w
przyszłości (bo z przesadzeniem dużych sczepionych ze sobą korzeniami
roślin to raczej będzie kłopot).

Tylko co na to nasze portfele? Chyba wiem :-(