Gazowy piec C.O. i ekonomiczna temp

1. Data: 2004-10-11 11:55:32

Temat: Gazowy piec C.O. i ekonomiczna temp
Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasny piec C.O. i problem z ustawieniem na termostacie temp. min. i max.

max chcialbym 20 stopni, min 16 i tak mam ustawione... problem w tym ze nie
wiem czy 4 stopniowa roznica jest ekonomiczna dla rozbiegu pieca...ktory
dluzej musi pracowac aby uzyskac z 16 stopni 20

Wiec moze min. temp. powinno byc 18 stopni?

Czekam na sugestie tych co maja wlasne C.O. i w miare ekonomicznie
ogrzewaja

pozdrawiam

Orm

1. Data: 2004-10-12 06:07:09

Temat: Re: Gazowy piec C.O. i ekonomiczna temp
Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ormianin" <o...@c...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Wiec moze min. temp. powinno byc 18 stopni?
>
> Czekam na sugestie tych co maja wlasne C.O. i w miare ekonomicznie

Eh i zaraz sie naczytasz jak tu ludzie ogrzewaja 200 m2 gazem za 100 PLN w
zimie/miesiac twierdzac, ze maja sprawna wentyalcje ale za to hiper
ocieplenie. (przewalkowane na pl.misc.budowanie).

Ja mam sterownik ustawiony na 3 temp noc 18,5, rano i po poludniu 19,5 przez
dzien 19. Za mna jedna zima wiec narazie nie mam obiektywnego obrazu kosztow
ogrzewania. Dom parterowy 150m2, ogrzewanie gazem ziemnym, siporeks + 10 cm
styropianu sredni koszt miesieczy w poprzednim sezonie grzewczym za samo
ogrzewanie okolo 250 PLN/msc (okres listopad - marzec). W tym roku powinno
byc nieco mniej gdyz nie mam domu wychlodzonego jak w poprzednim roku
(wprawadzalem sie koncem pazdziernika dom wewnatrz wychlodzony byl do 13
stopnii) oraz dom jest wyschniety (wylewki kleje do plyt, plytek farby itd).
No i wreszcie uskutecznie kominek w salonie wiec takze ciut dzieki temu bede
grzac taniej.

Odnosnie ustawien temp na czujniku, ktos na grupie albo budowanie albo
tutejszej opisywal, iz analizowal koszty ogrzewania przy stalej temp i przy
ustawianiu tak ja ty i wyszlo mu, ze przy stalej temp jest taniej.

Wojtek

1. Data: 2004-10-12 07:21:58

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 12 Oct 2004 08:07:09 +0200, na pl.rec.dom, wojtusj napisał(a):

> Eh i zaraz sie naczytasz jak tu ludzie ogrzewaja 200 m2 gazem za 100 PLN w
> zimie/miesiac twierdzac, ze maja sprawna wentyalcje ale za to hiper
> ocieplenie. (przewalkowane na pl.misc.budowanie).

Zachodze w glowe jak to mozliwe ze za miesiac 200 m2 i za sto zlotych, nie
uwierze

> [...]
> No i wreszcie uskutecznie kominek w salonie wiec takze ciut dzieki temu bede

Ja mam uzytkowe poddasze - zamienione na mieszkanie w starej kamienicy, 2
poziomy, prawie domek, 100m2, jednak od gory zle polozona izolacja
termiczna, za malo welny mineralnej, tworzy sie dziwna sytuacja na dole
jest cieplej na na gorze, a przeciez komin cieplny powinien dzialac tak ze
cieplo ucieka do gory... w koncu miesiaca za jakies tam oszczedzone pare
groszy musze docieplic gore...
Duze przestrzenie trudniej ogrzac, nie mam kominka, wiec nie mam
alternatywy, chyba ze elektryka, ale to juz nie jest ekonomiczne.
najgorzej jest z lazienka, poniewaz salon potrafi utrzymac temp. 19 stopni
dlugi czas, lazienka wyziebia sie okropnie, nie wiem wiec jak utrzymywac w
niej wyzsza temp. chyba ze elektrycznie

> Odnosnie ustawien temp na czujniku, ktos na grupie albo budowanie albo
> tutejszej opisywal, iz analizowal koszty ogrzewania przy stalej temp i przy
> ustawianiu tak ja ty i wyszlo mu, ze przy stalej temp jest taniej.

Moze masz jakis link, nie chce mi sie wierzyc ze przy stalej bedzie taniej,
noca jak temp. opada do 16 kocial sie nie zalacza wogole (chyba ze sa
mrozy)... oszczednosc grzania jest

pozdrawiam

Orm.

1. Data: 2004-10-12 07:34:00

Od: "wojtusj" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zachodze w glowe jak to mozliwe ze za miesiac 200 m2 i za sto zlotych, nie
> uwierze

Czytalem opinie paru grupowych fantastow (aczkolwiek nie pamietam czy to nie
bylo na pl.misc.budowanie) ;-)

> najgorzej jest z lazienka, poniewaz salon potrafi utrzymac temp. 19 stopni
> dlugi czas, lazienka wyziebia sie okropnie, nie wiem wiec jak utrzymywac w
> niej wyzsza temp. chyba ze elektrycznie

Podlogowka - u mnie sprawdza sie bardzo dobrze, choc lazienka z racji
wentylacji wyziebia sie szybciej.

> Moze masz jakis link, nie chce mi sie wierzyc ze przy stalej bedzie
taniej,
> noca jak temp. opada do 16 kocial sie nie zalacza wogole (chyba ze sa
> mrozy)... oszczednosc grzania jest

linka nie mam - bylo to rok temu - moze pogooglaj na pl.rec.dom i
pl.misc.budowanie - w kazdym badz razie wniosek byl taki, iz koszt
podniesienia tem na dzienna z nocnej byl wyzszy niz utrzymywanie stalej. Ja
swojej opinii w temacie nie mam - po prostu nie chce mi sie dokladnie
spisywac zuzyca gazu i rodzajow ustawien aby to pozniej analizowac - koszty
ogrzewania mam niewiele wyzsze niz mieszkania 60 m2 w bloku wiec jestem
zadowolony (miszkanie "porownawcze" z podzielnikami ciepla - spoldzielcze)

Wojtek

1. Data: 2004-10-12 07:43:57

Od: szeroki <n...@m...qpl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin :

> [...]
> dluzej musi pracowac aby uzyskac z 16 stopni 20
>
> Wiec moze min. temp. powinno byc 18 stopni?

to moze podpiął bym i swoje pytanie ;)
ekonomiczniej jest zainwestowac w regulator pokojowy i utrzymywac temp
dzien/noc czy grzac wylacznie podczas pobytu w domu
Alternatywą byłoby włączanie pieca po przyjsciu z pracy i wyłączanie rano.
Dodam tylko że temp w zimie po 2 dniowej nieobecnosci spada nawet do 8-12 st
w normalnych warunkach wynosi ~15. Chciałbym miec cieplo (~19) i tanio ;).
nie mam z kotlem gazowym zadnych doświadczeń bo wlasnie wyrzucilem węglowy.

--
szeroki

1. Data: 2004-10-12 07:53:11

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 12 Oct 2004 09:34:00 +0200, na pl.rec.dom, wojtusj napisał(a):

> Czytalem opinie paru grupowych fantastow (aczkolwiek nie pamietam czy to nie
> bylo na pl.misc.budowanie) ;-)

poszukam :) jednak moj koszt za mies. z poprzedniego roku wynosil okolo 300
- 350 zl, nie uwierze ze ktos za 200 m2 placi 100 zl

> Podlogowka - u mnie sprawdza sie bardzo dobrze, choc lazienka z racji
> wentylacji wyziebia sie szybciej.

Na tym etapie nie przerobie ogrzewania, bedemusla dogrzewac sie tutj
elektrycznie, niestety

> w kazdym badz razie wniosek byl taki, iz koszt
> podniesienia tem na dzienna z nocnej byl wyzszy niz utrzymywanie stalej.

Pozostaje mi sprobowac przez miesiac, dwa, co z tego bedzie

pozdrawiam

Orm

1. Data: 2004-10-12 08:43:51

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 12 Oct 2004 07:43:57 +0000 (UTC), na pl.rec.dom, szeroki napisał(a):

> [...]
> nie mam z kotlem gazowym zadnych doświadczeń bo wlasnie wyrzucilem węglowy.

Czy to jest domek jednorodzinny, mieszkanie w kamienicy czy tez inne?
Termostat daje ta wlasciwosc ze wykonuje wiekszosc pracy za Ciebie,
ustawiasz soboe o danej godzinie zadana temp i termostat zalacza piec, a
potem go o ust. godzinie wylacza, lub w przypadku kiedy osiagnie wartosc
tejze temperatury... nie wiem w jaki sposob uzywasz pieca teraz, jesli
wlaczysz on grzeje non stop?

1. Data: 2004-10-12 10:05:44

Od: szeroki <n...@m...apl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin :

> Czy to jest domek jednorodzinny, mieszkanie w kamienicy czy tez inne?

jest to domek z lat 70-tych murowaqny, cienkie sciany, słabo ocieplony
(w perspektywie mam budowe nowego więc nie chce w to inwestować)

> [...]
> ustawiasz soboe o danej godzinie zadana temp i termostat zalacza piec, a
> potem go o ust. godzinie wylacza, lub w przypadku kiedy osiagnie wartosc

ok rozumiem to, ale mi nie chodzi o wygodę lecz o aspekt ekonomiczny. Czy
ten regulator misie zwróci biorac pod uwagę warunki opisane wcześniej.
Może wystarczy zamontowanie termostatów na grzejnikach?

>nie wiem w jaki sposob uzywasz pieca teraz, jesli
> wlaczysz on grzeje non stop?

właśnie w tym tygodniu kocioł bedzie montowany wiec z gazem nie mam doświadczeń.
Do tej pory mialem piece kaflowe na węgiel. Męczy już mnie siedzenie do 23 i
dokładanie, dlatego zdecydowalem się na gaz.

--
szeroki

1. Data: 2004-10-12 10:19:15

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin napisał(a):

> Czekam na sugestie tych co maja wlasne C.O. i w miare ekonomicznie
> ogrzewaja

Nie ma co teoretyzować, trzeba poeksperymentować. Sprawdzić jak szybko
wychładza i nagrzewa się mieszkanie w określonych warunkach zewnętrzych
i wewnetrznych. Jakie są dobowe zużycia gazu ( trzeba notować niestety
). Przykładowo - jakie jest opóźnienie narostu zużycia gazu w przypadku
nagłego spadku temperatury - to wskaźnik jakości izolacji termicznej ( u
mnie dobowe zużycie skacze po 2 dniach od nagłego spadku temp. zewn. i
to jest dobry wynik ). Próbować przez czas jakiś grzać
stałotemperaturowo i ze sterownikiem dobowym. A potem wyciągać wnioski.
Nie ma lekko - ideałem było by znać średnią temperaturę wewn/zewn, ale
nie spotkałem się z prostymi termometrami które potrafią uśrednić
temperaturę w ciagu doby.

Sens całej "zabawy" w moim przypadku był taki, że w mieszkaniu 80 m^2,
po wyregulowaniu instalacji CO i kotła przestałem się przejmować
zużyciem gazu, a zainteresowałem komfortem. W Twoim przypadku izolacja
jest niewystarczająca i od niej trzeba zacząć.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-10-12 13:18:45

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 12 Oct 2004 10:05:44 +0000 (UTC), na pl.rec.dom, szeroki napisał(a):

> ok rozumiem to, ale mi nie chodzi o wygodę lecz o aspekt ekonomiczny. Czy
> ten regulator misie zwróci biorac pod uwagę warunki opisane wcześniej.
> Może wystarczy zamontowanie termostatów na grzejnikach?

termostat kosztuje okolo 100 zl instalcja 50 zl? Termostaty w grzejnikach
przy C.O. gazowym nie maja zastosowania, inaczej jest w bloku gdzie C.O.
jest miejskie i podobne

> właśnie w tym tygodniu kocioł bedzie montowany wiec z gazem nie mam doświadczeń.
> Do tej pory mialem piece kaflowe na węgiel. Męczy już mnie siedzenie do 23 i
> dokładanie, dlatego zdecydowalem się na gaz.

Weglowy byl jednak tanszy

Grzejnik na prąd - jaki?
Trojmiasto - kuchnie
Zmywarka - Suszenie