Winorosl - zima

1. Data: 2004-10-11 06:45:23

Temat: Winorosl - zima
Od: "Czarek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam - jak zabezpieczyc najlepiej winorosl przed skutkami zimy?
Pozdr

1. Data: 2004-10-12 07:09:07

Temat: Re: Winorosl - zima
Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nazgrabić liści, ziemi, drobnych gałęzi lub słomy i usypać kopczyk nad
pieńkiem winorośli. Ale nie teraz, mamy jeszcze trochę czasu na to. Jak
krzaczek ma większe pędy to należy je nagiąć do ziemi i też przykryć.

1. Data: 2004-10-12 08:12:43

Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

NTG. Spróbuj pl.re.ogrody.
Powinien być większy odzew.

1. Data: 2004-10-12 08:23:07

Od: "Czarek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomkar" <t...@i...pl> wrote in message
> NTG. Spróbuj pl.re.ogrody.
> Powinien być większy odzew.

Oki - dziekuje - musze sie spieszyc bo juz mialem szron na dworze :)

1. Data: 2004-10-12 08:46:19

Od: ogryzek <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek napisalo:

> Oki - dziekuje - musze sie spieszyc bo juz mialem szron na dworze :)

Przykryj liśćmi albo słomą.

.

1. Data: 2004-10-12 09:09:44

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek wrote:

> Oki - dziekuje - musze sie spieszyc bo juz mialem szron na dworze :)

Spokojnie. Nie panikuj. Nawet najbardziej wrażliwe odmiany winorosli
wytrzymują kilkunastostopniowe mrozy.
Jeśli okryjesz za wcześnie, to mogą zagnieździć się tam nornice i
zniszczyć krzew. Najlepiej okrywać, gdy ziemia trochę zmarznie. Jeśli
krzew nie jest zbyt duży, to należy zdjąć gałęzie z podpór, położyć na
ziemi i okryć np. słomą, stroiszem, suchymi liśćmi. Jak duży to okryć
podstawę.
Jeśli nieopatrznie kupiłeś jakąś szlachetną i ciepłolubną odmianę
deserową, to jak zima będzie ostra bez szklarni pewnie nie przezimuje.
Jeśli to Aurora, to możesz olać zabezpieczanie. Mojej nie zmogła nawet
surowa zima sprzed dwóch lat.

Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-10-12 09:15:38

Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jeśli to Aurora, to możesz olać zabezpieczanie. Mojej nie zmogła nawet
> surowa zima sprzed dwóch lat.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Ja polowałem na Aurorę jakiś czas i jak znalazłem to był to taki uschły
badyl że nie posadził bym go za darmo (a kosztował ok. 14zł). A w ulubionej
szkółce będzie dopiero w czerwcu.
Jak ci się sprawuje Aurora, owocuje, smakuje?

1. Data: 2004-10-12 09:45:53

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomkar wrote:
> [...]
> szkółce będzie dopiero w czerwcu.
> Jak ci się sprawuje Aurora, owocuje, smakuje?

Skąd jesteś. Mogę Ci dać parę gałązek wiosną. Winorośl ukorzenia się
bardzo łatwo.
Mój krzak ma z 10 lat. Owocuje obficie. owoce są małe ale bardzo
smaczne. Jest bezproblemowa w uprawie.
Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2004-10-12 10:18:02

Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd jesteś. Mogę Ci dać parę gałązek wiosną.
> Mój krzak ma z 10 lat. Owocuje obficie. owoce są małe ale bardzo
> [...]
Te właśnie cechy podobają mi się w tej odmianie.
Mieszkam w Warszawie i chętnie bym przyjął te patyki. Mam parę różnych
winnych krzaków, mniej lub bardziej odpornych i w mojej wymażonej kolekcji
brakuje Aurory. Posiadam polar, prim, swenson red, kristaly.... ale mają
cienkie łozy bo rosną dopiero roczek i raczej nie nadają się na sadzonki.
Einset ma 5-8mm średnicy więc może tylko on by się nadawał na sztobry.

1. Data: 2004-10-12 13:00:47

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomkar wrote:

> [...]
> cienkie łozy bo rosną dopiero roczek i raczej nie nadają się na sadzonki.
> Einset ma 5-8mm średnicy więc może tylko on by się nadawał na sztobry.

Ja też z W-wy. Przypomnij się wiosną na priv albo na pl.rec. ogrody
(czytuję i piszę regularnie).
Dostaniesz sztobry.
Mam też Canadice (bezpestkowe) ale też małe jeszcze.

Pozdrawiam
Bea

test
Parujące okna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!