Parujące okna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. Data: 2004-10-11 06:12:41

Temat: Parujące okna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Od: "Przemek" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Może moje pytanie wyda się komuś głupie ale od kilku dni zauważyłem że
parują mi okna od zewnętrznej strony (okna są plastikowe mają około roku i
wcześniej tego problemu nie zauważyłem ). Teraz nie wiem czy jest to
normalne czy może pojawiła się jakaś wada tych okien.
Prosiłbym o jakieś porady w tej sprawie.

Pozdrawiam
Przemek

1. Data: 2004-10-11 12:35:04

Temat: Re: Parujące okna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 11 Oct 2004 08:12:41 +0200, na pl.rec.dom, Przemek napisał(a):

> [...]
> normalne czy może pojawiła się jakaś wada tych okien.
> Prosiłbym o jakieś porady w tej sprawie.

Jak od zewnatrz co Ciebie to martwi, gorzej jakby na oknach byla woda po
wewnetrznej stronie, bo to brak wentylacji

1. Data: 2004-10-11 12:40:22

Od: "Przemek" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak od zewnatrz co Ciebie to martwi, gorzej jakby na oknach byla woda po
wewnetrznej stronie, bo to brak wentylacji.

W sumie to masz rację ale temat troche dziwny tym bardziej ze w innym pokoju
mam satre drewniane okno i tam nic nie paruje.

Pozdrawiam
Przemek

1. Data: 2004-10-11 12:51:31

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11.10.2004, o godzinie 14:35:04, Ormianin napisał(a):

> Jak od zewnatrz co Ciebie to martwi, gorzej jakby na oknach byla woda po
> wewnetrznej stronie, bo to brak wentylacji

A masz jakieś porady na parujące od wewnątrz okna? Poza kuciem ścian. :)

*Habeck*
- Schutzbach

1. Data: 2004-10-11 13:43:00

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto wrote:

> A masz jakieś porady na parujące od wewnątrz okna? Poza kuciem ścian. :)

Rozszczelnić przekręcając baryłki na okuciu

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2004-10-11 17:00:35

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11.10.2004, o godzinie 15.43.00, na pl.rec.dom, Michal Kwiatkowski
napisał(a):

> Rozszczelnić przekręcając baryłki na okuciu

Przepraszam za laickie pytanie, ale co to są "baryłki na okuciu"? Bardziej
obrazowe wytłumacznie byłoby wskazane - przynajmniej dla mnie. :)

*Habeck*
- Schutzbach

1. Data: 2004-10-12 07:36:04

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 11 Oct 2004 14:51:31 +0200, na pl.rec.dom, Habeck Colibretto
napisał(a):

> A masz jakieś porady na parujące od wewnątrz okna? Poza kuciem ścian. :)

Mysle ze wystarczy rozszczelnic okna, przynajmniej w ciagu dnia, albo
porzadnie przewietrzac pomieszczenie

1. Data: 2004-10-12 07:56:00

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto wrote:

> Przepraszam za laickie pytanie, ale co to są "baryłki na okuciu"? Bardziej
> obrazowe wytłumacznie byłoby wskazane - przynajmniej dla mnie. :)
Jako otworzysz okno i popatrzysz na krawędź skrzydła - nie ma siły;
zobaczysz ;-) To takie jajowate coś co zatrzaskuje się o zapadki na ramie.
Jak pociągniesz do siebie - da się przekręcić wokół osi. Sęk w tym że owa
baryłka nie jest równa - przekręcając ją zmniejszasz/zwiększasz docisk
skrzydła do ramy. Regulacja powinna być taka, by była minimalna sczelina -
na tyle mała by okno "oddychało" a jednocześnie nie wiało przez nie.

Jak masz dociśnięte skrzydła do ramy na full - wilgoć z powietrza nie ma
gdzie uciekać i się skrapla na szybie.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2004-10-12 08:05:42

Od: Janusz <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie odpowiedzi się nie doczekasz.
Chodzi o występy ryglujące okno na jego krawędzi przeciwległej do zawiasów,
/tej przy klamce/.To są takie kołeczki okrągłe z nacięciem na śrubokręt.
W zależności od wielkości okna od 3 do więcej.
Należy je grubym śrubokrętem przekręcac,/metodą prób i błędów/
w kierunku większym wybrzuszeniem do zewnętrznej powierzchni okna.
Wtedy okno jest nieco słabiej dociskane uszczelką do ramy.
Ale uwaga zawsze wszystkie o ten sam kąt.Proponowałbym na początek o 1/8
obrotu/45 stopni,bo przy pełnym obrocie wracasz do punktu
wyjściowego.Największy docisk a tym samym najszczelniej zamyka się jeśli
brzuszek ustawiony jest poziomo na zewnątrz,najmniejszy zaś kiedy do
wewnątrz.
Pozdrawiam
Janusz

1. Data: 2004-10-12 08:33:02

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz wrote:

> Prawdopodobnie odpowiedzi się nie doczekasz.

Skąd ta pewność?

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski