Re: Parujące okna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

From: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Parujące okna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Date: Tue, 12 Oct 2004 09:56:00 +0200
Sender: m...@o...pl@mbk.cofund.org.pl

Habeck Colibretto wrote:

> Przepraszam za laickie pytanie, ale co to są "baryłki na okuciu"? Bardziej
> obrazowe wytłumacznie byłoby wskazane - przynajmniej dla mnie. :)
Jako otworzysz okno i popatrzysz na krawędź skrzydła - nie ma siły;
zobaczysz ;-) To takie jajowate coś co zatrzaskuje się o zapadki na ramie.
Jak pociągniesz do siebie - da się przekręcić wokół osi. Sęk w tym że owa
baryłka nie jest równa - przekręcając ją zmniejszasz/zwiększasz docisk
skrzydła do ramy. Regulacja powinna być taka, by była minimalna sczelina -
na tyle mała by okno "oddychało" a jednocześnie nie wiało przez nie.

Jak masz dociśnięte skrzydła do ramy na full - wilgoć z powietrza nie ma
gdzie uciekać i się skrapla na szybie.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski