Re: Gdzie leczyc bezplodnosc i gdzie sie przepadac?

Data: 2003-04-08 20:59:41
Temat: Re: Gdzie leczyc bezplodnosc i gdzie sie przepadac?
Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm>

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
news:slrnb95rml.17v.Grzegorz.Janoszka@kier.icsr.agh.
edu.pl...

> Oj zastanów się, co piszesz/mówisz :

Zastanowiłam się bardzo dobrze. Dziewczyna może mieć np. wycięte jajniki.
Żeby nie obracać się w kręgu domysłów cytuję:

Kanon 1085 par. 3:
§ 3. Niepłodność ani nie wzbrania zawarcia małżeństwa, ani nie powoduje jego
nieważności, z zachowaniem przepisu kan. 1098.

Kanon 1098:
Kto zawiera małżeństwo, zwiedziony podstępem, dokonanym dla uzyskania zgody
małżeńskiej, a dotyczącym jakiegoś przymiotu drugiej strony, który ze swej
natury może poważnie zakłócić wspólnotę życia małżeńskiego, zawiera je
nieważnie.

Teraz jasne?

> Jeśli kościół zaleca seks dopiero po ślubie czy po drugim dziecku (nie
> pamiętam, jak brzmi obecne nauczanie)

Że bo co?
ER