Gdzie leczyc bezplodnosc i gdzie sie przepadac?

21. Data: 2003-04-08 11:45:35

Temat: Re: Gdzie leczyc bezplodnosc i gdzie sie przepadac?
Od: "Zuza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dlaczego wiekszosc z was wysyla odpowiedzi na post Maxii, zupelnie nie
zwiazane z pytaniem gdzie mozna sie przebadac? Czy ja cos zle zrozumialam,
moze Maxii sie pytal czy on moze sie przebadac, czy dajecie mu moralne
przyzwolenie na wykonanie badan?? Dlaczego na takie dosc banalne pytanie
pojawiaja sie w odpowiedzi wywody na temat, czy jemu to jest aby napewno
potrzebne, czy chce od swojej partnerki zaswiadczenie, ze ona jest plodna? A
moze chce dostac od partnerki takie zaswiadczenie? A moze ona na to sie
zgodzila? I podumowujac: co komu do tego, nawet jezeli tak jest?
pzdr Zuza
ps. wybaczcie, ale zla dzis jestem i sama w koncu wysylam post nie na temat
;)))

22. Data: 2003-04-08 12:11:37

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Apr 2003 11:01:52 +0000 (UTC) I had a dream that Dunia
<d...@N...gazeta.pl> wrote:
>Ba, gdybysmy wiedzieli, co jest PRAWDZIWYM powodem rozpadu tego i tego
>malzenstwa. Przewaznie tej prawdy nie znamy, chyba ze chodzi o naprawde
>bliskie osoby. Nie wiem, czy bezplodnosc jest powodem do rozwodu cywilnego
>(wie ktos ?), wiem, ze z tego powodu mozna orzec uniewaznienie slubu
>koscielnego (chodzi wlasciwie o zatajenie tego faktu przed wspolmazonkiem).

Oj zgadzam się, że rozwód jest rzeczą na tyle skomplikowaną, że zawsze
ma wiele przyczyn. Fakt bezpłodności może być jedną z ważniejszych.
Sama wspominasz, że prawo kanoniczne dopuszcza unieważnienie ślubu
z tego powodu.

>Trudno mi sobie wyobrazic, jak kochajac kogos i majac do niego szacunek, mozna
>go zostawic z powodu bezplodnosci. Czy plemniki TZ sa wazniejsze od niego
>samego ? Sadze, ze dobrana i kochajaca sie para poradzilaby sobie psychicznie
>z problemem bezplodnosci. Na pewno jest to kryzys - no ale w koncu jest sie ze
>soba na dobre i na zle ? czyz nie ?

Oj zrozum, że Ty nie jesteś sobie w stanie wyobrazić. Ale pary się rozpadały
z powodu nieodkurzonej podłogi, a co dopiero bezpłodność.
A może bezpłodność była tą przysłowiową kroplą, która przelała czarę
goryczy?

>IMO, problem bezplodnosci moze doprowadzic do rozpadu malzenstwa, ale raczej w
>polaczeniu z innymi problemami. Jesli ludzie nie potrafia byc ze soba
>szczerzy. Jesli wspolnie nie potrafia stawic czola problemom. Jesli nie
>dorosli do takiego zwiazku. Jesli to nie jest 'ta osoba'.

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Aczkolwiek wiesz, w chwili obecnej rozpada
się podobno połowa małżeństw. Nie wierzę, że zawsze są to super ważne,
ważniejsze nawet od faktu bezpłodności, powody.

>Ale wtedy nie tylko bezplodnosc moze sprawic, ze zwiazek sie rozpadnie, rownie
>dobrze moze to byc kazdy inny powazny problem: choroba, utrata pracy etc.

Masz świętą rację.

Sam to napisałem parę linijek wyżej. Widzisz, że się zgadzamy? :)

>Zdaje sobie sprawe, ze ludzie mysla roznie, i wielu pewnie ma inne priorytety
>niz ja... wiem, wiem... ale i tak mi sie w glowie nie miesci. ;)

Też nie rozumiem pewnych rzeczy, ale nie mogę zaprzeczać ich istnieniu.

23. Data: 2003-04-08 12:12:04

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuza" napisała ...

> Dlaczego wiekszosc z was wysyla odpowiedzi na post Maxii, zupelnie nie
> zwiazane z pytaniem gdzie mozna sie przebadac?

Za to związane z pytaniem, gdzie się leczyć, jeżeli się okaże,
że się jest bezpłodnym.
Bo żeby się leczyć, to najpierw trzeba ... itd. /szczegóły w wątku/

Pozdrawiam !
Mała Mi

24. Data: 2003-04-08 12:20:53

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ Zuza <z...@p...onet.pl> popełnił(a) co
następuje:

| Dlaczego wiekszosc z was wysyla odpowiedzi na post Maxii, zupelnie nie
| zwiazane z pytaniem gdzie mozna sie przebadac?
| (. )( .)

Bo przy odrobinie zachodu i przy wykonaniu ... hm, max. (!) czterech
kilkudziesięciosekundowych telefonów (albo paruminutowym wertowaniu
książki telefonicznej) poradziłby sobie sam.

A gdzie chleb można kupić, nie pyta? :]
Acha, bo to NTG - pewnie na pl.soc.kuchnia pyta :]

| ps. wybaczcie

[gestem uniesionej otwartej dłoni w geście pozdrowienia] Wybaczamy.

Z poważaniem,
Z. Boczek
Niech będzie przeklęty ten, kto nie chce unurzać miecza we krwi!
(papież Grzegorz VII)

25. Data: 2003-04-08 13:36:19

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał

> [...]
> ma wiele przyczyn. Fakt bezpłodności może być jedną z ważniejszych.
> Sama wspominasz, że prawo kanoniczne dopuszcza unieważnienie ślubu

Ale nie z powodu bezpłodności jako takiej, tylko zatajenia tego faktu, czyli
raczej nie-uczciwości.
ER
.

26. Data: 2003-04-08 13:38:05

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuza" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Dlaczego wiekszosc z was wysyla odpowiedzi na post Maxii, zupelnie nie
> zwiazane z pytaniem gdzie mozna sie przebadac?

W trosce o skrzynkę Maxii informuję, że adres na pl. Szczepańskim już mu
(dawno) podrzuciłam.
ER

27. Data: 2003-04-08 15:46:29

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Apr 2003 15:36:19 +0200 I had a dream that Ewa Ressel <r...@p...fm>
wrote:
>Ale nie z powodu bezpłodności jako takiej, tylko zatajenia tego faktu, czyli
>raczej nie-uczciwości.

Oj zastanów się, co piszesz/mówisz :)
Jeśli kościół zaleca seks dopiero po ślubie czy po drugim dziecku (nie
pamiętam, jak brzmi obecne nauczanie), to skąd dziewica i prawiczek
wstępując w związek małżeński mogą wiedzieć, czy są/nie są bezpłodni??
Więc jak mogą zataić coś, czego nie wiedzą?

28. Data: 2003-04-08 16:01:23

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ Grzegorz Janoszka
<G...@p...onet.pl-----USUN-TO> popełnił(a) co następuje:

| Oj zastanów się, co piszesz/mówisz :)

To samo do Ciebie, Grześ :)))))))))))))))))) Czytamy niżej:

| Jeśli kościół zaleca seks dopiero po ślubie czy po drugim dziecku (nie
| pamiętam

A te dwa pierwsze dzieciaczki bez seksu (niezalecane) to dar Boży, księdza
czy imprezy? :))))

Pozdrawiam :DDDDDDDDDD

--
Z poważaniem,
Z. Boczek.

29. Data: 2003-04-08 20:59:41

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
edu.pl...

> Oj zastanów się, co piszesz/mówisz :

Zastanowiłam się bardzo dobrze. Dziewczyna może mieć np. wycięte jajniki.
Żeby nie obracać się w kręgu domysłów cytuję:

Kanon 1085 par. 3:
§ 3. Niepłodność ani nie wzbrania zawarcia małżeństwa, ani nie powoduje jego
nieważności, z zachowaniem przepisu kan. 1098.

Kanon 1098:
Kto zawiera małżeństwo, zwiedziony podstępem, dokonanym dla uzyskania zgody
małżeńskiej, a dotyczącym jakiegoś przymiotu drugiej strony, który ze swej
natury może poważnie zakłócić wspólnotę życia małżeńskiego, zawiera je
nieważnie.

Teraz jasne?

> Jeśli kościół zaleca seks dopiero po ślubie czy po drugim dziecku (nie
> pamiętam, jak brzmi obecne nauczanie)

Że bo co?
ER

30. Data: 2003-04-09 08:23:15

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Apr 2003 22:59:41 +0200 I had a dream that Ewa Ressel <r...@p...fm>
wrote:
>Zastanowiłam się bardzo dobrze. Dziewczyna może mieć np. wycięte jajniki.
[...]
>Teraz jasne?

Jasne, aczkolwiek są to dość sporadyczne przypadki, prawda?

>Że bo co?

No nie wiem, czego obecnie naucza kościół, w sprawie kolejności, co po czym.

Ewangelia feminizmu
Super ciuchy prosto z USA
Dawny watek o kontrolowaniu poczty dziecka (narkomana)
PD: Sterylizacja - tak/nie?
[allegro] UBRANKA do chrztu i nie tylko