Gdzie można kupić soli ważonej , nie jodowanej, drobnoziarnistej....

11. Data: 2012-03-13 17:02:28

Temat: Re: Gdzie można kupić soli ważonej , nie jodowanej, drobnoziarnistej....
Od: Nygus <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-12 19:22, Stokrotka pisze:
> Szukam zwykłej soli - soli z samej soli. Gdzie to można kupić?

Sklep z odczynnikami chemicznymi. Kup chlorek sodu cz.d.a. (czysty do
analizy) bedziesz miala 99,99% :D

12. Data: 2012-03-13 17:10:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:jjmkfj$jic$1@inews.gazeta.pl...>W dniu 2012-03-12 19:22, Stokrotka
pisze:

> [...]
ka-rozowa-sol-himala...

> Zwłaszcza płukanie i osuszanie ;-)

Hue hue - płukanie i osuszanie soli :-)
Już sobie wyobraziłam te tajemnicze procesy w ujęciu Stefana :-D

--

XL

13. Data: 2012-03-13 17:37:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Mar 2012 19:22:19 +0100, Stokrotka napisał(a):

> ważonej

...oraz j.w.t.

Stokrotko, jak napiszesz "war" (czyli wrzątek)?
3-)
--

XL

14. Data: 2012-03-13 18:05:52

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Mar, 18:37, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Stokrotko, jak napiszesz "war" (czyli wrzątek)?

Pewnie przez "v". :-)

Ania

15. Data: 2012-03-13 19:08:52

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-13 12:17, Ikselka pisze:

> http://www.twenga.pl/dir-Dom,Naczynia-codziennego-uz
ytku,Mlynek-do-soli

Ale młynek do soli to nie jest do takiej zwykłej, tylko do
kilkumilimetrowej wielkości kryształów, tak jest stylowo ;)

16. Data: 2012-03-13 19:44:13

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam soli smacznej.
Zauważyłam, że słona żywność pszetwożona ma słony smak smaczniejszy niż ten
od soli ogurkowej albo tej z potasem.
A na pewno w żywności prztwożonej nie ma jodu - zabronione jest używanie
soli jodowanej w żywności pszetwożonej.

A właściwie dlaczego jodowanie soli jest nakazem?
Jak komuś brakuje jodu to powinien biec do apteki po jodowaną garstkę soli,
a nie żeby truć całe społeczeństwo.
Kłopot ma mieć ten co horuje, a nie całe społeczeństwo, zwłaszacza teraz, po
wybuhu Fukusimie gdy uwolniono dużo jodu do atmosfery.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

17. Data: 2012-03-13 19:44:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:08:52 +0100, Aicha napisał(a):

ytku,Mlynek-do-soli

> Ale młynek do soli to nie jest do takiej zwykłej, tylko do
> kilkumilimetrowej wielkości kryształów, tak jest stylowo ;)

Wiesz, gdzie mam stylowość soli?
3-)
--

XL błagam, nie! :-D

18. Data: 2012-03-13 19:45:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Mar 2012 20:44:13 +0100, Stokrotka napisał(a):

> A właściwie dlaczego jodowanie soli jest nakazem?

Taka głupia sprawa była kiedyś - się Czernobyl nazywa.

--

XL

19. Data: 2012-03-13 21:11:52

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Mar, 20:45, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Taka głupia sprawa była kiedyś - się Czernobyl nazywa.

O nie, jest jeszcze dawniejsza przyczyna.

Do dziś pamiętam zdjęcie w "Lekarskim poradniku domowym",
przedstawiające "kretyna z okolic Nowego Targu". Niedobór jodu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wrodzony_zesp%C3%B3%C5%
82_niedoboru_jodu

Ponad połowa niektórych populacji na to cierpiała... Chyba warto
popsuć smak ogórków kiszonych...

Od dziecka pamiętam "sól warzoną jodowaną" w sklepach. Dla mnie taka
była od zawsze.

Ania

20. Data: 2012-03-13 21:19:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 13 Mar 2012 14:11:52 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
82_niedoboru_jodu

> Ponad połowa niektórych populacji na to cierpiała... Chyba warto

E, nie warto. Ale można kupić niejodowaną tylko do nich, jako i ja robię
:-)

> Od dziecka pamiętam "sól warzoną jodowaną" w sklepach. Dla mnie taka
> była od zawsze.

Hmmm, stara jestem, ale nie zwróciłam uwagi, pamiętam od Czernobyla. Moze
dlatego, że wcześniej u mnie na wsi sól była sprzedawana z worka "na wagę",
w papierowych torbach, więc za cholerę nie wiadomo, czy jodowana :-)

--

XL

Tłuszcz modny w Skandynawii?
Pytanie do speca od pieczenia chleba
Czego mi brak?
Kto (co) naprawde leczy nasze choroby - Bóg czy lekarstwa?
Co pić aby się nie otruć?