Re: Gdzie zgłasza się zaniedbanie dzieci ?

From: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Gdzie zgłasza się zaniedbanie dzieci ?
Date: Wed, 9 Mar 2005 17:45:06 +0100

Andrzej Garapich w artykule news:uv2r21pfgi8c71ada1mfbpama68f1mfgfn@4ax.com
pisze...
> Tue, 8 Mar 2005 10:38:13 +0100, "Harun al Rashid"
> <a...@o...pl> pisze:
> To nie tak - w mediach też pracują kompetentni i wrażliwi
> ludzie. To nie jest tak, że od razu lecą i wywlekają na
> wierzch intymne detale. Oni też umieją działać z wyczuciem,
> pewnie sami zaproponują odczekanie, żeby się przekonać czy
> i jak zareagują odpowiednie instytucje. Nie sądzę, żeby się
> brali za opisywanie tej sprawy "z marszu".
> Chodzi o to, żeby moc powiedzieć MOPS-owi, że prasa o tym wie
> (co nie jest jednoznaczne z tym, że jutro będzie na 1-szej
> materiał o OPSie).

Powiedzieć możesz i tak, nawet możesz sobie podzwonić udając
dziennikarza.
Rzucając temat dziennikarzowi jesteś jak człowiek ciskający śnieżką
ze stoku góry. Może spadnie do szuflady... a może wywoła lawinę.
Nie masz nad tym żadnej kontroli.
BTW w lokalnych mediach rzadko pracują orły, jeszcze rzadziej takie
herosy etyki siedzą na dyżurze redakcyjnym - to zajęcie dla nieopierzonych,
lub wypalonych.

> OK. Ty masz zaufannie do MOPSU, a z rezerwą podchodzisz
> od mediów. Ja odwrotnie - i tu jest punkt rozbieżności.

Pudło :)))
Gdybym napisała co myślę o MOPSie, pewnie by mnie zamknęli
za obrazę urzędników. To nie napiszę.
Nie mam zaufania. Nalezy im patrzeć na ręce, monitorować działania,
itd. Grosza bym nie dała, że zrobią cokolwiek wymagającego
ryzykownej decyzji, ale to typowa sprawa, rutyna, zero ryzyka.
Nie mam powodu przypuszczać, że to oleją.

Co do mediów - robią swoje. Mieć pretensje, że nakład i przyciągnięcie
czytelnika jest dla nich ważniejsze, niż prywatność i dobro ludzi, jest
równie bezsensowne jak żal do deszczu, że pada. Trzeba nosić
parasol i uważać, co i kiedy mówi się dziennikarzom.

[...]
> Nie zrozumieliśmy się - chodzi o to, żeby mieć podstawę
> do powiedzenia MOPS-owi - "media o tym też wiedzą". Co absolutnie
> nie musi oznaczać artykułu (a nawet nie powinno!). Każdy
> dziennikarz ma pełna szufladę "rozpoczętych tematów" które
> czekają na odpowiedni moment.
> Zawiadomienie mediów w moim poście nie oznaczało automatycznie
> "artykuł w prasie, reportaż w radiu, materiał w UWADZE!".
> Chodziło o to, żeby móc o tym napomknąć urzędniowi i nic a nic
> więcej.

Dasz gwarancję? Nie masz nad tym kontroli.
A urzędowi napomykaj, czemu nie. :) Byleś nie narobił za dużego hałasu,
bo jak się te biedne mopsowe duszyczki o lokajskiej mentalności
przestraszą o stołek (no nie darowałam sobie ;)), to narozrabiają.

[...]
> To ani MOPS, ani żadne media nie pomogą.

Są rodziny całymi latami korzystające z pomocy MOPSu.
To może być taka rodzina.

--
Pozdrawia,
EwaSzy