Najlepsze sceny w historii polskiego kina...

11. Data: 2007-11-04 14:18:19

Temat: Re: Najlepsze sceny w historii polskiego kina...
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fryderyk Niemociński pisze:

> wielu

> i nie
> gwaĹ?tow
> wrzeĹ?nia.
> Andrzejowi
> zarzucano,

> widzĂłw, p
> gdy

> I ten

> piÄ?kna

> dowĂ

> Pastwisz się intencjonalnie nad Wajdą czy nade mną? Wajda sam się wybroni, a
> mnie się bronić nie chce.

A gdzie tam nad Tobą! Jeśli tak to odbierasz... to przepraszam.
Ja się pastwię intencjonalnie nad ogólnym społecznym odbiorem jako filmu
o koniku, i nad ogólnospołeczną nieświadomością wagi tego filmu...

Wajda się sam wybroni, mówisz? - dążę do uniemożliwienia mu tego, na ile
tylko mogę...

--
XL wiosenna

12. Data: 2007-11-04 14:26:06

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Pamiętam, jak w "Podwieczorku Przy Mikrofonie" Malinowski z Kierownikiem
> naśmiewali się z Lotnej, że leciała, leciała, leciała...

Nawet uczniów prowadzano na "Lotną", żeby potem na jej podstawie lekturę
omawiać... żeby im świadomość poprawić. I to jest wtórne zło tego filmu.

--
XL wiosenna

13. Data: 2007-11-04 14:42:40

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Lis, 15:26, Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Nawet uczniów prowadzano na "Lotn ", eby potem na jej podstawie lektur
> omawia ... eby im wiadomo poprawi . I to jest wtórne z o tego filmu.
>
> --
> XL wiosenna

Z punktu majac na uwadze ze ewentualna krytyka moze byc, powinnismy
tak zrobic zeby tej krytyki nie bylo.
http://www.youtube.com/watch?v=S4LYzqaoP9Y

J-23

14. Data: 2007-11-04 14:44:57

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Lis, 15:07, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Pami tam, jak w "Podwieczorku Przy Mikrofonie" Malinowski z Kierownikiem
> na miewali si z Lotnej, e lecia a, lecia a, lecia a...

Jak robi kon?
http://www.youtube.com/watch?v=qxYXWYWG3aU

J-23

15. Data: 2007-11-04 14:52:01

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J-23 pisze:

> Z punktu majac na uwadze ze ewentualna krytyka moze byc, powinnismy
> tak zrobic zeby tej krytyki nie bylo.
> http://www.youtube.com/watch?v=S4LYzqaoP9Y
>
> J-23

Ale to już było! I nie wróci więcej.
;-)

--
XL wiosenna

16. Data: 2007-11-04 15:02:25

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Lis, 12:13, Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> - to ani pan Wajda, ani nikt z zachwycaj cych si jego filmow
> opowie ci to ani mru mru...
>
> WAJDO, JA CI "LOTNEJ" NIGDY NIE ZAPOMN !!!

Ponizej scena obrazujaca przeogromny wplyw sztuki filmowej na
ksztaltowanie postaw potriotycznych.
http://www.youtube.com/watch?v=zK12zznuUew

J-23

17. Data: 2007-11-04 15:10:29

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J-23 pisze:

> Ponizej scena obrazujaca przeogromny wplyw sztuki filmowej na
> ksztaltowanie postaw potriotycznych.
> http://www.youtube.com/watch?v=zK12zznuUew
>
> J-23

Nie mówię o patriotyzmie, lecz o świadomości.
Jak kto świadomy, to mu nawet telewizja nie zaszkodzi... ale trzeba
samemu szukać, szukać prawdy. Najgorsze jest bierne wchłanianie, bo
wtedy telewizja jako narzędzie (a zawsze nim jest) ma nas do dyspozycji
ż.t.p. w całej naszej kanapowej rozciągłości...

--
XL wiosenna

18. Data: 2007-11-04 15:38:45

Temat: Genialni odbiorcy sztuki
Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl

> [...]
> szukać, szukać prawdy. Najgorsze jest bierne wchłanianie, bo wtedy
> telewizja jako narzędzie (a zawsze nim jest) ma nas do dyspozycji ż.t.p. w

No to o co chodzi z tym Wajdą?
Stworzył obraz jaki chciał - reszta nalezy do ludzi
- co i czy w ogóle coś z tego wyciągnęli.
Jeśli wyciaga się tylko to, czego autor NIE powiedział
(a co według oglądaczy powinien powiedzieć!)
to nie korzysta się ani krzty.

Artyści nie tworzą po to aby dawać ludziom to,
czego ludzie się spodziewają.
Dziwne, ze niektórzy uważaja się za odbiorców
myślących, bo zauważyli czego w dziele zabrakło
(a co wszyscy spodziewali się tam znaleźć). ;))

- JaKasia

19. Data: 2007-11-04 15:46:29

Temat: Re: Genialni odbiorcy sztuki
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaKasia pisze:
> [...]
> - co i czy w ogóle coś z tego wyciągnęli.
> Jeśli wyciaga się tylko to, czego autor NIE powiedział
> (a co według oglądaczy powinien powiedzieć!)

Kasiu, kiedy on nie powiedział za mało, lecz ZA DUŻO! Własnie TO należy
zauważać, O CO za dużo.
To był film "na zamówienie"! 59 rok!
Dlatego zresztą w ogóle był...

> [...]
> Dziwne, ze niektórzy uważaja się za odbiorców
> myślących, bo zauważyli czego w dziele zabrakło
> (a co wszyscy spodziewali się tam znaleźć). ;))

Powtarzam: zawarł tam treści, których w książce nie było - a zostały
dodane przez niego... zgodnie z ówczesną koniunkturą.
Powtarzam: 1959.

--
XL wiosenna

20. Data: 2007-11-04 15:58:39

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
>
> Powtarzam: zawarł tam treści, których w książce nie było - a zostały
> dodane przez niego... zgodnie z ówczesną koniunkturą.

Podsumuję może, bo mam nadzieję, że zasiałam coś dzisiaj: są filmy i
filmiki. Jedni je rozróżniają, inni nie. Dla jednych filmy mają zawsze
głęboki (mniej lub bardziej ukryty, ale dla świadomych do odczytania)
przekaz, a filmiki służą czczej uciesze, a dla innych wszystko razem do
kupy to tylko filmiki - jak ten o koniu...

--
XL wiosenna

Sens życia Iksełki ;)
Apologizacja