Glista ludzka.

11. Data: 2000-03-23 10:10:27

Temat: Re: Glista ludzka.
Od: j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z jej kaszelkiem badz jakas wysypka, a lekarz przeczyta w kartotece
> ze miala gliste, to pierwsze zalecenie : powtorzyc kuracje Vermoxem,
> poniewaz to glista moze powodowac roznego rodzaju wysypki, kaszel itd.
> A jak dodam ze zgrzyta w nocy zebami to lekarz stwierdza ze w 100%
> mamy dalej do czynienia z tym pasozytem.
> Troche mnie to zalamalo...nie wiem wiec do konca co dolegalo
> mojej corce...a badanie kalu...lekarz stwierdzil ze dla pewnosci mozna
> znowu powtorzyc jak chce...ale nie powiedzial ze trzeba to zrobic koniecznie.

Mysle, ze lekarze zakladaja, ze skoro raz sie zarazila glista,
to moze sie zarazic powtornie, wiec jak tylko objawy wskazuja,
ze moze byc takie zarazenie, to na wszelki wypadek przepisuja
Vermox. Problem z ewentualnym badaniem kalu jest taki, ze
skutecznosc wykrywania nie jest 100% (chyba jest okolo 50%),
wiec moze byc wynik negatywny mimo ze bedzie glista, po drugie
badanie wykryje dopiero dojrzala gliste (sprawdza sie czy sa
jaja glist), a nie wykryje larw z kolejnego zakazenia - a moze
da sie wykryc larwy w slinie kiedy jest kaszel? (nie wiem -
wiem, jak przebiega rozwoj glisty, ale nie jakie sa badania).

Samozarazenie glista nie wchodzi w rachube - glista potrzebuje
znalezc sie poza organizmem czlowieka na jakis czas, zwykle na
warzywach zanieczyszczonych kalem nastepuje jakis etap jej
rozwoju (z jaja powstaje larwa), wiec skutecznym sposobem, by
zapobiec zarazeniu, jest dokladne mycie warzyw, ewentualnie
gotowanie (mniej pozywne, ale za to bezpieczne).

Jurek

12. Data: 2000-03-23 10:26:04

Od: j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk) szukaj wiadomości tego autora

> Niestety jesteś w błędzie,to świństwo jest tak sprytne ze przechodzi kilka
> etapów i aby osiągnąć postac dorosla przechodzi do pluc ,z kaszlem larwy sie
> wydostaja poczym polykasz je z powrotem i dopiero w tedy przechodza do
> przewodu pokarmowego gdzie pozostaja.aby je wytruc nalezy w kilku odstepach
> podac lekarstwo.

Ale larwy nie moga wykluc sie z jaj, ktore nie opuscily organizmu
zywiciela. To jest w interesie samej glisty: gdyby jej potomstwo
mialo byc w tym samym zywicielu, ona mialaby gorsze warunki zycia.
A na dluzsza mete jest to tez w interesie jej potomstwa...

Jurek

Pytanie do ginekologa
porod na zyczenie
praca w Medycynie i Farmacji