Znieczulenie zo podczas porodu

1. Data: 2000-03-10 12:26:25

Temat: Znieczulenie zo podczas porodu
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

W grupie pl.soc.dzieci znow padly ciezkie slowa pod kierunkiem lekarzy...

Bardzo prosze o wyjasnienie (tutaj lub o odp. w grupie pl.soc.dzieci) Panow
anestezjologow i poloznikow, ze takiego znieczulenia nie mozna podawac
kazdej pacjentce, w dowolnym momencie porodu.

Niestety, wiekszosc z rodzicow nie ma zadnej wiedzy na ww. temat. Czesto
jednak zdarza sie, ze publicznie kometuja sprawy w ktorych za bardzo sie nie
orientuja.

Prosze wiec osoby znajajace sie na rzeczy bardziej niz ja (byla polozna),
jakie sa warunki do podania znieczulenia zewnatrz oponowego. Obiecuje
wszystkie posty przekazac grupie pl.soc.dzieci.

dziekuje i pozdrawiam,
magda

2. Data: 2000-03-10 19:08:15

Temat: Odp: Znieczulenie zo podczas porodu
Od: "kocur" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Busk <m...@h...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:RR5y4.218$M...@n...telia.net...
> [...]
> jakie sa warunki do podania znieczulenia zewnatrz oponowego. Obiecuje
> wszystkie posty przekazac grupie pl.soc.dzieci.

Przeciwwskazania do znieczulenia zewnątrzoponowego podczas porodu są
następujące:
niechęć rodzącej do znieczulenia, brak współpracy pacjentki;
choroby z zaburzeniami krzepnięcia i leczenie antykoagulantami;
miejscowa infekcja okolicy lędźwiowej;
brak doświadczenia anestezjologa i niedostateczny nadzór;
alergia na środki znieczulenia;
Względne przeciwwskazania to:
wstrząs, hipowolemia;
choroby układu nerwowego (zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych, guz mózgu lub
rdzenia, wylew);
uprzednia operacja w obrębie rdzenia lub trudne warunki anatomiczne;
przebyte cięcie cesarskie;
położenie pośladkowe lub ciąża mnoga;
nisko usadowione łożysko.
Jestem specjalistą anestezjologiem. Wykonuję dużo tego rodzaju znieczuleń i
wszystkie pacjentki bardzo to sobie chwalą. Panie zainteresowane rodzeniem
we Wrocławiu w znieczuleniu zewnątrzoponowym proszę o kontakt na prywatny
adres e-mail.
Leszek

Terapia kwiatowa doktora Edwarda Bacha
Co to jest cholestaza?