Re: Glossophobia

From: "darek miauu" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Glossophobia
Date: Sun, 14 Mar 2004 12:37:59 +0000 (UTC)

fobiarz <g...@a...pl> napisał(a):

> Juz jestem zmeczony, bardzo mi to przeszkadza.. Jak sobie z tym poradzic ,

Napisze Ci parę moich, osobistych uwag. Może któraś okaże się przydatna?

1. Czego się boisz, głupi? :)
Byłeś kiedyś na jakimś występie, odczycie i innych takich? Słyszałeś kogoś,
kto nie zrobił ani jednego błędu w swojej przemowie? Ja nie.
Ale, czy idziesz tam po to, by wyłapywać cudze błędy? Ja nie.
Idzesz dlatego, że chcesz. Słuchasz bo chcesz. Błędy Ci nie przeszkadzają.
Jeśli idziesz z własnej woli na film z Barbarą Streisand to nie będziesz się
przecież na głos w kinie śmiał z jej paskudnego nocha, prawda?

2. Ludzie są zabawni jak się na nich patrzy ze sceny :)
Zwróciłeś kiedyś uwagę, jak komicznie wygląda to całe bractwo pod sceną?
Jeden się drapie po du...żej kieszeni na spodniach, inny je kanapkę, trzeci
jest taki stremowany, że nic nie widzi bo mu okulary zaparowały, a czwarty
zastanawia się po cholerę tu przyszedł, po czym przypomina sobie, że to ze
względu na tę szatynkę w miniówce dwa krzesła obok.
I ty się ich boisz, wstydzisz, krępujesz?? Heh :)

3. I tak na koniec dostaniesz brawa :)
Pod warunkiem, że nie ma na widowni ćwoków, którzy będą gwizdać.
Ale, jeśli gwiżdża, to znacy, że to prostaki i chamy.
A czy warto zawracać sobie głowę prostakami i chamami?
Czyli, jak nie prostaki, to ZAWSZE biją brawo. Miłe to, prawda?

4. Ćwicz dużo
Z ludźmi, rodziną, magnetofonem - mówię oczywiście o przemóieniach, żeby nie
było nieporozumień. ;)
No i jest jeszcze wielkie narzędzie - imaginacja.
Wyobrażaj sobie, że jesteś na sali, gdzie są tysiące osób, mów w myślach to
swoje przemówienie, wsłuchaj się w te owacje na stojąco twoich
wyimaginowanych słuchaczy, poczuj jakie to miłe...
Czujesz? ;)

Pozdrawiam,
Darek.