Glutaminian sodu jest zdrowy...

1. Data: 2010-12-10 21:58:49

Temat: Glutaminian sodu jest zdrowy...
Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Widzę, że włożyłem kij w mrowisko w poprzednim wątku na ten temat.
Awantura na całego. :-D

Tymczasem znalazłem ciekawe linki pro-glutaminianowe:

http://www.food-info.net/pl/intol/msg.htm
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/naturalne-tez
-moze-zaszkodzic_37276.html

Pewnie znalazłbym więcej podobnych. Czy sądzicie, że to są celowo
tendencyjnie pisane artykuły? Pytam gdyż zastanawia mnie powód
powstawania takich artykułów - nie sądzę aby w tych przypadkach przemysł
spożywczy w ten sposób chłodził emocje. Wygląda to na prywatną inicjatywę.

2. Data: 2010-12-15 00:46:44

Temat: Re: Glutaminian sodu jest zdrowy...
Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak Kur*a (wytwarzany CHEMICZNIE!!!) !!syntetyczny!! Glutaminian Sodu
może być zdrowy!!! Ludzie, zastanówcie się zanim wypuścicie kolejny
bzdurny artykuł w internecie!!!

A do czytających artykuły w internecie: Pamiętajcie, że internet nie
jest dobrym źródłem wiedzy w takich sprawach, ani telewizja. Czytajcie
wiele książek i wyciągajcie pewne wnioski. Bo nawet w mądrych książkach
spotykam często bzdury wyssane z palca.

3. Data: 2010-12-15 20:43:50

Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-15 01:46, Filip KK pisze:
> Jak Kur*a (wytwarzany CHEMICZNIE!!!) !!syntetyczny!! Glutaminian Sodu
> może być zdrowy!!! Ludzie, zastanówcie się zanim wypuścicie kolejny
> bzdurny artykuł w internecie!!!

Nie sądzę aby świat przejął się Twoim apelem :-)

Wracając do wątku: no właśnie ... skąd więc biorą się te artykuły? W
międzyczasie prześledziłem sobie raporty badań nad MSG (tak oznaczana
jest ta substancja) i ze zdumieniem stwierdziłem, że również w
publikacjach naukowych podzielone są zdania i to skrajnie. To co krąży
po sieci w naszym kraju jest tak jakby przedrukiem sprzecznych raportów.
Czasem te raporty mówią, że nigdy nie wykazano złego wpływu MSG na
organizm a inne źródła naukowe twierdzą coś skrajnie przeciwnego i
bardzo konkretnego: że MSG bezsprzecznie przyczynia się do destrukcji
komórek mózgowych. Czy między instytutami nie ma telefonów, emaili?
Jeśli coś się wykazuje wyraźnie, jak drugi instytut może twierdzić inaczej?

4. Data: 2010-12-17 01:46:43

Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-15 21:43, Marek pisze:

> [...]
> komórek mózgowych. Czy między instytutami nie ma telefonów, emaili?
> Jeśli coś się wykazuje wyraźnie, jak drugi instytut może twierdzić inaczej?

Na te i wiele innych pytań, które też mógłbym zadać, niestety nie ma
odpowiedzi.

Trzeba żyć zgodnie z logiką. Chemia i żywność przetworzona nie jest
zdrowa i to jest święte.

5. Data: 2011-01-17 11:45:31

Od: " JimmyB" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip KK <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
Twoim apelem :-)

wiÄ&#65533;c biorÄ&#65533; siÄ&#65533; te artykuĹ&#65533;y? W
> zej?
>
> Na te i wiele innych pytaĹ&#65533;, ktĂłre teĹź mĂłgĹ&#65533;bym zadaÄ&#65533;,
niestety nie ma
> odpowiedzi.
>
> Trzeba ĹźyÄ&#65533; zgodnie z logikÄ&#65533;. Chemia i ĹźywnoĹ&#65533;Ä&#65533;
przetworzona nie jest
> zdrowa i to jest Ĺ&#65533;wiÄ&#65533;te.

Marku

Większością artykułów a'la "Przyjaciółka" krążących po sieci, można sobie co
najwyżej tyłek podetrzeć.

Trzeba umieć wyciągać wnioski, spojrzeć z dystansu na temat, nie brać każdej
rewelacji jako prawdy objawionej, porównywać podane informacje i dowody i
przede wszystkim korzystać z wielu źródeł. Proponuję zacząć od dogłębnego
przeszukiwania bazy danych NCBI (głównie PubMed), lecz bez angielskiego na
dobrym poziomie ani rusz.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/gquery/?term=MSG

Teraz odpowiedź na pytanie - dlaczego badania są sprzeczne? Ponieważ rynek MSG
na świecie wart jest grube miliardy dolarów. Ban na MSG oznacza ogromne straty
dla producentów 40% dostępnej powszechnie "żywności", bo mniej więcej taki
procent asortymentu tego co masz na półkach w spożywczaku zawiera mniejszą lub
większą ilość glutaminianu sodu. MSG jest uzyskiwane w procesie przemysłowym i
nie należy go mylić z naturalnie występującym aminokwasem, bo to dwie różne
substancje o totalnie różnym działaniu.

Liczy się kasa, a nie ludzkie zdrowie. Dopóki to się nie zmieni, nie zmieni
się nic w temacie przetworzonej żywności, która nie powinna być codziennie
spożywana przez osoby chcące zachować dobre zdrowie.

6. Data: 2011-01-17 22:12:31

Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 11:45:31 +0000 (UTC), JimmyB napisał(a):

> Filip KK <n...@n...pl> napisał(a):
>
> Marku
>
> Większością artykułów a'la "Przyjaciółka" krążących po sieci, można sobie co
> najwyżej tyłek podetrzeć.

Sęk w tym, że większość osób typu spawacz kadłubów lub księgowa nie ma
czasu na analizy dokumentacji medycznych w celu ustalenia czy coś jej
zaszkodzi czy nie. Ślepo ufa producentom i nawet się nie zastanowi. Jeśli
się już ktoś zacznie zastanawiać to może wtedy napisać pytanie do miejsc
typu "przyjaciółka" gdzie mu odpowiedzą "jedz glutaminian" bo ta osoba
zakłada, że tam otrzyma rzetelną odpowiedź. Powstaje jakiś absurd tego
świata.

dietaa
Czy glutaminian sodu szkodzi?
Dla kogo jest BMI ?