Golonka

1. Data: 2001-10-29 16:04:32

Temat: Golonka
Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem że ryzykuję kolejny lincz :) ale podam jeden przepis którego nie ma na
archiwum:
2 golonki, liść laurowy, ziele amgielskie, pieprz, chili, sól.
Włożyć golony do wrzącego wywaru i gotować około 2 godzin. Potem wyjąć i
wystudzić.
Zaprawa:
1/2 do 1 szklanki piwa
na każdą golonkę: 1 łyżka miodu, 1 łyżka octu winnego, 1 łyżka musztardy z
gorczycą, płaska łyżeczka grznulowanego czosnku (uważam że to za mało i po
co granulowany?), trochę warzywka, pieprz, majeranek, rozmaryn, kminek,
trochę oliwy. Wymieszać składniki, golonę ponacinać, zamacerować i piec w
piekarniku około 40 min.
właśnie taką robię, z pewnymi modyfikacjami :) ciekawe co z tego wyjdzie???
może leniwe? albo mielonka ?
Pozdrawiam
Mirek

1. Data: 2001-10-29 16:06:36

Temat: Re: Golonka
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Mirek wrote:

> [...]
> piekarniku około 40 min.
> właśnie taką robię, z pewnymi modyfikacjami :) ciekawe co z tego wyjdzie???

możesz do tego knedle bułczane. Ale czemu gotujesz przed pieczeniem?
Przecież całe mięcho traci aromat?

Waldek

1. Data: 2001-10-29 16:11:47

Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

> możesz do tego knedle bułczane. Ale czemu gotujesz przed pieczeniem?
> Przecież całe mięcho traci aromat?
>
> Waldek
mięso samo w sobie śmierdzi, a gotuję w wywarze, zresztą miałem dylemat:
macerować i gotować czy na odwrót, a ze nie mogę pozwolić jej leżeć do środy
to gotuję dzisiaj
Mirek

1. Data: 2001-10-30 11:07:16

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozdrawiam
> Mirek
>
> Pewnie Kuroń wie bo to jego przepis, z pisma "Kuchnia" z '98r
pozdr.Alex

1. Data: 2001-10-30 16:19:32

Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> wrote in message
.pl...

> Użytkownik "Mirek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> którego nie ma na
> wyjąć i
> musztardy z
> mało i po
> kminek,
> i piec w
> tego wyjdzie???

> pozdr.Alex

Wiem ze jego :) wczoraj zrobiłem i było niezłe ale miałem trochę inne
wyobrażenie :(
PZDR. MIREK

1. Data: 2001-10-30 16:32:39

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> mięso samo w sobie śmierdzi, a gotuję w wywarze, zresztą miałem dylemat:
> macerować i gotować czy na odwrót, a ze nie mogę pozwolić jej leżeć do środy
> to gotuję dzisiaj

macerować i piec, a gotowanie odpuścić. Po co wygotowywać to wszystko z
mięsa, no i roboty więcej. Ja to smażę i zżeram.

Waldek

...jem szarona...
Kurczak czosnkowy i makaron sojowy
Wkupne- placek z kapustą
Przepis na Chop Suey - dietetyczną potrawę dyplomaty(XiXw)Li Hung Changa
Czy jest jeszcze ktos...