Goryczka siedmiodzielna chruje.

1. Data: 2006-08-29 08:31:42

Temat: Goryczka siedmiodzielna chruje.
Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

na darkgarden.eu jest zdjecie mojej goryczki, ktora zaczela chorowac.
Niektore lodygi uschly, a te ktore zostaly maja jasnozielone mlode listki
w centrum rozetek.
Jesli ktos poradzi mi jak ja wyleczyc to bede bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam

D.P.

2. Data: 2006-08-29 14:51:47

Temat: Re: Goryczka siedmiodzielna chruje.
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@a...uhc.com.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> w centrum rozetek.
> Jesli ktos poradzi mi jak ja wyleczyc to bede bardzo wdzieczny.

Moge tylko napisac, ze u mnie jest to samo z goryczkami sinoornata - ale to
ewidentny skutek upalów sierpniowych. Siedmiodzielna szlag trafil w calosci.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-08-29 17:42:42

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

> Moge tylko napisac, ze u mnie jest to samo z goryczkami sinoornata -
> ale to ewidentny skutek upalów sierpniowych. Siedmiodzielna szlag trafil
> w calosci.

Kiepska to pociecha, ale moja siedmiodzielna też ucierpiała od upałów.
Zobaczcie sami:

http://fotogalerie.pl/fotka/2736731156871731211

A co ciekawe pozostałe goryczki: dynarska, bezłodygowa i dachurska
mają się całkiem dobrze, mimo, że to też byliny górskie i wolą zimne
i wilgotne stanowiska.

Pozdrawiam, Jacek

4. Data: 2006-08-29 18:05:43

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiepska to pociecha, ale moja siedmiodzielna też ucierpiała od upałów.
> Zobaczcie sami:
>
> http://fotogalerie.pl/fotka/2736731156871731211

Po lewej stronie, pierzaste, czy to pradoxa?
Pozdrawiam.mirzan

5. Data: 2006-08-29 18:32:58

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan <l...@o...pl> napisał(a):

> Po lewej stronie, pierzaste, czy to pradoxa?

To jest 2 letni miłek wiosenny. W tym roku wyjątkowo długo był zielony,
ale już robi się czarny. Za fatalną jakość zdjęcia przepraszałem ;-)

Pozdrawiam. Jacek

6. Data: 2006-08-30 13:43:27

Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Aug 2006, Jacek Gucio wrote:

> To jest 2 letni miłek wiosenny. W tym roku wyjątkowo długo był zielony,
> ale już robi się czarny. Za fatalną jakość zdjęcia przepraszałem ;-)
>
> Pozdrawiam. Jacek

To znaczy, ze to czernienie to jest fizjologia a nie choroba?

Pozdr.

D.P.

7. Data: 2006-08-30 13:46:30

Od: Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A co ciekawe pozostałe goryczki: dynarska, bezłodygowa i dachurska
> mają się całkiem dobrze, mimo, że to też byliny górskie i wolą zimne

Moja G. sinoornata wczesniej sie wykonczyla.
A ktora goryczka tak pieknie kwitnie wiosna?
Musze wiedziec bo chce ja zakupic.

Pozdr.

D.P.

8. Data: 2006-08-30 15:08:37

Od: "Jacek Gucio" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz <d...@a...uhc.com.pl> napisał(a):

> Moja G. sinoornata wczesniej sie wykonczyla.
> A ktora goryczka tak pieknie kwitnie wiosna?
> Musze wiedziec bo chce ja zakupic.

Myślę, że części podziemne naszych goryczek przetrwały upalne lato,
o czym przekonamy się wiosną.

Na wszelki wypadek przesadziłem je w chłodniejsze i wilgotne miejsce.
Swoje zapiski o goryczkach wysłałem Ci w prywatnej wiadomości.

Pozdrawiam. Jacek

9. Data: 2006-08-30 18:19:05

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek Pakosz napisał:
> Moja G. sinoornata wczesniej sie wykonczyla.

U mnie zaczyna po deszczu zielenieć

> A ktora goryczka tak pieknie kwitnie wiosna?

U mnie bezłodygowa miała mnóstwo kwiatów.
Niedawno przekwitła tybetańska, upał jej nie zaszkodził.

Pozdrawiam, Barbara

trawnik przydomowy
Ostrokrzew wysoki
jesień