Gotujcie szczawiową!

31. Data: 2012-05-07 12:55:05

Temat: Re: Gotujcie szczawiową!
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Paulinka wylazło do ludzi i marudzi:

> Czemu kretyńsko? ;)
>
> Gotuję rosół na mięsie drobiowym, blanszuję szczaw na maśle, do gotowego
> rosołu dodaję ziemniaki, jak zmiękną, dodaję szczaw, posiekany szczypior,
> koperek, zabielam gęstą, kwaśną śmietaną, pieprzę jeszcze dodatkowo,
> dosalam jak trzeba, daję łyżkę Maggi, ja akurat lubię ten smak.
> Podaję z jajkiem na twardo w ćwiartkach.

Na rosole, szczaw zwykle słoikowy daję, więc nie traktuję go masłem, nie
daję ziemniaków. Śmietaną zabielam także, ale do niej dodaję wcześniej łyżkę
mąki.
Podaję z jajkiem na twardo i grzankami.

qr.a
aleś mi narobiła smaka

32. Data: 2012-05-07 14:46:16

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-06 22:06, Paulinka pisze:

> No ale może ona nie potrzebuje przemysłowej ilości tej zupy.

Można wylać.

--
animka

33. Data: 2012-05-07 14:47:45

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-06 22:14, Paulinka pisze:

> I super smacznego!
>
> BTW te dwie kostki rosołowe może pomiń we flaczkach.
Pominę.

--
animka

34. Data: 2012-05-07 15:09:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 07 May 2012 16:46:16 +0200, Animka napisał(a):

> Można wylać.

:-)

35. Data: 2012-05-07 15:10:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 07 May 2012 16:47:45 +0200, Animka napisał(a):

> Pominę.

Oczywiście, że można, skoro nie tolerujesz.

36. Data: 2012-05-07 20:26:05

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl> wrote in message

| Ale też ogólnie chyba rzecz ujmując takie bogactwo zup chyba tylko u
nas...

| Stalker, chciały ostatnio dzieci żurek w chlebie, to dostały ;-)

Z tym "chyba tylko u nas" można dyskutować :) wiem, wiem... "chyba"... :)
Wschodni bracia-słowianie także mają mnóstwo różnych zup.

A szczawiowa jest dobrze znana i lubiana na Litwie, a także w pozostałych
europejskich byłych republikach Związku Radzieckiego. Zresztą oprócz wersji
klasycznych, które są twardo umocowane w kulturze kulinarnej i tradycji,
obecnie szczaw w zupach jest łączony z różnymi nietypowymi produktami typu
ser pleśniowy czy krewetki.
Ogólnie nie jestem fanką szczawiowej (od wiosny do jesieni mogę non stop
jeść chlodnik litewski :)), więc tematu nigdy nie badałam, ale z tego, co
widzę na polskojęzycznych i rosyjskojęzycznych forach, to na
rosyjskojęzycznych mają więcej pomysłów na tę zupę (niekoniecznie zaraz z
krewetkami :)), a Polsce najczęściej królują przepisy klasyczne, co
oczywiście (żeby nie było ;)) nie jest złe.

Bożena.

37. Data: 2012-05-07 20:33:56

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
>
> A szczawiowa jest dobrze znana i lubiana na Litwie, a także w pozostałych
> europejskich byłych republikach Związku Radzieckiego.

Nie tylko europejskich.
W Kraju Krasnojarskim też jadają szczawiową z ryżem i sobie chwalą.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

38. Data: 2012-05-07 20:40:20

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bbjk" <> wrote in message news:jo7tot$g5t$2@inews.gazeta.pl...

| W związku z inspiracją szczawiową, przypomniał mi się prosty stary
| sposób, który może nie wszyscy znają, na odtłuszczenie rosołu. Do
| szczawiowej i innych kwaśnych zup lubię rosół bez najmniejszego oka.
|
| Po prostu przecedzamy rosół przez zmoczoną bawełnianą szmatkę, np.
| tetrę, cały tłuszcz wtedy osiądzie na materiale.

Potwierdzam.
Idealnie się sprawdza, gdy nie ma czasu na schłodzenie rosołu.

Bożena.

39. Data: 2012-05-07 21:04:11

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Tabaczyński" <> wrote in message

| Nie tylko europejskich.
| W Kraju Krasnojarskim też jadają szczawiową z ryżem i sobie chwalą.

Masz rację. Nieprecyzyjnie się wyraziłam.
Z tymi europejskimi chodziło bardziej o kulturę niż o geografię (choć
geografia też się łapie ;)) czyli m.in. o to, że np. nie w Kazachstanie czy
Uzbekistanie. Rosja raczej cała jest "szczawiowa". Ogólnie, jeśli chodzi o
ten "nasz" Wschód, to zupę szczawiową znają i lubią wszędzie, gdzie rośnie
szczaw.
Z kolei, skoro już rozmawiamy o szczawiu, to jestem ciekawa, czy szczaw, w
tym oczywiście zupa szczawiowa, jest znany na zachód od nas.

Bożena.

40. Data: 2012-05-08 00:31:34

Temat: Re: Gotujcie szczawiow?!
Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-07 22:33, Krzysztof Tabaczy?ski pisze:
> U?ytkownik "Bo?ena"<n...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

> Nie tylko europejskich.
> W Kraju Krasnojarskim te? jadaj? szczawiow? z ry?em i sobie chwal?.

Ja najlepiej lubię barszczyk do frytek :-)

--
animka

make free Calls Online
Jakie potrawy?
Olej [olejek] kokosowy [Co to?]
AD: ~~** Two Unique Floral Embroidery Designs for F.REE !! **~~
Ikselko.....