Grilowanie - Wasze propozycje ?

1. Data: 2007-05-08 17:22:29

Temat: Grilowanie - Wasze propozycje ?
Od: "Mihajlo" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Sezon grilowy w pelni. Mam wiec prosbe: moglibyscie sie podzielic Waszymi
przepisami dotyczacymi grilowania?

W szczegolnosci interesuja mnie originalne marynaty.

--
Ozdrawiam bardzo,
Mihajlo

2. Data: 2007-05-09 15:03:45

Temat: Re: Grilowanie - Wasze propozycje ?
Od: AgA <i...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mihajlo napisał(a):

> W szczegolnosci interesuja mnie originalne marynaty.

nie wiem czy oryginalna ale PRZECUDOWNIESMACZNA. wymyslił ja mój mąż na
zasadzie "dodam co mi się pod rekę nawinie", więc mogę nie powtórzyc w
100% dokładnie. ale na pewno potrzebna jest karkówka ;)
marynata:
- olej
- musztarda [musi byc!]
- miód [musi byc!]
- cebula w kosteczkę
- ząbek czosnku
- przyprawa do miesa Knorr np.
- tymianek
- rozmaryn
- sól
- pieprz

to chyba wsio. ilościowo "na oko": oleju tyle żeby mięso całe się w nim
obtoczylo [powiedzmy 1/4-1/2 szklanki, musztardy [daliśmy Kremską] ze
dwie łyżki, miodu ok dwie/trzy łyżeczki, cebula jedna, czosnku ile kto
lubi, przypraw sporo-na oko. mięso marynowalo sie cały dzień i noc i
wyszło świetnie!

do tego: "mój" nieśmiertelny czosnek bez którego żaden nasz grill się
nie obejdzie: glowka czosnku na raszki grilla. najlepiej nad największy
żar. obracać co jakiś czas, ale generalnie musi poleżeć z godzinkę. nie
przejmować się kolorem [zrobi się czarny - spalony]. ząbki czosnku
rozsmarowują się na chlebie jak masełko. mniam

+ sałatka: pomidory i zielone ogórki [ja wyrzucam pestki z ogórka,
kwaśne są] w kosteczkę, kostka [pół?] sera_typu_Feta [najlepsza polska
mlekovita, o ile mnie pamięć co do nazwy nie myli. oryginalna Feta się
nie nadaje], mała cebulka w drobną kostkę, oliwa z oliwek. warzywa
puszczają sok, ser trochę się rozpuści - to, w połączeniu z oliwą
stworzy genialny sos, który świetnie komponuje się z w/w czosnkiem na
chlebie...

--
AgA

tardycyjne francuskie wypieki