Gronkowiec po raz kolejny

1. Data: 2004-01-22 20:29:46

Temat: Gronkowiec po raz kolejny
Od: "melaine" <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama od kilku miesięcy cierpi na stan zapalny skóry na nogach.
Zaczęło się od uderzenia o upadający rower. Stan zapalny objawia się to
bólem, swędzeniem i skóra bardzo brzydko wygląda- jest czerwona, sinawa
i wysuszona (być może wskutek używania różnych maści). Sprawa bardzo
poważna, kobieta nie może spać, jeść - żyć po prostu. Lekarze z radosną
beztroską (tak leżała "na to" w szpitalu) wypuścili ją do domu bez
badań. Drogą - sąsiadka-sąsiadce - dowiedziała się, że dobrze byłoby
zrobić wymaz. Wyniki odebrała dzisiaj - gronkowiec złocisty. Zastanawiam
się czy to właśnie gronkowiec powoduje ból i dziwny wygląd skóry na obu
nogach czy też występuje tylko w miejscu zranienia. Czy ktoś ma jakieś
doświadczenia w leczeniu tak umiejscowionego gronkowca? Bardzo prosze o
pomoc. Oczywiście przeszukałam archiwum grupy, ale
nie znalazłam odpowiedzi na swoje pytania.
Z góry dziękuję za zainteresowanie.

--
Pozdrowienia
Mel.

2. Data: 2004-01-23 07:13:16

Temat: Re: Gronkowiec po raz kolejny
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend melaine ( m...@w...gazeta.pl ) wrote :
> [...]
> pomoc. Oczywiście przeszukałam archiwum grupy, ale
> nie znalazłam odpowiedzi na swoje pytania.

Ale zajął się tą sprawą lekarz???
To jest paskudztwo trudno dające się wytępić i ... zaraźliwe.
Sprawdziliście, czy nie było więcej chorych z gronkowcem po leczeniu
szpitalnym?
Sądzę, że mama powinna to zgłosić w szpitalu (albo załapała to w szpitalu,
albo tam zostawiła).
Iwona

3. Data: 2004-01-23 09:48:31

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szpitalnym?
> Sądzę, że mama powinna to zgłosić w szpitalu (albo załapała to w

Oczywiście, że się lekarz nie zajął. Napisałam wszak, że wyniki ma od
wczoraj - a pisałam wczoraj. Z gronkowcem jako takie doświadczenia mam.
Zaraz po urodzeniu moja córka dostała prezencik w postaci gronkowca,
który wywołał zapalenie kości. Na szczęście chyba wszystko skończy się
dobrze (to będzie wiadomo, gdy skończy rosnąć). Historia jakich w
naszym kraju wiele. Już nawet się nie dziwię i nie narzekam. Gdyby ktoś
coś jeszcze mógł...
Będę wdzięczna.

Mel.

4. Data: 2004-02-02 12:06:51

Od: "js" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Należy szybko skontaktować się z lekarzem celem przeprowadzenia
leczenia.Gronkowca można zwalczyć tylko antybiotykiem.W tym przypadku trzeba
podać antybiotyk doustnie i miejscowo,żeby zapobiec posocznicy,tzn.zakażenia
krwi. Czy mama gorączkuję?Czy na wymazie było napisan,że jest to gronkowiec
metycylinooporny lub metyculinowrażliwy? Kariso.

5. Data: 2004-02-16 20:28:05

Od: "Jacek Borkowski" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba zrobić wymaz z rany, lub ze zmienionej chorobowo powierzchni skóry.
Jezeli wykryty zostanie gronkowiec (jakikolwiek, a zwłaszcza złocisty), nalezy
zrobić antybiogram, aby sprawdzić czy w ogóle reaguje na jakiekolwiek
antybiotyki. Gronkowiec złocisty generalnie jest bakterią oporną na wiele
antybiotyków i jeżeli szczep wyhodowany od Twojej mamy okaże sie taki, to
pozostaje zrobienie autoszczepionki i jej podanie. Taką autoszczepionkę można
zrobić w Katedrze i Zakładzie Mikrobiologii i Immunologii Wydz. Lekarskiego
Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie. Znajduje się ona w PSK nr 1 na ul.
Al. Powstańców Wielkopolskich. Jeżeli chcesz, znajdź ich numer tel. bo akurat
nie dysponuję. Leczenie autoszczepionką daje efekty- wiem, bo jakis czas temu
miałem okazję widzieć to na wlasne oczy własnie u nich, ajk odbywałem tam
praktykę. Kompetentni i mili ludzie - napewno Ci pomogą.

Wpuszczanie kropel do oczu
Maluszek w szpitalu - prosze o rady dla mamy!
Cysty cryptosporidium sp
rzesistek a male dziecko
Gradówka. Pomocy !