Grzejniki a brudne ściany

1. Data: 2008-03-29 11:03:15

Temat: Grzejniki a brudne ściany
Od: Nafcio <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam w domu zamontowany grzejniki firmy Korado, model bodajze Radik. W
zwiazku z uzywaniem tych grzejnikow strasznie brudza sie sciany. Nad
grzejnikami powstaja czarne smugi, zamontowalem juz nad nimi parapety
jednak smugi pojawiaja sie teraz z bokow parapetow. Czy jest jakis
sposob na te smugi, oprocz wymiany grzejnikow oczywiscie?

Dziekuje

2. Data: 2008-03-29 11:10:11

Temat: Re: Grzejniki a brudne ściany
Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie jest wina grzejników tylko zjawisko bardzo naturalne. Po prostu
rozgrzany grzejnik powoduje ruch konwekcyjny powietrza. Powietrze zabiera ze
sobą cząsteczki kurzu ktory masz w domu. Jedyna rada to czeste odkurzanie
pomieszczenia i malowanie sciany co jakis czas. Mozesz tez pomalowac sciane
z grzejmikiem farbą przystosowana do mycia na mokro.

3. Data: 2008-03-29 13:09:31

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nafcio" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jednak smugi pojawiaja sie teraz z bokow parapetow. Czy jest jakis sposob
> na te smugi, oprocz wymiany grzejnikow oczywiscie?

Nad grzejnikami trzeba zrobic polki/parapety - odpowiednio szersze/dluzsze
od nich. Nalezy zapewnic dobre przyleganie do sciany, zeby cieple powietrze
nie przeslizgiwalo sie miedzy sciana i parapetem.

4. Data: 2008-03-30 10:07:56

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak smugi pojawiaja sie teraz z bokow parapetow. Czy jest jakis
> sposob na te smugi, oprocz wymiany grzejnikow oczywiscie?

Tylko wymiana grzejników ;-). IMHO zostały źle dobrane, pracują przy
zbyt wysokich temperaturach powodując nadmiernie duży ruch powietrza i
przypalanie kurzu. Być może są zainstalowane za ciasno. Mała odległość
od podłogi i/lub parapetu. Struga powietrza zasysa więcej kurzu i
koncentruje się w wąskim pasie. No i ostatnia przyczyna jaka mi
przyszła do głowy to farba, szorstka i łapiąca kurz.

5. Data: 2008-04-01 13:40:14

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr_boncza" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> koncentruje się w wąskim pasie. No i ostatnia przyczyna jaka mi
> przyszła do głowy to farba, szorstka i łapiąca kurz.

Nie sluchaj - kazdy grzejnik bedzie zostawial slady, gosc nie ma pojecia o
czym pisze.

6. Data: 2008-04-02 16:56:15

Od: "Justyna" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednak smugi pojawiaja sie teraz z bokow parapetow. Czy jest jakis
> sposob na te smugi, oprocz wymiany grzejnikow oczywiscie?

Trzeba często myc grzejniki, zwłaszcza w sezonie grzewczym. Niestety one się
kurzą i pod wpływem gorąca ten kurz się z nich unosi i zostaje na ścianie.
Nauczyła mnie tego nieoceniona teściowa, która ma czyściutkie sciany.

Justyna

7. Data: 2008-04-02 17:38:02

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kurzą i pod wpływem gorąca ten kurz się z nich unosi i zostaje na ścianie.
> Nauczyła mnie tego nieoceniona teściowa, która ma czyściutkie sciany.

Kurz nie bierze się z grzejników tylko z podłogi. Przez konwekcję jest on
zbierany z podłogi i wbijany w ścianę. Brudny grzejnik to zjawisko wtórne.

8. Data: 2008-04-03 07:24:42

Od: JoShiMa <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Apr 2008 19:38:02 +0200, Boombastic napisał(a):

> Kurz nie bierze się z grzejników tylko z podłogi. Przez konwekcję jest on
> zbierany z podłogi i wbijany w ścianę. Brudny grzejnik to zjawisko wtórne.

Ale jak widac na załączonym obrazku mycie grzejników znacznie redukuje
zjawisko, a o to przecież chodzi. Poza tym uważam, że kuż latający w
powietrzu osiada tak samo na grzejnikach jak i na podłodze, tylko, że
podłogę muje prawie każy a grzejników prawie nikt :)

JoShiMa

9. Data: 2013-12-09 18:57:36

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 29 marca 2008 12:03:15 UTC+1 użytkownik Nafcio napisał:
> [...]
> jednak smugi pojawiaja sie teraz z bokow parapetow. Czy jest jakis
> sposob na te smugi, oprocz wymiany grzejnikow oczywiscie?

Powstające smugi na ścianach nie generują konieczności wymiany grzejników ani nic w
tym stylu! Jest to efekt powstającego zjawiska fizycznego polegającego na tym, iż
strumień płynu (gazu lub cieczy) ma tendencję do przylegania do najbliższej
powierzchni. Efekt ten został nazwany od nazwiska odkrywcy Henri Coandy efektem
Coandy'ego.

Lakier do Parkietu debowego
Zafarbowana koszula
Nawiewniki ? Sens montażu ?
Zakup AGD przez internet - odbior od kuriera
materac termoelastyczny -prosze o opinię posiadaczy