Grzybień biały

1. Data: 2003-09-25 23:39:50

Temat: Grzybień biały
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdziłem w kilku książkach i czasem można tam
spotkać nazwę grzybień biały.
np. "Leksykon roślin i ozdobnych i użytkowych"
wydawnictwo- Wiedza Powszechna 2000.
Nazwa grzybienie białe kojarzy się prawie wszystkim
z liczbą mnogą zaś w oczku rośnie zwykle jeden egzemplarz.
Jeśli ktoś więc powie 'mam grzybienie białe' to jak mam to rozumieć.
Ma jeden okaz czy też więcej?

chyba grzybień kole w oczy tylko boletusa :-)
AurorA
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

2. Data: 2003-09-28 00:43:57

Temat: Re: Grzybień biały
Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z liczbą mnogą zaś w oczku rośnie zwykle jeden egzemplarz.
> Jeśli ktoś więc powie 'mam grzybienie białe' to jak mam to rozumieć.

Ma więcej, tak bym to zrozumiał, lecz dla pewnosci powinnaś się go spytać czy
ma jedną roslinę grzybienia białego czy kilka grzybieni białych. Mówiąc w
liczbie mnogiej ma może na myśli ilośc kwiatów na roslinie :)))

Pozdrawiam
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

odmiany jabłoni