odmiany jabłoni

1. Data: 2003-09-25 20:44:19

Temat: odmiany jabłoni
Od: "spayder" <s...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,
obecnie planuje wykonanie kilku nasadzeń jabłoni do ogrody. Chciałbym aby były
to odmiany deserowe i szybko wchdzące w owocowanie. No i żebye nie były podatne
na choroby.Czekam na wasze porady

Pozdrawiam
s...@o...pl

2. Data: 2003-09-25 21:24:08

Temat: Re: odmiany jabłoni
Od: "Adam F" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

np. "James Grieve" - miąższ bladożółty, soczysty i kwaskowo-słodki,
dojżewają właśnie teraz, bardzo smaczne i praktycznie nie chorują,

Smaczne i odporne nowości opisują we wrześniowym działkowcu

Można rozejżeć się także za odmianami "Rubinola" i "Topaz"

3. Data: 2003-09-25 21:29:30

Temat: Odp: odmiany jabłoni
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik spayder <s...@W...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@n...onet.pl...
> [...]
były
> to odmiany deserowe i szybko wchdzące w owocowanie. No i żebye nie były

Nie znam takich. Kazda deserowa odmiana co mi smakuje jest rownoczesnie
wrazliwa na parcha.
Pewnie geny dobrego smaku sa skorelowane z genami wrazliwosci na parcha ;-))

Elfir

4. Data: 2003-09-25 22:24:49

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "spayder" <s...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
były
> to odmiany deserowe i szybko wchdzące w owocowanie. No i żebye nie były

Nie te czasy. Obecne delikatesy sa bardzo wrazliwe na choroby.

5. Data: 2003-09-26 09:54:26

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

spayder wrote:
> [...]
> to odmiany deserowe i szybko wchdzące w owocowanie. No i żebye nie były podatne

Z odmian letnich można polecić:
- Primula - owocuje w II połowie sierpnia, całkowicie odporna na parcha,
mało wrażliwa na mączniaka i mróz, owocuje corocznie i bardzo
obficie, wada - owoce łatwo opadają,
- Discovery - mało wraliwa na parcha i mączniaka, owocuje corocznie,
umiarkowanie obficie w II połowie sierpnia,
- Katja - odporna na mączniaka i mało wrażliwa na parcha, owocuje
obficie w drugiej połowie sierpnia, śliczne całe czerwone owoce,

Z odmian jesiennych (owocują we wrześniu):
- Pulared - mało podatne na choroby, przechowują się do grudnia
- Prima - odporne na parcha, mało podatne na mączniaka, przechowują się
do grudnia
- Witos - -"-
- Sawa - odporne na parcha, średnio podatne na mączniaka

Odmiany zimowe:
- Novamac - odporne na parcha, przechowują się do końca stycznia
- Szampion - średniowrażliwe na parcha, małopdatne na mączniaka, owocuje
corocznie i obficie, bardzo smaczne
- Fiesta - średniowrażliwa na parcha, odporna na mączniaka, duże owoce
- Gala - średniopodatne na choroby, przechowują się do lutego.

Jeśli lubisz stare odmiany jabłek to do własnego ogrodu polecam kosztelę
(niepowtarzalny smak), i antonówkę (fantastyczna do sałatek i na
szarlotki). Wprawdzie te odmiany są podatne na choroby i owocują
przemiennie ale obecnie trudno je kupić w sklepach. Więc własny ogród
może stać się jedynym źródłem ich pozyskiwania.

Pozdrawiam
Bea

o "Swensonie Redzie"
Ogród zimowy