ogrod dla leniwych c.d.

1. Data: 2003-09-25 12:02:45

Temat: ogrod dla leniwych c.d.
Od: "PP" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dawno temu zalozylem tu podobny watek. Za domem mam juz ogrod dla leniwych.
Wzdloz plotu i nie tylko posadzilem rozne roslinki posialem trawke i wyszlo
bardzo fajnie. Poza podlewaniem i koszeniem (jak trawa a raczej laka
zacznyna mnie laskotac po kolanach). Nie przemeczam sie zbytnio a jest
ladnie i kolorowo tylko strasznie wolno rosna te drzewka i krzewy (chyba
jednak rusze na wiosne swoje 4 litery po jakis nawoz - tylko jaki ???).
No ale do rzeczy.
Przed domem mam gline. Rosna juz tam jakies rokitniki, ogniki, jalowiec
jedna sosenke himalajska a pomiedzy mam zielsko paskudne. Poniewaz boje sie
linczu ze strony grupowioczow zasypujac to kora na eko-wloknine chcialbym
zrobic z tym cos innego. I tu pytanie: co zrobic zeby bylo ladnie i nie
trzeba bylo tego zbytnio pielegnawac? Z tyl domu moze byc laka ale z przodu
z racji wejscia do gabinetu zony musi byc jako tako reprezentacyjnie. Czy
mozna cos posadzic co by sie plozylo? jakis barwinek , bluszcz czy jeszcze
cos innego zeby pokrylo miejsca miedzy krzaczkami a nie byla to trawa,
ktora trzeba misternie podlewac i kosic?
Bede wdzieczny za wszelkie propozycje.
pozdrawiam serdecznie, PP.

2. Data: 2003-09-25 12:17:37

Temat: Re: ogrod dla leniwych c.d.
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"PP" <p...@w...pl> wrote in message news:bkul87$lsv$1@helios.domdata.com...

> [...]
> cos innego zeby pokrylo miejsca miedzy krzaczkami a nie byla to trawa,
> ktora trzeba misternie podlewac i kosic?

Na pewno trzeba bardzo starannie wyplewić wszelkie zielsko. A potem
faktycznie rośliny okrywowe, ale trzeba je starannie dobrać. Być może
elegancko wyglądałaby runianka, z racji zimozieloności. Barwinek to wyjście
oczywiste, ale może trochę nudne - choć zawsze można się podeprzeć
barwnolistną odmianą. Niezłe są rozchodniki (ostry, sześciorzędowe), trochę
wiejsko wyglądają. Niezły jest rdest pokrewny, dąbrówka rozłogowa,
houttuynia, bergenia, czyściec, płożace bodziszki, np. czrwonawy i
korzeniasty. Propozycji można snuć dużo.

Jednak najmniej chyba starań będzie wymagać mieszanka: bluszcz - barwinek -
ewent. dąbrówka w to gdzieniegdzie. Takie coś mam wypróbowane u siebie pod
płotem. Po paru latach, jeśli na początek po wyplewieniu zielska dasz trochę
lepszego podłoża, powinno zarosnąć całość i zabiegi pielęgnacyjne ograniczą
się ewentualnie do przystrzygania tego, co wyjdzie na ścieżkę.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-09-25 12:37:07

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dąbrówka zrobi za Ciebie wszystko, Mr Idler.:)
Piszę, bo u mnie pcha się wszędzie,
a tam, gdzie ją toleruję, nie muszę
nic robić.
(Mam na myśli kawałek ziemi i roślinkę)

Pozdrawia calvi

4. Data: 2003-09-25 13:04:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cos innego zeby pokrylo miejsca miedzy krzaczkami a nie byla to trawa,
> ktora trzeba misternie podlewac i kosic?

Jalowiec plozacy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-09-25 17:57:34

Od: "" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisałą:
> ewent. dąbrówka w to gdzieniegdzie
Po 3 latach będzie dąbrówka gdziewszędzie.:))

Pozdrawiam calvi

6. Data: 2003-09-25 18:04:37

Temat: Odp: ogrod dla leniwych c.d.
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PP <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bkul87$lsv$...@h...domdata.com...

> jednak rusze na wiosne swoje 4 litery po jakis nawoz - tylko jaki ???).
Dla tej grupy istnieje tylko obornik i kompost, wiec duzego wyboru nie masz
;->
Ale jak piszesz, skoro masz gline, to kompost bardzo ladnie ci ja rozluzni.
Jednym z bardziej uniwersalnych mineralnych nawozow jest azofoska lub
fosforan amonu

> Przed domem mam gline. Rosna juz tam jakies rokitniki, ogniki, jalowiec
> linczu ze strony grupowioczow zasypujac to kora na eko-wloknine chcialbym
Moze okrywowe rosliny? Dabrowka rozlogowa jest i zimozielona i dobrze okrywa
teren.

Elfir

7. Data: 2003-09-25 18:44:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<c...@b...pl> wrote in message
> Po 3 latach będzie dąbrówka gdziewszędzie.:))

Nie, mam taki płat w ogrodzie i dąbrówka przesunęła się samoczynnie na
skraj. Samej dąbrówki nie odważę się polecić - bywa porażana przez mączniak.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2003-09-25 19:57:56

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:4SHcb.72422$x...@t...neo.rr.com..
.
> <c...@b...pl> wrote in message

> Niekoniecznie. U mnie dabrowka rozrasta sie bardzo mizernie.

Ekologia jej nie sluzy? ;-)

elfir

9. Data: 2003-09-25 20:03:12

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2003-09-25 20:35:56

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkvj6s$nka$...@n...news.tpi.pl...

> Nie, mam taki płat w ogrodzie i dąbrówka przesunęła się samoczynnie na
> skraj. Samej dąbrówki nie odważę się polecić - bywa porażana przez
mączniak.
Mojej na szczescie nigdy sie nie zdarzylo, ale tez jej nigdy chyba nie
podlewalam ;-)
Elfir

Mały zywopłot
keramzyt do ziol?