keramzyt do ziol?

1. Data: 2003-09-24 22:35:44

Temat: keramzyt do ziol?
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i mam krotkie pytanie:
Czy keramzyt, taki z ogrodniczego, nie ma w sobie jakichs szkodliwosci
ktore by mi szkodzily jakbym zjadla ziolko, ktore na nim wyroslo?

--
Pozdrawiam, Sabina

2. Data: 2003-09-25 17:57:18

Temat: Odp: keramzyt do ziol?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabinka <s...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:b...@s...re...
> Witam i mam krotkie pytanie:
> Czy keramzyt, taki z ogrodniczego, nie ma w sobie jakichs szkodliwosci
> ktore by mi szkodzily jakbym zjadla ziolko, ktore na nim wyroslo?

Nie. To zwykla wypalona glina i tak jak kazda wypalona glina, np. cegla,
zawiera w sobie znikoma dawke radu (albo radonu). Ale nie przejmuj sie ;->

Elfir

3. Data: 2003-09-25 21:42:48

Temat: Re: Odp: keramzyt do ziol?
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Sep 2003 19:57:18 +0200, "Elfir" <e...@p...fm> wrote:

>Nie. To zwykla wypalona glina i tak jak kazda wypalona glina, np. cegla,
>zawiera w sobie znikoma dawke radu (albo radonu). Ale nie przejmuj sie ;->

Ty chyba lubisz wprowadzac ludzi w niepewnosc ;p

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

4. Data: 2003-09-25 22:00:06

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Sep 2003 19:57:18 +0200, "Elfir" <e...@p...fm> wrote:

>Nie. To zwykla wypalona glina i tak jak kazda wypalona glina, np. cegla,
>zawiera w sobie znikoma dawke radu (albo radonu). Ale nie przejmuj sie ;->

Ale czemu rad albo radon? Zalezy od gliny czy moze od sposobu
wypalania? Bo z tego co pisze na wiem.onet.pl rad promieniuje mocno a
radon slabo.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

5. Data: 2003-09-26 17:57:46

Temat: Odp: Odp: keramzyt do ziol?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sabinka <s...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:b...@s...re...
> On Thu, 25 Sep 2003 19:57:18 +0200, "Elfir" <e...@p...fm> wrote:

> Ty chyba lubisz wprowadzac ludzi w niepewnosc ;p

:-) To przez to, ze jak uslyszycie nazwe pierwiastka, nawet najnaturalniej w
swiecie wystepujacego w srodowisku, to wpadacie w panike.
A co do gliny to najwiecej radonu ma o ile pamietam klinkier, a namniej
drzewo i beton. Wiecej szczegolow w podrecznikach budowalnych ;-)))

Elfir

6. Data: 2003-09-26 17:59:05

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Ale czemu rad albo radon? Zalezy od gliny czy moze od sposobu
> wypalania? Bo z tego co pisze na wiem.onet.pl rad promieniuje mocno a
To w takim razie radon (nie pamietalam, wiedzialam ze cos
promieniotworczego) i faktycznie zalezy od sposobu wypalenia.

Elfir

7. Data: 2003-09-26 19:29:53

Temat: Re: Odp: Odp: keramzyt do ziol?
Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Sep 2003 19:57:46 +0200, "Elfir" <e...@p...fm> wrote:

>:-) To przez to, ze jak uslyszycie nazwe pierwiastka, nawet najnaturalniej w
>swiecie wystepujacego w srodowisku, to wpadacie w panike.

To po co o tym piszesz skoro to nie szkodzi? Czemu nie wymienilas
wszystkich pierwiastkow wystepujacych w glinie? Owszem, nie znam sie
na chemii. Ale opis radu na wiem.pl jest malo optymistyczny.

>A co do gliny to najwiecej radonu ma o ile pamietam klinkier, a namniej
>drzewo i beton. Wiecej szczegolow w podrecznikach budowalnych ;-)))

Nie rozumiem. Co do gliny? Co do gliny ma drzewo? Przepraszam ale sie
pogubilam. Co ma keramzyt do drzewa i betonu?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

8. Data: 2003-09-26 19:30:47

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Sep 2003 19:59:05 +0200, "Elfir" <e...@p...fm> wrote:

>To w takim razie radon (nie pamietalam, wiedzialam ze cos
>promieniotworczego) i faktycznie zalezy od sposobu wypalenia.

No to troche lepiej, aczkolwiek...

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

9. Data: 2003-09-26 21:45:31

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał

> :-) To przez to, ze jak uslyszycie nazwe pierwiastka, nawet najnaturalniej
> swiecie wystepujacego w srodowisku, to wpadacie w panike.

:-)A jakie znasz pierwiastki nie występujące w środowisku?

:-)Pozdrawiam
p...@r...pl

10. Data: 2003-09-27 13:18:24

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:bl1uml$9id$1@nemesis.news.tpi.pl...

> :-) To przez to, ze jak uslyszycie nazwe pierwiastka, nawet najnaturalniej w
> swiecie wystepujacego w srodowisku, to wpadacie w panike.

Dlaczego? Kiedy slysze cos np. o pierwiastku kwadratowym,
nie wpadam w panike :-)

> A co do gliny to najwiecej radonu ma o ile pamietam klinkier, a namniej
> drzewo i beton. Wiecej szczegolow w podrecznikach budowalnych ;-)))

Natomiast na dzwiek nazwy "radon" Amerykanie wpadaja w panike.
Wiadomo, ze jest to gaz promieniotworczy, ktory lubi zbierac sie
w piwnicy. A, ze poziom promieniowania moze byc bardzo niski, to juz
szczegol. Tak samo jak wpadaja tu ludzie w panike na kazda wzmianke
o bakteriach.

Pozdrowienia,
Michal

--