salvia nemorosa

1. Data: 2003-09-25 14:37:51

Temat: salvia nemorosa
Od: "Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie,

Tym razem mam pytanie o byline, szalwie-salvia nemorosa. Mam 4 3-letnie
okazy takiej szalwii. Problem polega na tym ze gdziekolwiek bym nie spojrzal
to na zdjeciach przedstawiajacych owa szalwie ma ona forme ladnego,
zgrabnego krzaczka obsypanego fioletowymi kwiatami. Tymczasem moja, mimo ze
nie ma problemow z kwitnieniem co roku rosnie strasznie wyciagnieta.
Ostatnio probowalem obrywac koncowki mlodych pedow aby sie zagescila, ale
mimo to odcinki pedow miedzy parami lisci sa dlugie i wiotkie. Zasgtanawiam
sie czy nie usunac jej z mojego ogrodu bo nie wyglada dobrze...
Co moze byc przyczyna takiego wyciagniecia? Dodam ze rosnie na stanowisku
slonecznym. Moze trzeba ja jakos specjalnie traktowac, odpowiednio ciac? Nie
wiem sam co mam robic.

Pozdrowienia

Pawel Wanasz

2. Data: 2003-09-25 17:15:19

Temat: Re: salvia nemorosa
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
> slonecznym. Moze trzeba ja jakos specjalnie traktowac, odpowiednio ciac?

Spróbuj w przyszłym sezonie po prostu ciachnąć ją o połowę w czerwcu.
Zakwitnie później, ale powinna teoretycznie być bardziej krępa. A jeśli to
nie pomoże, to postaraj się o niższą odmianę. Mam gatunek prowadzony z
nasion i dokładnie to, co u Ciebie, nie przeszkadza mi to o tyle, że rośnie
między innymi bylinami i się o nie opiera. Za to odmiana karłowa jest
znacznie "porządniejsza".

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-09-25 18:18:39

Temat: Odp: salvia nemorosa
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł Wanasz <w...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkuugp$bo0$...@k...task.gda.pl...
> [...]
> slonecznym. Moze trzeba ja jakos specjalnie traktowac, odpowiednio ciac?

To sa geny i nic nie zrobisz. Spróbuj kupić tę szałwię w odmianie.
--
Pozdrawiam, Kaśka

4. Data: 2003-09-26 11:42:28

Od: "Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora