Grzybobrania

1. Data: 2003-09-22 06:19:47

Temat: Grzybobrania
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

========
Byłem dwa razy. W sobotę pojechałem w okolice Twardogóry, w tradycyjnie
grzybodajne lasy i w zasadzie nie zawiodłem się. Zebraliśmy (z synem) duże
wiaderko

1. Data: 2003-09-22 06:28:06

Temat: Re: Grzybobrania
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Diabli nadali, czasem kiedy naciskam"ś" to mi się wysyła list. Kontynuuję:
> [...]
> grzybodajne lasy i w zasadzie nie zawiodłem się. Zebraliśmy (z synem) duże
Rodzinka była zachwycona, a zazdrosne szwagrostwo wprosiło się na powtórną
wyprawę w niedzielę. Widać grzyby przestraszyły się na tyle, że nie
znaleźliśmy ANI JEDNEGO. Po dwóch godzinach podjechaliśmy w okolice Milicza.
Tu też totalna klęska. Skończyło się więc ostrym zakrapianiem i w ten sposób
zamiast wypocząć mam trzy niedospane noce :-}

Chyba za dawno był deszcz. Mimo, że jest cieplutko to do następnych opadów
nie ma co liczyć na udane zbiory. A jak w innych regionach kraju?

waldek
=========

1. Data: 2003-09-22 06:57:11

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek <x...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bkm4rq$pb2$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
>
> Chyba za dawno był deszcz. Mimo, że jest cieplutko to do następnych opadów
> nie ma co liczyć na udane zbiory. A jak w innych regionach kraju?

...okolice wyszkowa, minska, pultuska....
Przy szosie siedza z grzybami....niby sporo zbierajacych ale grzyby
mizerne....koncowki po zeszlotygodniowych wysypach....w lesie niesamowicie
sucho....znalezlismy skromne kozlaki siwe i stada sitakow (ale co to za
grzyb! ;(....
Nie ma co ulegac panice grzybowej....ich juz nie ma....przypominam ze padalo
ostatni raz caly tydzien temu....do nastepnego deszczu :))

(a tak z boku....mam wrazenie, ze bieda u ludzi jest tak uciazliwa, ze
probuja zdobyc pieniadze w jakikolwiek sposob....sprzedaz garstki grzybow za
10 zlotych jest jednym z pomyslow....i tym razem nie sa to grzyby
"nakoszone" w jednym miejscu tylko uczciwie i dlugotrwale wyszukane w
lesie....)

agataw

1. Data: 2003-09-22 07:15:18

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba za dawno był deszcz. Mimo, że jest cieplutko to do następnych opadów
> nie ma co liczyć na udane zbiory. A jak w innych regionach kraju?

U mnie, znaczy wyspie Wolin grzybow zatrzesienie, dzikie tlumy zbierajacach
i dla wszystkich grzybow wystarcza. Wczoraj, przy niedzieli tesciowa ze
szwagrem w dwie godziny dwa wiadra nacieli a w sobote moj slubny z dziecmi
tez ledwo doniesli to co znalezli, tak wiec mimo braku opadow nasza wyspa to
grzybowe Eldorado;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-09-22 07:49:14

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Borach Tucholskich także sporo grzybów, ale niestety mniej niż przed
tygodniem, bo jest susza. Tydzień temu były dwa wiaderka (koźlaki,
prawdziwki, trochę maślaków) w tym tygodniu tylko jedno. (Relacja
moich Rodziców).
Nad morzem w okolicy Dębek (pomorskie) (to moje doświadczenia) w
zeszłym tygodniu uzbierałam dwa kosze maślaków!

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-22 07:52:00

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sucho....znalezlismy skromne kozlaki siwe i stada sitakow (ale co to za

Tez sobie pojechalismy w okolice Wyszkowa, moze trafilismy w dobre miejsce,
bo grzybow bylo sporo. Pomimo wielu zbierajacych. Najwiecej podgrzybkow i
maslakow. Ale faktycznie susza robi swoje. Odjechalismy jeszcze w inne
miejsce i tam juz sciolka suchutka i ani jednego grzybka.

1. Data: 2003-09-22 08:05:15

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zeszłym tygodniu uzbierałam dwa kosze maślaków!
=========
Ja już dawno nie widziałem maślaków. W lasach, gdzie parę lat temu było ich
sporo teraz rosną tylko podgrzybki. Czy to od czegoś zależy?

waldek
=========

1. Data: 2003-09-22 08:22:50

Temat: Re: Grzybobrania - pomysl na suszone
Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze przyda sie komus pomysl na suszone nozki grzybowe.
Po ususzeniu, nalezy je zmielic w maszynce lub utluc i do sloiczka. Doskonaly
dodatek do sosow i zup.

1. Data: 2003-09-22 08:23:31

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja już dawno nie widziałem maślaków. W lasach, gdzie parę lat temu
było ich
> sporo teraz rosną tylko podgrzybki. Czy to od czegoś zależy?

Tak! Maślaki bardzo lubią rosnąć na piaskowym podłożu. W okolicach
lasku sosnowego na wydmach jest ich zatrzęsienie!Całe rodziny rosną we
wrzosach, trawie...
(w zasadzie to tylko maślaki rosną!)
Zapraszam nad morze!!!
A jak nie masz czasu przyjechać nad morze, to szukaj na młodych
uprawach sosnowych.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-22 08:59:03