Re: Hafciki proponuja(długie)

From: Piotr W. <p...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: Hafciki proponuja(długie)
Date: Fri, 13 Dec 2002 19:28:31 +0100

Dnia 13 Dec 2002 08:20:49 +0100, b...@p...onet.pl
napisał(a):

>Racja...straciłyśmy/liśmy dużo przez likwidację Sedna i wiele wartościowych
>rzeczy nam pewnie już bezpowrotnie umkło i sądzę że taka propozycja
>zainteresuje wiele grupowiczek....mam pytanie?-czy zamieszczane byłyby również
>linki do stron naszych grupowiczek?
>Część odzyskanych linków z Sedno jest umieszczona na stronie u Gosi:
>
>http://www.ats.pl/~gosiaw/
>
>...sądzę że temat jest otwarty i grupowiczki wypowiedzą się w tej sprawie
>pozytywnie.....:))))
>
>pozdrawiam z Krakowa

Przypatrzmy się bliżej ...
Hafciki (powstałe w 2001 roku) poprzednio były na serwerze
bezpłatnych kont WWW www.republika.pl/hafciki/, teraz są na
www.wsz.com.pl/hafciki.
www.wsz.com.pl (jedyna wyświetlana informacja to napis
"test") - według danych NASK zarówno ten adres jak i
www.wsz.edu.pl należą od 2000.12.06 do Wyższej Szkoły
Zarządzania w Częstochowie, ul. Rząsawska 40, przydzielony
zakres IP: 213.25.14.112 - 213.25.14.127
Na stronach Szkoły nie ma żadnych informacji o udostępnianiu
miejsca na serwerze, można zatem domniemywać że uczelnia
udostępnia je tylko dla swoich pracowników i studentów na
strony prywatne, i to bez żadnych "wodotrysków". Świadczyłby
również o tym adres mailowy administratora strony
h...@p...onet.pl (dlaczego nie h...@w...com.pl ?)

A co po obejrzeniu źródeł strony ?
ciekawie zrobione są liczniki odwiedzin poszczególnych
podstron, np. fragment strony głównej:
...10705... </font>
czyli stan licznika (ilość odwiedzających) zależy od kaprysu
admina ;-)) a nie od rzeczywistej liczby gości.
Z tego co znalazłem to na tym serwerze jest jeszcze jedna
strona www.wsz.com.pl/gsm/, również prywatna, i więcej nic.

Na forum Hafcików admin w wątku
http://www.wsz.com.pl/hafciki/forum/read.php?f=3&i=5
8&t=58
pisze m.in.:
"Dodatkowo jako ze jestem administratorem w pewnej
instytucji mialbym mozliwosc wygospodarowania duzej ilosci
miejsca na przechowywanie duzych ilosci danych."
Myślę że istotne będzie pytanie: za zgodą szefa czy też po
kryjomu ? A co w sytuacji gdy przestanie być
"administratorem w pewnej instytucji" ?

Może będę posądzany o stronniczość czy tendencyjność, ale
podsumowałbym to tak: dwoje studentów (?) informatyki WSZ (w
ramach zaliczenia ?) uruchomiło stronę WWW, będącą przede
wszystkim rodzajem komisu prac hafciarskich (nota bene
sprzedaż niektórych z nich podpada pod Ustawę o ochronie
praw autorskich), która po ukończeniu przez nich studiów ma
wielkie szanse zniknąć.
Przy okazji - tego nie znajdziecie na obecnej stronie
Hafcików:
http://www.google.pl/search?q=cache:wcJaqYqRBlEC:www
.wsz.com.pl/hafciki/oferta.html+hafciki+oferta&hl=pl
&ie=UTF-8&inlang=pl

Oferowanie na nieznanych warunkach na nieznany okres czasu
miejsca na serwerze "pewnej instytucji" jest według mnie
oferowaniem kota w worku.
I rzecz ostatnia - skoro admin wstydzi się (?) poinformować,
ilu rzeczywiście ma odwiedzających, skoro komercyjny kawałek
serwera ze wszelkimi usługami kosztuje i to czasami sporo,
dlaczego dwie osoby, które jak pisze admin w w/w wątku:
"Wiaze z tym serwisem duze nadzieje, choc przyznam sie
Panstwu, ze w zyciu nigdy nic nie wyhaftowalem. Poprostu,
moje palce najlepiej radza sobie z klawiatura komputera.
Chcialbym zaoferowac swoje uslugi na tej plaszczyznie.
Ja zajmuje sie obrobka pod katem interakcji z uzytkownikiem,
a wystrojem graficznym zajmie sie moja kolezanka Gosia,
ktora projektuje serwisy www."
chcą poświęcać swój czas i swoje pieniądze ? - altruizm ? -
przykro mi ale nie wierzę ;-((
Czy czasem ściągnięcie na Hafciki grupowiczek z całym ich
dorobkiem (pracami, linkami, wzorami i schematami) przy
odpowiedniej reklamie nie ma być swego rodzaju "napędzaczem"
klientów ? (no cóż, biznes is biznes ?)

Adminie - może rozwiejesz moje wątpliwości ?

Pozdrawiam
Piotr - ten od Małgosi ;-))