Re: Hałas w wysokich częstotliwo?ciach

From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Hałas w wysokich częstotliwo?ciach
Date: Wed, 30 Jan 2002 22:40:51 +0100

.

> [...]
> A więc przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie i czekam na dalszą
> dyskusję.
> 1. Gwizdki owszem, psy przywołują, ale właśnie ja wykonuję urządzenie, które
> będzie jakieś 50dB głośniejsze, czyli hałas w psich uszach przekroczy poziom
> bólu.
> 2. Zgadzam się, że długa ekspozycja na taki dźwięk na pewno zrobi swoje, ale
> mi chodzi o krótki impuls, przykładowo 5 sekund, tyle ile potrzebne, aby
> zbyt natrętny zwierzak sobie poszedł.
> 3. Jeśli można, proszę o podawanie w miarę możliwości dokładnych źródeł

Znaczy w ktorym sklepie i po ile sprzedaja gwizdki na komary i krety ?

Nie zauwazylem abys sam podawal jakiekolwiek zrodla.

Informacje kosztuja , jezeli chcesz to moge ci przegotowac raport nt.
procedury dopuszczenia takiego urzadzenia w Polsce.
Ale jak sam juz piszesz.
"
ale właśnie ja wykonuję urządzenie, które
> będzie jakieś 50dB głośniejsze, czyli hałas w psich uszach przekroczy poziom
> bólu.
"

Poniewaz wykonujesz urzadzenie ktory bedzie szkodliwie oddzialywalo na
psy, ktore tak jak inne zwierzeta podlegaja ochronie prawnej, to nalezy
sie liczyc , ze towarzystwa opieki nad zwierzetami
skutecznie zablokuje dopuszczenie takich urzadzen do obrotu.
Nalezy sie bowiem liczyc z tym, ze urzadzenie bedzie wykorzystywane do
gnebienia i zadawania cierpienia zwierzetom w mieszkaniach,
ponieszczeniach zamknietych.

Wystarczy ze sasiad w bloku przestanie lubic pieski sasiadow i kupi
sobie taki gwizdek i wszystkie pieski na klatce beda cierpialy caly
dzien z bolu.
A zanim ktos po miesiacu znajdzie zrodlo tego cierpienia, to pewnie
ciezko zapadna na zdrowiu.

> Jeszcze raz dziękuję za rzetelne informacje.

Wedlug mnie obecny stan prawny, w tym ustawa o ochronie zwierzat
uniemozliwia uzywanie takich urzadzen
wobec psow.
Nie rozni sie to przeciez od paralizatora elektrycznego, ktory
skutecznie odstrasza, ale dodatkowo wywoluje szok i bol.

Ja bym w ten temat nawet nie wchodzil, bo gdyby takie gwizdki przeciw
psom byly dopuszczalne, to przyjada do nas z Chin w cenie 5-20 zl i
zadna sila tej ceny nie przebijesz.

Poza tym pewnie takie urzadzenie zostalo juz w Stanach opatentowane i
ochrona sie rozciaga takze na Europe.
Niemniej zycze owocnych przemyslen.

Jacek