Halogen na 220V !!

1. Data: 2002-08-31 12:27:31

Temat: Halogen na 220V !!
Od: "Marcin Madej" <s...@m...lub.pl> szukaj wiadomości tego autora

takie pytanko - jak z trwałością żarówek przy 220V ? I jak wypada to
rozwiązanie biorąc pod uwagę możliwość zakupu halogenów na 12V ? Tzn. co
lepiej wybrać ? Bo przeszukałem archiwum, ale nie uzyskałem jednoznacznej
odpowiedzi...

1. Data: 2002-08-31 16:30:32

Temat: Re: Halogen na 220V !!
Od: "pluton" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepiej wybrać ? Bo przeszukałem archiwum, ale nie uzyskałem jednoznacznej

Philips ma 3letnia gwarancie, albo Osram - 4000 godzin.
J sobie 220 chwale.

pluton

1. Data: 2002-08-31 18:27:45

Od: "Olaś" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik pluton napisał:>
> Philips ma 3letnia gwarancie, albo Osram - 4000 godzin.
> J sobie 220 chwale.

Ja też.
--
Pozdrawiam Olaś

1. Data: 2002-09-02 08:08:50

Od: Rav_V3k <u...@k...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiałem się jak ty. Pisano tu kiedyś na grupie, że 220 mrugają -
nic podobnego nie zauważyłem. Czy są mniej trwałe - nie wiem, używam
3miesiące. Ja wybrałem 220 ze względu na to, że nie wiedziałem jakiej
mocy halogenów będę docelowo używał. Kiedy robisz instalację 12V musisz
dobrać odpowiedniej mocy transformatory - przy 220V ten problem odpada,
tak jak kupno transformatorów. Ceny żarówek na 220 też już nie są
porażające - trzeba trochę pochodzić po sklepach (nie koniecznie po tych
największych).

--

::: Rafał :::

1. Data: 2002-09-03 14:31:49

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam, przerabiałem ten temat na własnej skórze w zeszłym tygodniu. Wczesniej
pytałem na grupie o opinie nt. halogenów na 220V. Wiekszość osób radziła mi
halogeny na 12V. Nie posłuchałem ich dobrej rady i zrobiłem instalacje na 220V,
tak jak mi radził kumpel, który ma właśnie na 220V. Załozyłem najpierw żarówki
4x35W/220V i ... szczęka mi opadła. W łazience (4m2)było dosyć ciemno, a poza
tym jedna z żarówek spaliła się po kilku minutach. Natychmiast wymieniłem w
sklepie (dali mi 3 mies. gwarancji)tę spaloną na nową, ale tym razem na 50W i
dokupiłem jeszcze jedną 50W. Przy 3x35W + 2x50W okazało sie że jest nadal
niezbyt jasno. Przy okazji dowiedziałem się w sklepie, że halogenki na 12V
świecą o wiele jaśniej niz te na 220V o tej samej mocy. Porównałem w sklepie
jakość światła obu żarówek i juz w zasadzie bez wahania wymieniłem je, dzięki
uprzejmości sprzedawcy, na halogenki 12V (5x35W) i dokupiłem trafo za 55zł.
Teraz jest super!!!

pozdr.

Proszę o informacje na temat...
[sprzedam] środki do utylizacji