przyprawy

1. Data: 2001-09-13 19:25:50

Temat: Re: Harissa
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3BA87E32.C30A4C11@zedat.fu-berlin.de...

> do kupienia u nas w Wal Mart, gotowe w tubce z Tunezji. Faktycznie,
> trutka na karaluchy to nic ;-))
>
> Waldek

a ja tam harisse lubie, przywiozlam z Tunezji bardzo ostra, juz żaluje ze
sie konczy :(

pozdrawiam ostro
Mechcia (moze po tej harissie tak zione ogniem?...)

1. Data: 2001-09-19 08:02:17

Temat: przyprawy
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawa jestem, co tam macie zawsze na podorędziu z suszonego zielska i do
czego używacie? Może się czegoś kreatywnego od Was nauczę.
U mnie zawsze stoją słoiczki z:
bazylią
majerankiem
papryką ostrą i słodką
curry
imbirem
czarnym i białym pieprzem (ostatnio mam nawet zielony)
cynamonem
jałowcem
kurkumą
zielem angielskim
listkiem laurowym
oregano
tymiankiem
koperkiem (na wszelki wypadek)
mieszanką ziół do sałatek
kolendrą
kminkiem
ziołami prwansalskimi
pieprzem cayenne
estragonem

A co Wy macie?

Wkn

1. Data: 2001-09-19 08:03:57

Temat: Re: przyprawy
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn <w...@w...pl> wrote in message news:9o9jcp$6vh$1@news.tpi.pl...
> U mnie :
> bazylią
> majerankiem
> papryką ostrą i słodką
> curry
> imbirem
> czarnym i białym pieprzem
> cynamonem
> kurkumą
> listkiem laurowym
> oregano
> koperkiem (na wszelki wypadek)
> mieszanką ziół do sałatek
> kminkiem
> ziołami prwansalskimi

a oprocz tego:
przyprawa do ryzu i makaronu dukrosa,
kilka zakupionych w grecji mieszanek do moussaki, salatki greckiej, staffido
(czy jakos tak), grilla, tzatzikow
gozdziki
chilli
wiecej nie pamietam
Asia

1. Data: 2001-09-19 08:10:06

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bazylią
> majerankiem
> papryką ostrą i słodką
> curry
> imbirem
> czarnym i białym pieprzem (ostatnio mam nawet zielony)
> [...]

Łoł!
Aż tyle???
Gdzie ty To Dorota trzymasz???
Ja mam przyprawę "Kucharek" i do wszystkiego ją sypie. A do deserow daje cukier
i syrop o smaku toffi. I git jest!

pozdr,
grzegorz

1. Data: 2001-09-19 08:17:41

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

(Ciach lista...)

> A co Wy macie?

Jeszcze gałka muszkatołowa...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-09-19 08:21:31

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie zawsze stoją słoiczki z:
> bazylią
> majerankiem
> papryką ostrą i słodką
chili

> curry
ostre i łagodne

> imbirem
> czarnym i białym pieprzem (ostatnio mam nawet zielony)
czerwony

> cynamonem
goździki

> jałowcem
> kurkumą
> zielem angielskim
> listkiem laurowym
> oregano
> tymiankiem
> koperkiem (na wszelki wypadek)
> mieszanką ziół do sałatek
10 różnych ;-))

> kolendrą
> kminkiem
mielony i cały
kumin mielony i cały
> ziołami prwansalskimi
> pieprzem cayenne
> estragonem

tabasco czerwone i zielone, worcester, soja słona i słodka
gałka muszkatołowa
macis ("opakowanie gałki", zwant kwiatem muszkatułowym)
parę gotowych mieszanek ("na chlebek"): pizza, masło ziołowe itp.

jeszcze mam galgant i parę innych śmieszności, tylko mi słów brak (po
polsku ;-))

Waldek

1. Data: 2001-09-19 09:00:06

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@n...onet.pl...

> [...]
> Aż tyle???
> Gdzie ty To Dorota trzymasz???
> Ja mam przyprawę "Kucharek" i do wszystkiego ją sypie. A do deserow daje

Trzymam w jednej szufladzie i nawet nie wiem co to syrop o smaku toffi. Ale
mam za to toffi do lodów.
Za kucharkiem to mój chłop nie przepada. Chętnie bym tez sobie sprawiła
kolekcję sosów najprzerózniejszych, bo na razie to stoi tylko chińskie
chili, sojowy, tabasco.

Wkn

1. Data: 2001-09-19 09:26:16

Od: "Claudie" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze lubczyk, ktorego jak uzywam, to daje mnie soli, bo on sam jest
slony.

1. Data: 2001-09-19 09:38:14

Temat: Odp: przyprawy
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9o9jcp$6vh$...@n...tpi.pl...
> Ciekawa jestem, co tam macie zawsze na podorędziu z suszonego zielska i do
> czego używacie? Może się czegoś kreatywnego od Was nauczę.
to wszystko co masz Ty i co było poniżej
do tego
curry ostre
red curry
rusch curry / chyba dobrze napisałam/
musztarda - ale takie ziarenka - fajnie pachną, jak musztarda właśnie
camun
masalla
harissa w proszku do zrobienia harissy normalnej
chilli wersja mniej ostra i bardziej ostra
laski cynamonu
kardamon
gałka muszkatałowa ale jeszcze w skorupce
laski wanilii
szafran - znikome ilości bo było drogie jak diabli
olej arganiowy - niebywała rzecz - przewspaniały smak i zapach orzechowy
/litr tego cuda kobieta arabska tłoczy 17 godzin/
ja mam wersje z orzeszków nie wykupkanych przez kózki- czyli tę nieco tańszą
sos jalapeno - z zielonego pieprzu - doskonały do zapiekanek z ziemniaków.
jak sobie jeszcze coś przypomnę to dorzucę.
ula.

1. Data: 2001-09-19 09:43:45

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> tabasco czerwone i zielone, worcester, soja słona i słodka

Widzę, żeś mi bratnią duszą. :-)
Jeszcze mam zwykle nastawioną oliwę na ostro (z czosnkiem i papryczkami
pepperoni). Zawsze mam też w domu czosnek.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

pasty jajeczne
Tarta sliwkowa-male sprostowanie
wcale nie OT: o deczku do Krysi T.