wcale nie OT: o deczku do Krysi T.

1. Data: 2001-09-19 02:00:47

Temat: wcale nie OT: o deczku do Krysi T.
Od: "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysiu Opakowana Starannie,
Nikt chyba nie odpisał na twoje pytanie,
więc ja odpisywam:
dekagram --> deko --> deczko
(inaczej: dekagramek ;-)
z deczka = troszkę;
bo też i ono deczko małe jest.
Wulgarne to wyrażenie nie jest, ale kolokwialne i owszem,
więc w dystyngowanym domu mogło nie być używane.
Właściwie nawet już dawno temu raczej młodzież
tego używała, AFAIR.
pa pa
:))
PS ależ się objadłam orzechów włoskich (zamiast pracować ... :))

--
Zowisia < mailto: z...@p...onet.pl >

1. Data: 2001-09-19 06:52:40

Temat: Re: wcale nie OT: o deczku do Krysi T.
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Nikt chyba nie odpisa? na twoje pytanie,
>wi?c ja odpisywam:
>dekagram --> deko --> deczko
>(inaczej: dekagramek ;-)
>z deczka = troszk?;
>bo te? i ono deczko ma?e jest.
>Wulgarne to wyra?enie nie jest, ale kolokwialne i owszem,
>wi?c w dystyngowanym domu mog?o nie by? u?ywane.
>W?a?ciwie nawet ju? dawno temu raczej m?odzie?
>tego u?ywa?a, AFAIR.
>pa pa
>:))
>PS ale? si? objad?am orzechów w?oskich (zamiast pracowa? ... :))

dziekuje Zowisiu droga...jeszcze mi tylko brakuje blizszego
zdefiniowania "dawno temu", to sprobuje wtedy ustalic czy:
a. bylam za mloda
b. bylam za stara
c. juz mnie w Polszcze nie bylo
d. jestem malo spostrzegawcza

Krysia

P.S. Jak sie przejesz orzechami to Cie bedzie brzuszek bolal!!
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-19 07:13:26

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> dziekuje Zowisiu droga...jeszcze mi tylko brakuje blizszego
> zdefiniowania "dawno temu", to sprobuje wtedy ustalic czy:
> [...]

W moich okolicach - Gorny Slask - nie uzywa sie tego wyrazenia.
Asia

1. Data: 2001-09-19 07:37:01

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zowisia" <z...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pa pa
> :))
> PS ależ się objadłam orzechów włoskich (zamiast pracować ... :))

a ja uzywam i jakos jeszcze nikt mnie za to "deczko" nie oplul, znikam wiec
bo jesli dojdzie do debaty czy wypada "deczko" uzywac czy nie to moge dostac
niezle lanie za ten kolokwializm.:)))))

papa
Mechcia
ide odgrzac chlopinie deczko grzybków...hahaha

1. Data: 2001-09-19 08:31:23

Od: Iwona Konieczny <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <9o9h1m$hbr$1@news.tpi.pl>, asia wrote:

> W moich okolicach - Gorny Slask - nie uzywa sie tego wyrazenia.
> Asia

Hmmm.... ja tez jestem z Gornego Śląska i powiedzenie to jest mi
doskonale znane od dzieciństwa, a to nie było znowu tak dawno.....

Pozdrowienia
Iwona

1. Data: 2001-09-19 09:02:22

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Konieczny <m...@b...pl> wrote in message
pl...

> Hmmm.... ja tez jestem z Gornego Śląska i powiedzenie to jest mi
> doskonale znane od dzieciństwa, a to nie było znowu tak dawno.....

to widac zalezy od czego innego :-) u mnie sie nie uzywalo (Katowice,
konkretnie)
Asia

1. Data: 2001-09-19 09:07:55

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Hmmm.... ja tez jestem z Gornego Śląska i powiedzenie to jest mi
> doskonale znane od dzieciństwa, a to nie było znowu tak dawno.....

ja też, i to z byłej stolicy, czyli Opola.

Waldek

1. Data: 2001-09-19 10:31:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ja te?, i to z by?ej stolicy, czyli Opola.
>
>Waldek

mnie sie i tak podoba

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-21 08:24:28

Od: Slawomir Szczyrba <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Quod non fecerunt barbari, fecerunt asia :

> W moich okolicach - Gorny Slask - nie uzywa sie tego wyrazenia.

W moich okolicach - Górny Śląsk - to wyrażenie jest znane :)

> Asia

Sławek
--
________
_/ __/ __/ Ależ to było OD ZAWSZE (no, może od wersji 4). -- Pszemol o OE

1. Data: 2001-09-21 08:29:23

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawomir Szczyrba <s...@h...pl> wrote in message
> Quod non fecerunt barbari, fecerunt asia :

> W moich okolicach - Górny Śląsk - to wyrażenie jest znane :)

> Sławek
> --
> ________

ja juz napisalam nie zalezy to widocznie od regionu, tylko od mniejszej
grupy - rodziny, szkoly, danej dzielnicy czy miasta.
:-)
Asia

Ach, ta Ameryka
Była Warszawka..?