Hashimoto

1. Data: 2004-08-13 08:36:11

Temat: Hashimoto
Od: "KZ" <k...@k...wirt.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
poszukuję na terenie Trójmiasta kontaktu do endopkrynologa który mi w w/w
temacie powie coś więcej niż 'czekać'.

Od półtora roku czuję się coraz gorzej- nawracające przedłużające się nastroje
depresyjne (w tej chwili jest już naprawdę bardzo źle), zmęczenie i apatia,
kołatanie serca i skaczące tętno (w spoczynku od 60 do 120, ciśnienie niskie).

Badania laboratoryjne wykazały niskie TSH (tendencja spadkowa)- teraz 0.57
USG- lekko powiększona tarczyca (od '86 i podania jodu), zwiększony przepływ,
cechy włóknienia
T3 i T4: w teoretycznej normie
ANTY TG 99.8 (norma laboratorium poniżej 30)
ANTY TPO 20.5 (w normie laboratorium)

Endokrynolog stwoerdził, że moje samopoczucie nie ma nic do tego i że tego się
nie leczy dopóki... dopóki tarczyca sama nie przestanie funkcjonować :(

Kreska(at)gmx.net

Pogłaszcz... Przytul... Zaduś.... Zakop...

2. Data: 2004-08-13 09:10:21

Temat: Re: Hashimoto
Od: "Dominika R" <n...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj u mnie te chorobe wykryto jakies 2 tyg. temu choc na tarczyce lecze
sie od 7 lat. Do tej pory byl to Graves Basedow a ostatnio przez
przeprowadzke zmienilam lekarza, ktory zrobil mi (po raz pierwszy!!) test na
anty-TPO. Wyszlo mi ich 790,6 IU/mL (norma do 12) i okazalo sie, ze to jest
jednak Hashimoto. TSH mam od dluzszego juz czasu w normie ale przez te
przeciwciala znow zaczelo sie branie hormonow. Na razie nie czuje sie
wyraznie zle ale troche zdazylam poczytac o tej chorobie i boje sie, ze moj
stan sie pogorszy. Juz teraz narzekam na ciagle zmeczenie i sennosc, na bole
stawow (glownie kolan). Poza tym intryguje mnie jedno zalecenie lekarza, o
ktore juz pytalam na grupie ale nie dostalam jeszcze odpowiedzi - unikac
jodu. Czy Ty tez dostalas takie zalecenie? I jak sobie z tym radzisz? Ja nie
wyobrazam sobie unikac wyjazdow nadmorze :((
Przepraszam, ze nie moge odpowiedziec na Twoje pytanie bo jestem z Warszawy,
ale chcialam Cie troche podpytac bo jeszcze jestem w tym zielona i troche
zmartwiona :(

Pozdrawiam,
Dominika R

3. Data: 2004-08-13 09:22:42

Od: k...@k...wirt.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale chcialam Cie troche podpytac bo jeszcze jestem w tym zielona i troche

Ja mieszkam nad morzem, a siatki na jod ostatnio nie dostarczyli do sklepu:)
Nie, lekarka nic nie mówiła o jodzie. W ogóle jakaś niewyraźna i olewacka była,
dlatego szukam innego endo, nie mogę tak długo ledwo-funkcjonować! Nie mam
żadnego leczenia poza tabletkami na 'lepsze samopoczucie' i regulację pracy
serca KOMPLETNIE NIC (bo hormony w tzw. normie, jak sie spytałam że ta norma
jest trochę indywidualna to się zacukała). Ma czekać aż tarczyca przestanie
funkcjonować- no bardzo zabawne, mam 27 lat i mam sobie radośnie czekać aż nie
będę mogła doleźć do gabinetu?!?!?

4. Data: 2004-08-13 09:46:40

Od: "Anica" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KZ" <k...@k...wirt.pl> napisał w wiadomości
> [...]
się
> nie leczy dopóki... dopóki tarczyca sama nie przestanie funkcjonować :(

a jakie badania laboratoryjne sie na takie objawy wykonuje?
bo ja od szesciu juz lat mam
rzekomo nerwice
objawy miewalam rozne
ale generalnie zawsze sa to:
kolatanie serca i zaburzenia rytmu
leki
spadki nastroju (czasem bardzo gwaltowne)
depresja
apatia
zmeczenie
czasami mam juz mysli samobojcze jak mam tak zyc do starosci...
trafialam do kardiologow, psychologow, psychiatrow
ale zaden z nich nie zlecil jakis badan
mialam jedynie robione EKG i USG serca
ktore wiekszych nieprawidlowosci nie wykazaly

w koncu przestalam brac leki
juz jakies dwa lata
ale od marca ubieglego roku miewam czasem straszne stany
nie wiem czy jest to odwodnienie (bo takie podejrzenia mi przychodza do
glowy)
generalnie to straszny spadek nastroju+zmeczenie ogolne+bole miesni+bole
glowy+zawroty glowy+leki
zawsze przez dwa dni czuje sie swietnie taka dobra i bez problemow i
szczesliwa
a potem nagle bach...depresja taka ze ledwo sie z lozka zwlekam do lazienki

do jakiego lekarza sie z czyms takim zwrocic?

pozdrawiam
anka

5. Data: 2004-08-13 18:52:45

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika R" <n...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

>przeprowadzke zmienilam lekarza, ktory zrobil mi (po raz pierwszy!!) test
>na anty-TPO. Wyszlo mi ich 790,6 IU/mL (norma do 12) i okazalo sie, ze to
>jest jednak Hashimoto.

W przypadku przeciwciał anty TPO norma wynosi w zakresie od 0.0 - 35.0.
Rzeczywiście jest to bardzo dużo w twoim przypadku. Możesz mi napisać,
jak lekarz określił, że to nie choroba Graves-Basedowa. Miałaś inne objawy?
Gdzie jest granica między nimi?

Pozdrawiam
Masoneczka

6. Data: 2004-08-13 18:53:09

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KZ" <k...@k...wirt.pl> napisał w wiadomości

> ANTY TG 99.8 (norma laboratorium poniżej 30)

Co udowadnia zbadanie tych przeciwciał w przypadku działania tarczycy?

Pozdrawiam
Masoneczka

7. Data: 2004-08-14 06:33:26

Od: k...@k...wirt.pl szukaj wiadomości tego autora

> Co udowadnia zbadanie tych przeciwciał w przypadku działania tarczycy?
to znaczy jak 'co udowadnia'? mowiac szczerze nie rozumiem pytania :(

8. Data: 2004-08-14 18:09:02

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@k...wirt.pl> napisał w wiadomości

> to znaczy jak 'co udowadnia'? mowiac szczerze nie rozumiem pytania :(

Czy wynik tego badania miał wpływ na postawienie diagnozy, że to Hashimoto.

Pozdr
Masoneczka

9. Data: 2004-08-16 12:14:03

Od: k...@k...wirt.pl szukaj wiadomości tego autora

> Czy wynik tego badania miał wpływ na postawienie diagnozy, że to Hashimoto.
podejrzenie Hashimoto mam od kilku lat, lekarze nie mówili mi DOKŁADNIE na
jakiej podstawie (na pewno powiększona tarczyca). Z tego co zrozumiałam przy
ostatnich wizytach, diagnoze oparto na wynikach USG (zwiększony przepływ
cokolwiek by to nie znaczyło) oraz badań TSH (niskie z tendencja spadkowa) i
ANTY- TG (ilość przeciwciał powyżej normy oznaczająca zwalczanie tarczycy przez
organizm)

POMOCY!!! punkcja ledzwiowa o godz. 11.00!!!
[ginekologia] intensywne nagłe krwawienia
Ciezarna chce badania krwi, lekarz sie nie zgadza
Wazne pytanie: rozmiar stercza
krwiodawstwo