Hełm Persingera

1. Data: 2008-09-26 13:18:08

Temat: Hełm Persingera
Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

http://www.newsweek.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=2
1209&Strona=2
"Kanadyjski neurobiolog z Uniwersytetu Ontario, Michael Persinger, spróbował
zatem pójść dalej. Postanowił wywoływać uczucia religijne, pobudzając
aktywność płatów skroniowych. W 2000 roku skonstruował w tym celu
urządzenie, które nazwał hełmem Boga. Wytwarza ono słabe pole
elektromagnetyczne skierowane na wybrane miejsca na powierzchni czaszki.
Hełm Boga wypróbowano na setkach osób. U wielu ludzi urządzenie powodowało
uczucie obecności jakiejś niewidzialnej istoty w pomieszczeniu, w którym w
rzeczywistości nikogo nie było. Osoby te przedstawiały swoje doznania
zależnie od wyznawanej religii jako kontakt z Bogiem, z Buddą albo jako
głęboki zachwyt nad cudownością świata."

http://www.polityka.pl/archive/do/registry/secure/sh
owArticle?id=3356496
" 'Boski hełm' dał sobie założyć nawet Richard Dawkins, ale - jak
relacjonował - poza kłopotami z oddechem i drętwieniem kończyn (badanie
trwało 40 min) nie poczuł nic specjalnego"

Do czego potrzebny człowiekowi jest taki ośrodek w mózgu?

2. Data: 2008-09-26 13:22:43

Temat: Re: Hełm Persingera
Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sakujami" <s...@n...gmail.to> napisał w wiadomości
> urządzenie, które nazwał hełmem Boga. Wytwarza ono słabe pole

Hełm kosztuje 649 dolarów, szkoda ze nie powstały kafejki gdzie za 20
dolarów można by zobaczć efekt, ciekawy jestem jak by to wyglądało u mnie.

3. Data: 2008-09-26 13:22:57

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sakujami" <s...@n...gmail.to> wrote in message
> [...]
> trwało 40 min) nie poczuł nic specjalnego"
>
> Do czego potrzebny człowiekowi jest taki ośrodek w mózgu?

Nie człowiekowi - władzom. To one promieniują obywateli lub innych ludzi.
Celem zniewolenia. Np. Haarpem.

4. Data: 2008-09-26 13:25:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Sep 2008 15:18:08 +0200, Sakujami napisał(a):

> [...]
> uczucie obecności jakiejś niewidzialnej istoty w pomieszczeniu, w którym w

Oto, co dyletant może wywieść z badań, sterując ich wynikiem według
własnych ograniczonych dyletanctwem wyobrażeń o naturze boskiej. "W
pomieszczeniu", "osoba", "obecność", "niewidzialnej" - też mi coś, spadłam
w krzesła :-DDD

--
"(...)Zewszad rozlegaly sie surowe upomnienia:Jestes niczym,zapomnij o
sobie,zyj innymi!Gdym moje Ja po raz czwarty napisal,poczulem sie jak

5. Data: 2008-09-26 13:47:38

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> własnych ograniczonych dyletanctwem wyobrażeń o naturze boskiej. "W
> pomieszczeniu", "osoba", "obecność", "niewidzialnej" - też mi coś, spadłam

Podobne odczucia jak w paralizu przysennym.
Budzi się człowiek w nocy, nie może sie poruszyc, a ma uczucie że w
pokoju jest jeszcze oprocz niego ktoś...
Kiedys miałem dziwną akcje. Spałem, sniło mi sie coś. Nagle sie
obudziłem i czułem na swoich plecach czyjś uścisk, taki dociskający mnie
do łóżka. Próbowałem się "oswobodzić" ale on mi na to nie pozwalał. Już
wtedy wiedziałem o tym zjawisku wiec nie spanikowałem, zacząłem od
ruchow nadgarstkami i stopniowo to uczucie znikło. Niemniej jednak
odczucie jest nieodroznialne od rzeczywistości. Brakowało tylko odczucia
oddechu na karku.

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

6. Data: 2008-09-26 13:57:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Sep 2008 15:47:38 +0200, adamoxx1 napisał(a):

> [...]
> ruchow nadgarstkami i stopniowo to uczucie znikło. Niemniej jednak
> odczucie jest nieodroznialne od rzeczywistości. Brakowało tylko odczucia

Mój ojciec, kiedy doszedł do przytomności po udarze jednostronnym, opisał
pierwsze chwile i objawy jako: "obudziłem się rano i byłem pewien, że ktoś
leży obok mnie i mnie dotyka".
Czuł swoją lewą nogę i rękę jako obce ciało przy drugiej...

7. Data: 2008-09-26 14:09:27

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sakujami pisze:
> Użytkownik "Sakujami" <s...@n...gmail.to> napisał w wiadomości
>
> Hełm kosztuje 649 dolarów, szkoda ze nie powstały kafejki gdzie za 20
> dolarów można by zobaczć efekt, ciekawy jestem jak by to wyglądało u mnie.

"Z kolei moduł służący snuciu domysłów na temat tego, co mogą wiedzieć
inni ludzie (np. o mnie samym) oraz jakie mają intencje, zrodził
przekonania o istnieniu duchów czy demonów, dysponujących wiedzą na
temat każdego naszego uczynku."

Ty miałes/masz ten problem, tak?

--
//-\\ || )) //-\\ ][\/][
a...@p...onet.pl

8. Data: 2008-09-26 14:20:45

Od: "Sakujami" <s...@n...gmail.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adamoxx1" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> inni ludzie (np. o mnie samym) oraz jakie mają intencje, zrodził
> przekonania o istnieniu duchów czy demonów, dysponujących wiedzą na

Do tego nie potrzeba żadnego modułu, czyżbyś wątpił w istnienie demonów?

9. Data: 2008-09-26 14:24:57

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sakujami" <s...@n...gmail.to> wrote in message

Jak sie czyta teksty tych wykształceńców oderwanych
od rzeczywistości i własnego ja,
to można boki zrywać :)
Przykłady:

1.
Naukowiec:
"Hamer, podobnie jak wielu neurobiologów, uważa, że wiara w istnienie sił
ponadnaturalnych sprzyjała przetrwaniu naszego gatunku"

odp Ducha dla pana naukowca :)
- a po co człowiekowi wiara, chocby np. wiara w to ze jego badania naukowe
zakończą się sukcesem?
Po to jest ta wiara w sens badania naukowego zeby badanie naukowe doszło do
skutku! :)
Czy pan naukowiec bedzie teraz szukał genu ktory jest odpowiedzialny za jego
wiare w badania naukowe? :)))
Oraz wiare ze te badania mają sens? a mają? :)

2.
Naukowiec:
"Zajęli się głównie medytacjami buddystów" ... "najważniejszym momentom
medytacji towarzyszył duży spadek aktywności w płatach ciemieniowych"

hehe, odkrycie epokowe! podczas medytacji nastepuje spadek aktywnosci pewnej
czesci mózgu! :))

3. "płaty skroniowe zaczęto nazywać miejscem Boga w mózgu"

a ktore płaty są odpowiedzialne za te badania naukowe, przedstawione w
artykule? Jesli np. skroniowe,
to czy powiemy ze "badania naukowe mieszkają w płatach skroniowych?" :)
I dalej - gdyby pobudzic odpowiednia czesc mózgu naukowca to czy naukowiec
miał by poczucie że
właśnie uczestniczy w badaniu naukowym o ogromnym znaczeniu? :)) LOL

Mozna mnozyc...
Duch

10. Data: 2008-09-26 14:28:28

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

hehe i dalej:
cyt:
"Wielu biologów jest przekonanych, ze przezycia duchowe wywolane medytacja
czy modlitwa maja wiele pozytywnych efektów zdrowotnych."

moej pytanie: czy badania naukowe maja wplyw zdrowotny?

Tak! Czy naukowcy juz to badaja? :)

Czy badania prowadzone przez naukowca maja wplyw na jego ze
jego egzystencja ma wiekszy sens?
Ze uczestniczy w czyms co pomoze ludzkosci?
Przypuszczam ze tak.
Oni w to wierza! :)
Duch

PILNE !!!