Hełm Persingera

101. Data: 2008-10-03 22:33:17

Temat: Re: Hełm Persingera
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy vonBraunowa zawdzięcza swój status wolnej woli vonBrauna,
czy może czemuś innemu?
Nie miałeś w tej sprawie żadnego wyboru?
Powaga?

Spójrz na biografię np Bergmana.
On korzystał ze swojego wolnego wyboru w tej materii wiele razy.
Zaprzeczysz?

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gc607m$mq2$1@inews.gazeta.pl:

102. Data: 2008-10-03 22:39:51

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> Czy vonBraunowa zawdzięcza swój status wolnej woli vonBrauna,
> czy może czemuś innemu?
> Nie miałeś w tej sprawie żadnego wyboru?
> Powaga?
Żadnego. Zakochałem się. Ona też. Reszta wydawała mi się
jakaś taka ... niedorobiona, albo "nie do życia", albo ...
Subiektywnie oczywiście mogłem sobie racjonalizować, że mam jakiś wybór...

> Spójrz na biografię np Bergmana.
> On korzystał ze swojego wolnego wyboru w tej materii wiele razy.
> Zaprzeczysz?
Skąd wiesz, że miał wybór?

pozdrawiam
vonBraun

103. Data: 2008-10-03 22:48:37

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomo, że zakochiwał się wiele razy.
To oznacza, że wiele razy miał oraz realizował swój wybór...
gdyż samo zakochanie się nie jest równoznaczne z decyzją o wspólnej
codzienności na dobre i złe.

Zaprzeczysz?

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gc66vq$629$1@inews.gazeta.pl:

104. Data: 2008-10-03 22:55:50

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> [...]
> To oznacza, że wiele razy miał oraz realizował swój wybór...
> gdyż samo zakochanie się nie jest równoznaczne z decyzją o wspólnej

Równie dobrze mógł sobie racjonalizować coś co miał "wpisane w psychikę"
przez wcześniejsze doświadczenia. Mógł być np dominujący i potrzebował
nieświadomie kobiety subsmisyjnej, lub też mógł być "XXXX" i potrzebować
"YYYY". Zakładając, że istnieje prawo doboru ludzi takie że: XXXXy
potrzebują YYYYgreków, ale obie cechy bardzo trudno sobie uświadomić na
tyle aby dokonać wuboru. Co więcej, subiektywne poczucie świadomości
wyboru nie oznacza że wybór jest "wolny".

pozdrawiam
vonBraun

105. Data: 2008-10-03 23:04:31

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Subiektywne poczucie świadomości braku wolnego wyboru nie oznacza,
że _każdy_ wybór jest w 100%-ch zdeterminowany.

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gc67tp$9q6$1@inews.gazeta.pl:

106. Data: 2008-10-03 23:06:36

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> Subiektywne poczucie świadomości braku wolnego wyboru nie oznacza,
> że _każdy_ wybór jest w 100%-ch zdeterminowany.

Ani nie oznacza, że jest wolny

pozdrawiam
vonBraun

107. Data: 2008-10-03 23:11:40

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

A kiedy byłby wolny wg ciebie?

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gc68hu$bji$2@inews.gazeta.pl:

108. Data: 2008-10-03 23:12:04

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun wrote:

> Ani nie oznacza, że jest wolny
>
> pozdrawiam
> vonBraun
IMHO sprawa jest raczej prze***ana. Powtórzę, nie istnieją logiczne
lub empiryczne przesłanki istnienia lub nie wolnej woli. Nieco więcej
przesłanek "naukowych" świadczy przeciw wolnej woli ale i to może być
iluzją wynikłą z samego założenia - nauka z założenia poszukuje praw
wyjaśniających ludzkie zachowanie "z zewnątrz", jeśli robi to "od
wewnątrz" mamy problemy z pomiarem.

pozdrawiam
vonBraun

109. Data: 2008-10-03 23:23:52

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest nienaukowe ujęcie IMHO.

Istnienie przesłanek świadczących przeciw wolnej woli nie świadczy
przeciw wolnej woli tak w ogóle, tym bardziej jeśli istnieją przesłanki
potwierdzające istnienie wolnej woli.

Czy istnienie jabłek zielonych świadczy przecwko istnieniu jabłek
czerwonych?
Oczywiście to też jest iluzją, bo w nocy wszystkie jabłka są przecież
czarne, jak zapewne wiadomo niektórym naukowcom. ;)

IMHO za nieistnieniem wolnej woli przemawiać może tylko jedno:
błędna "metodologia badawcza" w połączeniu z odrzuceniem
zasad logiki przy formułowaniu nieuprawnionych wniosków.
Czyli nic doprawdy nowego w nauce.

--
CB

"vonBraun" <i...@g...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gc68s7$e42$1@inews.gazeta.pl:

110. Data: 2008-10-03 23:39:09

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> [...]
> błędna "metodologia badawcza" w połączeniu z odrzuceniem
> zasad logiki przy formułowaniu nieuprawnionych wniosków.

To brzmi jak manifest wiary. Natomiast to co pomogło by
wyjść z impasu byłoby:
(1) Dowodem na prawdziwość/wyższą pozycję w hierarchii
tych przesłanek kóre za WW przemawiają lub nie
(2) Dowodem na nietrafność jednych na rzecz drugich
wywiedzionym z jakiś faktów, czy praw.

Moim skromnym zdaniem, nauka (mam na myśli nauki empiryczne)
nie powinna się wypowiadać
na temat istnienia/nieistnienia WW. z uwagi właśnie na
specyfkę tkwiącą w samych założeniach metody
badania. I Ci którzy to rozumieją zachowują umiar :-)

pozdrawiam
vonBraun

PILNE !!!
banda durniów