Herbata

1. Data: 2000-02-06 22:56:28

Temat: Herbata
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Po pierwsze nie czytam grupy (ale chyba zaczne czytac :-) ), ale mam takie
pytanie:
Jak dobrze zaparzyc herbate? Jaka to ma byc herbata?
Do tej pory pijalem taka zwykla, z torebki, przez sitko, albo swego czasu z
imbryka (jeszcze jak bylem maly). Dzisiaj cos mnie wzielo i bardzo mnie
ciekawi, czy mozna zrobic cos, aby herbata smakowala lepiej.

Pozdrawiam wszystkich samkoszy !

--
Lukasz "Liku" Goralczyk
http://republika.pl/liku

1. Data: 2000-02-07 08:53:07

Temat: Re: Herbata
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:87ku6s$rfl$...@g...uci.agh.edu.pl...
> imbryka (jeszcze jak bylem maly). Dzisiaj cos mnie wzielo i bardzo mnie
> ciekawi, czy mozna zrobic cos, aby herbata smakowala lepiej.

Hm... Nie param sie rytualnym zparzaniem herbaty, ale bardzo lubie jak
dobrze smakuje :)
Mam prosta rade: kupowac dobra* herbate. W sklepie z herbatami kupic kilka
rodzajow i zobaczyc jaka smakuje najbardziej (moje faworytki to japonska
wisnia - z liscmi wisienki i herbatka z zenszeniem albo pigwa).
A na szybko polecam sprobowac herbaty z cynamonem i plasterkiem pomaranczy
(cynamon do czajniczka, a pomarancze mozna do filizanki).

Jader

*) zalezne od gustu a nie od ceny (vide dyskusja o bloku czekoladopodobnym
;)

1. Data: 2000-02-07 09:38:23

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w kwesti herbaty to pewnie jestem ignorantem, ale wiem kiedy mi smakuje,
a kiedy nie. Dzbanek mam taki z wkładką na fusy. Herbatę robie mocną.
Mieszam sam - tylko liściaste - yunnan black tea- paczka, Earl Grey - Paczka
i zawsz coś jeszcze w zależności od tego co jest w sklepie ( czasem jeszcze
jedna paczka yunnan :)

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
<87ku6s$rfl$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>...

1. Data: 2000-02-08 01:32:12

Od: "Michal R. Hoffmann" <m...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader wrote:
[]
> [...]
> A na szybko polecam sprobowac herbaty z cynamonem i plasterkiem pomaranczy
> (cynamon do czajniczka, a pomarancze mozna do filizanki).
ostatnio kupilem herbate cynamonową i zenszeniowa. mniam!!!! Pyszne! O! i
jasminowa! Nie moge dostac imbirowej, tez planuje sprobowac. Natomiast
jezeli chodzi o zwykle herbaty, to preferuje czarne, zwlaszcza Yunnan mi
podchodzi :)

co do parzenia, mozna w zaparzarce, czy jak to sie nazywa, wtedy parzy sie
tak dlugo, jak sie chce. Albo na 2 dzbanki (po okreslonym czasie przelac
do drugiego). Na szybko czesto zalewam nasypana herbate w kubku a po 3-4
minutach dolewam zimnej wody; nadaje sie od razu do picia :)
--
misiek

*** IRC: nbrasil ICQ UIN: 3620591 | Michal R. Hoffmann ***
*** <mailto:misiek@knm.org.pl> | PO Box 41 ***
*** http://www.kki.net.pl/mis | 71-119 Szczecin 35 ***
*** -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =- | POLAND ***
----------- Money sometimes oils the wheel of justice -------------

1. Data: 2000-02-08 07:33:53

Od: p...@m...own.pl (Piotr Tylski) szukaj wiadomości tego autora

l...@p...onet.pl wrote in <87ku6s$rfl$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>:

> [...]
>czasu z imbryka (jeszcze jak bylem maly). Dzisiaj cos mnie wzielo i
>bardzo mnie ciekawi, czy mozna zrobic cos, aby herbata smakowala lepiej.

Najpierw trza kupic dobra herbate. Tylko w sklepie herbacianym lub temu
podobnym. Tam tez mozna uzyskac informacje jak dlugo parzyc herbate. Dobrym
pomyslem jest tez zakup kubka do zaparzania (taki z pokrywka i sitkiem) lub
czajniczka, koniecznie z wyjmowanym sitkiem. Najwazniejsza jest jednak
woda. To ona stanowi o ostatecznym smaku. Woda ma rowniez wplyw na to czy
herbata jest klarowna czy po niedlugim czasie metnieje i tworzy brzydkie
kozuchy. Sam uzywam wody przefiltrowanej przez Britta. Czarna herbate parze
max 5 min. pod przykryciem (1 lyzeczka na filizanke). Za zielona nie
przepadam.
Swietokradztwem jest picie herbaty sypanej i zalewanej w szklance:-)

peter

1. Data: 2000-02-08 12:01:36

Od: "Irek" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry <o...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
Paczka
> i zawsz coś jeszcze w zależności od tego co jest w sklepie ( czasem

Od dwudziestu kilku lat sam robie rozne mieszanki, i wiem jedno. Ta sama
mieszanka ma rozny smak w zaleznosci od wody :-(((. Aby dobic filrujacych
:-)) najsmaczniejsza jest cherbata ze studni glebinowej (niestety odpowiadam
przy okazji za ujecia wodne) ktora ma przekroczenia in minus 3 do 5 razy w
stosunku do normy. Och gdyby nie te kamulce na nerach ;-)))
Irek

1. Data: 2000-02-08 17:48:42

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Tylski wrote:

> [...]
> przepadam.
> Swietokradztwem jest picie herbaty sypanej i zalewanej w szklance:-)

Moze nie tak wielkie "swietokractwo".
Chinczycy sypia tez cherbate do niewielkich czarek zalewaja goraca woda
i przykrywaja specjalna pokryweczka.

Slav

1. Data: 2000-02-08 18:18:33

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Irek <j...@b...gnet.pl> wrote:
> [...]
> przy okazji za ujecia wodne) ktora ma przekroczenia in minus 3 do 5 razy w
> stosunku do normy. Och gdyby nie te kamulce na nerach ;-)))

Ja na szczesie mam wode ze studni glebinowšej (ale tylko w weekendy, kiedy
przyjezdzam do domu, tego prawdziwego). Zycie na wsi RULEZ ;-) !!!

--
Lukasz "Liku" Goralczyk
http://republika.pl/liku

1. Data: 2000-02-08 18:22:22

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

l...@p...onet.pl wrote:
> Jak dobrze zaparzyc herbate? Jaka to ma byc herbata?

Szukalem troche w polskim inecie, ale nic ciekawego (jezeli kogos interesuja
jakis ogolniki z poradnika domowego, albo kuchni) nie znalazlem.
Sprobowalem herbaty (pisze sie przez samo 'h'!!!) z cynamonem, ale chyba za
duzo go dodalem :), ale herbata miala troszke inny smak, ale nie lepszy.
Boje sie tylko, ze jak wejde do sklepu herbacianego, to dostane zawalu,
przez ceny; kiedys bylem w herbaciarni i za 100g jakiejs herbaty chcieli
kilkanascie zlotych (o ile dobrze pamietam).
Wczoraj sporo kosztowalem herbaty, skonczylo sie to czesta wizyta w kibelku
:).

--
Lukasz "Liku" Goralczyk
http://republika.pl/liku

1. Data: 2000-02-08 18:49:30

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Feb 2000 l...@p...onet.pl wrote:

[...]
> Boje sie tylko, ze jak wejde do sklepu herbacianego, to dostane zawalu,
> przez ceny; kiedys bylem w herbaciarni i za 100g jakiejs herbaty chcieli
> kilkanascie zlotych (o ile dobrze pamietam).

E, przesadzasz. Byłam w sobotę w sklepie herbatowym - ceny herbat
wahają się od 3-4 zł do 12-16 zł (za 10 dkg). Za herbatę cynamonową,
fenomenalnie smakującą, zapłaciłam koło 6 zł. A wybór mają zacny i ciężko
wybrać, to prawda :-)

Zuzanka
*:.
Małgorzata Krzyżaniak ..... z...@p...eu.org