Herbata kompostowa

1. Data: 2004-09-08 17:43:48

Temat: Herbata kompostowa
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

U nas w USA mozna kupic takie urzadzenia (lub samemu zrobic), skladajace
sie z beczki, pompy wodnej i mieszadla, w ktorych robi sie "herbate" z
odchodow dzdzownic (compost tea). Tym plynem polewa sie rosliny lub
ziemie. Daje to niesamowite wyniki - ubogie gleby znacznie sie
ulepszaja, rosliny rosna zdrowsze, plamy na rozach przechodza, rosliny
sa odporniejsze na szkodniki, warzywa rosna pieknie, itd. Chcialabym sie
zorientowac, czy w Polsce sa takie urzadzenia do kupienia, gdzie i za
ile, bo chcialabym pomoc Mamie z jej beznadziejnie piaszczystym,
ubogoglebowym ogrodem.

tu mozna zobaczyc strone po angielsku na ten temat:

http://www.taunton.com/finegardening/pages/g00030.as

Dzieki
Magdalena Bassett

2. Data: 2004-09-08 19:26:42

Temat: Re: Herbata kompostowa
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
| zorientowac, czy w Polsce sa takie urzadzenia do kupienia, gdzie i za
| ile, bo chcialabym pomoc Mamie z jej beznadziejnie piaszczystym,

Można kupić ten płyn w postaci gotowej (biohumus) w litrowych butelkach,
natomiast urządzeń nie widziałam. Jak chodzi o kulturę ogrodniczą, to
jesteśmy sporo w tyle:-(

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-09-08 20:15:39

Od: Bahusek <m...@p...TUTAJTOBEZTEGOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Sep 2004 21:26:42 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> [...]
>
> Można kupić ten płyn w postaci gotowej (biohumus) w litrowych butelkach,
> natomiast urządzeń nie widziałam. Jak chodzi o kulturę ogrodniczą, to

A może nie każdy lubi hodować dżdżownice (amerkańskie) w wiadrze z pompą.
Jestem pewien, że znamy wiele sprawdzonych sposobów na poprawinie
wlaściwości uprawianej glegy.A co chodzi o kulturę ogrodniczą to polecam
żywność modyfikowaną genetycznie. Pychota.
Krzysztof

4. Data: 2004-09-08 20:29:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bahusek" <m...@p...TUTAJTOBEZTEGOwp.pl> napisał w wiadomości

| skladajace

| A może nie każdy lubi hodować dżdżownice (amerkańskie) w wiadrze z pompą.

Ja nie lubię:-), ale chodzi o to, że nawet nie mam możliwości. Podobnie z
innymi ciekawymi urządzeniami, które byłyby w ogródku przydatne (np.
obcinacz do brzegów trawnika, różne miniszklarenki, mielony pumeks).

| Jestem pewien, że znamy wiele sprawdzonych sposobów na poprawinie
| wlaściwości uprawianej glegy.

Znamy, ale co by szkodziło zastosować coś nowego? W jednej ze starszych
książek, które mam w domu, jest przepis na kompost z fekaliów, o tym
przecież można spokojnie zapomnieć;-)

| A co chodzi o kulturę ogrodniczą to polecam
| żywność modyfikowaną genetycznie. Pychota.

To nie ma nic wspólnego z kulturą ogrodniczą (pomijając naturalne mutacje
wsytępujące w roślinach użytkowych i wykorzystywane przez ogrodników, ale
wiadomo, że nie o takie Ci chodziło). Pod hasłem "kultura ogrodnicza"
rozumiałabym raczej tak podstawowe sprawy, jak choćby standardyzację
sprzedawanych w Polsce substratów do uprawy roślin.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-09-09 04:41:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> wrote in message

> [...]
> odchodow dzdzownic (compost tea). [...]
> Chcialabym sie
> zorientowac, czy w Polsce sa takie urzadzenia do kupienia [...]

O ile wiem, nie sprzedaja tego u nas.
Mozna obejsc sie bez tej automatyzacji przy pomocy beczki i recznego
mieszania ;)
Kiedys w programie "Rok w ogrodzie" pokazywali jak zrobic gnojowke z
pokrzyw - tez bardzo przydatna.
Ta gnojowka to nic innego jak odpowiednik takiej "compost tea".

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2004-09-09 18:26:13

Od: Bahusek <m...@p...TUTAJTOBEZTEGOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Sep 2004 22:29:22 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> [...]
> sprzedawanych w Polsce substratów do uprawy roślin.
> Mam w takim razie pytanie czy są standaryzowane substraty produkcji
zachodniej sprzedawane przez supermarkety?
> Pozdrawiam, Basia.

Krzysztof

7. Data: 2004-09-09 18:43:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| problemem.

W Polsce? Na Górnym Śląsku? Wskaż miejsce! (oczywiście nie chodzi o ten
obrzydliwy erzac-jednorazówkę z OBI;-))

| zachodniej sprzedawane przez supermarkety?

Takie jak John Innes Compost #...? W kilku odwiedzanych czasami przez mnie
supermarketach w Polsce nie ma. Pozwolę sobie przypomnieć przytoczony przeze
mnie kilka lat temu casus "Ziemi do kaktusów", która okazała się zwykłym
torfem - żeby uświadomić Ci jedno ze źródeł mego rozgoryczenia:-)))

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-09-09 18:49:51

Temat: Re: Herbata kompostowa/pytanie o wierzbe jako ukorzeniacz
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]

> pokrzyw - tez bardzo przydatna.
> Ta gnojowka to nic innego jak odpowiednik takiej "compost tea".

Ten pomysl mi odpowiada. Czytalam troche na ten temat, i moze uda mi sie to
zastosowac w Mamy ogrodzie.

W miedzyczasie inne pytanie:

Znajoma polecila dodawanie pocietych galazek wierzby do wiadra z woda, w
ktorym ukorzenialam jakies badyle, ze niby obecnosc tej wierzby
umozliwi/przyspieszy/ulepszy ukorzenianie. Jak to w istocie wyglada? Czy sa
jakies zwiazki w wierzbie, ktore tak moga dzialac?

MB

9. Data: 2004-09-09 19:39:28

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie lubię:-), ale chodzi o to, że nawet nie mam możliwości. Podobnie z
> innymi ciekawymi urządzeniami, które byłyby w ogródku przydatne (np.
> obcinacz do brzegów trawnika, różne miniszklarenki, mielony pumeks).

a do czego moze byc przydatny mielony pumeks?

pzdr z ciekawością
Kuleczka

10. Data: 2004-09-09 19:43:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuleczka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

| a do czego moze byc przydatny mielony pumeks?

Do walki z moimi ogrodowymi szkodnikami:-)

Pozdrawiam, Basia.

Kalendarz prac w ogrodzie?
"masa zielona"
Chryzantemy