Re: marihuana

21. Data: 2000-01-03 15:13:41

Temat: Re: Odp: Holandia, a eutanazja [1996] (bylo: marycha)
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> . Spotkalem pare osob , ktore pragnely wrecz smierci - a my nie moglismy ani
> pomoc , ani skrócic ich cierpien.
Rozumiem ze ta niemoc byla hipotetyczna.
Bo o ile pamietam to kroplowka 2-3 litry + srodek nasenny
bywa uzywana jako forma biernej eutanazji, powodujac uduszenie
pacjenta.

I one naprawde chcialy aby smierc zakonczyla ich cierpienia.
Jezeli cierpienia byly zwiazane z bolem to istnieje wystarczajaca grupa
lekow likwidujacych bol.

wiedzac ze ani nie moze
> go wyleczyc , ani nie moze mu zlagodzic cierpien , oczywiscie nie mogac
> spelnic jego zyczenia - i zakonczyc cierpien.
Ok,
czemu nie mozesz zakonczyc jego cierpien ?
Zawsze mozesz podajac wieksza dawke leku.
Wybor jest
chcesz czy nie chcesz, czy mozna czy nie wolno, bo prawo zakazuje.

Gdy prawo dopusci, to rozumiem, ze twoja niemoc sie skonczy i bedziesz
mogl zakonczyc cierpienia, zgodnie z etyka i prawem ?

Na pewno nie pierwszy taki raz
> pozostawia po sobie wystarczajaco duzy slad zeby nie porownywac eutanazji z
> psudomedycznym bestialstwem dr Mengele.
A na czym polega roznica tej formy zabojstwa od innej ?

Uwazam ze amerykanski pomysl - DNR
> jest wart przemyslenia -
No widzisz , podswiadomie juz dazysz do eutanazji.
A twoje przemyslenie to inaczej wdrozenie to powszechnej praktyki,
skutkiem ktorej beda przyspieszone zgony, moze o dzien, moze o miesiac,
rok ...

ja sam nie chcialbym , gdy lekarze mieliby pewnosc
> ze nie sa w stanie mnie wyleczyc , zyc jak roslinka pod respiratorem ,
> zywieniem parenteralnym, i tym podobnymi atrakcjami , dodatkowo bedac
> swiadomym tego co sie ze mna dzieje

Alez czemu swoje prywatne fobie chcesz wdrazac jako obowiazujace ?

- podpisawszy DNR , uniknalbym tych
> "atrakcji " ,

samobojca moze zawsze nosic trucizne, ale czemu to rozpowszechnjiac.
Masz mysli samobojcze to ich chociaz nie rozpowszechniaj.

a jednoczesnie podpisawszy zgode na bycie dawca - uratowalbym
> przynajmniej 5 osób.
???
A czemu 5, skad ta pewnjosc.
Dawca mozesz byc juz dzisiaj.

I takie byloby najlepsze zakonczenie zywota lekarza -
> umierajac pozwolil zyc innym.
Twoj wybor.

> Nie mowie ze eutanazja jak ja rozumie ( blednie raczej ekspert ) jest dobra

Ok, czyli juz wkracza filozoficzna teoria eutanazji.
Oni ja blednie rozumieja, a to takie dobrodziejstwo,
i czemu my lekarze nie mamy decydowac o czyims zgodnie,
why not.
Wiemy lepiej.
Znamy sie, nadajemy sie do tej roli, jak nikt inny.

> , ale tak jak ja rozumieja lekarze jest etycznie do zniesienia.
horror w stylu Dr Mengele

22. Data: 2000-01-03 20:53:50

Temat: Re: Holandia, a eutanazja [1996] (bylo: marycha)
Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

expert <e...@f...onet.pl> rzecze:
>Nie spodziewalem sie ze eutanazja w stylu Dr Mengele znajdzie tak szybko
>wyznawcow wsrod lekarzy.

???????? A skad ten pomysl ???????

>Ale ekonomia jest podstawa systemu opieki zdrowotnej.
>Alez wlasnie ekonomia i brak finansowania leczenia osob przewlekle
>chorych byla podstawa wprowadzenia eutanazji.

Bzdury... Szkoda czasu na komentarz...

>Ile razy pacjent prosil Pana o pomoc w samobojstwie ?
>Czy to sa pojedyncze przypadki, czy w duzych szpitalach, 100-1000
>rocznie ?

[bez komentarza]

>Prawde mowiac nie zauwazylem aby lekarz pomagal przy umieraniu ( to sie
>zwie wlasnie eutanazja) lub w zalobie.

Nie zauwazyl Pan pomocy lekarza przy umieraniu chorego ? To o czym Pan w
ogole tu pisze ???

>I trudno przyjac , ze jest inaczej.

Kolejna bzdura...

>Tak tu jak i w stanach chodzi glownie o finansowanie opieki.
>Gdy kosztow opieki, leczenia nie pokrywa ubezpieczenie, MediCare
>, szpital kosztow nie przejmie na siebie i j/w podejmuje sie procedure
oszczednosciowa,
>ktora mkoze prowadzic do zgonu.

Ludzie !!! Pan Expert to ekonomista-fanatyk !!!

Juz nie moge !!! ;^)

A na powaznie - z mojej strony koniec dyskusji.

Pozdrawiam,

Kamil Uminski
--
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^

23. Data: 2000-01-03 21:10:23

Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zauwazyl Pan pomocy lekarza przy umieraniu chorego ? To o czym Pan w
> ogole tu pisze ???

Juz 3 raz sie zatem pytam.
Jak Pan jako lekarz pomaga chorym przy umieraniu ?

Czy to jest bierna eutanazja, podanie wiekszej dawki leku,
dodatkowa kroplowka, lek przeciwbolowy ?

Co to znaczy - pomoc choremy przy umieraniu ?

Mam nadzieje ze nie jest to pomoc w umieraniu i nic takiego dyskusja nie
sugeruje.
Zatem na czym polega ta pomoc przy umieraniu ?

Bo wtracajac opinie lekarzy dokonujacych eutanazji w Holandii,
oni sie wlasnie powoluja na powinnosc niesienia pomocy pacjentowi przy
umieraniu.
Jacek

24. Data: 2000-01-04 09:01:07

Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Gwoli uzupelnienia i ujednolicenia terminologii proponuje skorzystanie ze
zrodel i ewentualne ustosunkowanie sie do zawartych w nich sformulowan
(proponowany adres na koncu postu).

Ponizej zamieszczam cytat z oficjalnego dokumentu dotyczacego eutanazji
oraz opieki hospicyjnej i paliatywnej.

STANOWISKO KRAJOWEJ RADY OPIEKI PALIATYWNEJ I HOSPICYJNEJ
PRZY MINISTRZE ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ W SPRAWIE EUTANAZJI

22 MARCA 1996 ROKU, LUBLIN

Opieka Paliatywna i Hospicyjna jest przeciwna eutanazji, t.j. podaniu
osobie z nieuleczalną chorobą środka z intencją spowodowania śmierci jak
również przeciwna działaniom wspomagającym samobójstwo.

Opieka Paliatywna i Hospicyjna zapewnia ludziom w terminalnym okresie życia
całościową pomoc obejmującą zwalczanie bólu i innych objawów towarzyszących
chorobie oraz cierpień psychicznych i duchowych.

Opieka Paliatywna i Hospicyjna ma na celu poprawę jakości życia chorego z
zachowaniem jego godności aż do śmierci.

Zasady tej opieki nie ograniczają podawania leków niezbędnych do zwalczania
bólu i innych objawów nawet jeśli mogą niezamierzenie spowodować zmiany
świadomości i skrócenie życia.

Opieka Paliatywna i Hospicyjna akceptuje śmierć jako zjawisko naturalne i
jest przeciwna przedłużaniu gasnącego życia za cenę dodatkowych cierpień
chorego.

PRZEWODNICZĄCY KRAJOWEJ RADY OPIEKI PALIATYWNEJ I HOSPICYJNEJ
PRZY MINISTRZE ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ

Prof. dr hab. med. Jacek Łuczak
**************************************

Wiecej materialow na ten temat mozna znalezc w serwisie:

http://www.hospicjum.waw.pl - jest tam dzial "Biblioteka" zawierajacy
prawie 30 artykulow.

Jest tez mozliwosc pobrania ich w formie zzipowanej - bezposrednio ze
strony http://212.244.94.5/hospicjum/biblioteka/biblioteka.
htm .

Jezeli przedstawiamy wlasne opinie i sady moralne to moze warto wiedziec co
na ten temat juz zostalo napisane i powiedziane...

Pozdrawiam,

Kamil Uminski
--
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^
!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^!^

25. Data: 2000-01-04 12:45:02

Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Opieka Paliatywna i Hospicyjna jest przeciwna eutanazji, t.j. podaniu
> osobie z nieuleczaln? chorob? ?rodka z intencj? spowodowania ?mierci jak
> równie? przeciwna dzia?aniom wspomagaj?cym samobójstwo.
Ok.

> Zasady tej opieki nie ograniczaj? podawania leków niezb?dnych do zwalczania
> bólu i innych objawów nawet je?li mog? niezamierzenie spowodowaae
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
zmiany
> ?wiadomo?ci i skrócenie ?ycia.
^^^^^^^^^^^^^^^

Czy to jest definicja biernej eutanazji ?

> Opieka Paliatywna i Hospicyjna akceptuje ?mierae jako zjawisko naturalne i
> jest przeciwna przed?u?aniu gasn?cego ?ycia ..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Czy to jest definicja biernej eutanazji ?

Mam pytanie jak sie ma punkt 1 o sprzeciwianiu sie eutanazji
do punktow 2 i 3 , dozwalajacych bierna eutanazje ?

Jacek

26. Data: 2000-01-05 23:13:02

Temat: Re: Odp: Odp: marycha
Od: c...@b...gnet.pl (Marcin Kubicki) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Dec 1999 14:09:52 GMT, expert <e...@f...onet.pl> wrote
and nobody noticed it except me:

> [...]
>posiadanie do wiezienia.
>Jak profesor tego nie wie to moze pokazac probke policji na lotnisku
>i udac sie na zamierzony pobyt w celi na 1-2 lata.
>
>Przewaga handlarzy narkotykow polega na tym ze maja duza kase i moga
>oplacac dowolne badania, byle wynik byl korzystny.
>
>Takiej przewagi nie maja uzywajacy , ktorzy niszcza siebie, rodziny
>a w koncu eutanazja.
>
>Jezeli marycha ma byc polska droga do legalnej eutanazji, to niech
>zwolennicy robia testy na sobie a nie handluja po szkolach, dyskotekach.

Expercie !

Cos ty taki purytanin ? Jestem dorosly i wolno mi robic z wlasnym
zyciem na co mam ochote. To ja bede ponosil konsekwencje. Wiec jesli
wypale skreta wiedzac o mozliwych niebezpieczenstwach to uwazasz ze
trzeba mnie zamknac do wiezienia ? Troche luzu .....

ATSD nigdy nie wypaliles skreta ? To ty nie wiesz co dobre ...

Marcin Kubicki
Odp: Odp: Odp: brzmi pieknie !!!!!

27. Data: 2000-01-05 23:13:03

Od: c...@b...gnet.pl (Marcin Kubicki) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Dec 1999 22:53:57 GMT, expert <e...@f...onet.pl> wrote
and nobody noticed it except me:

>a gdziez tam.
>Toz to administracyjna procedura pozbywania sie starych ludzi, ktorzy
>pobieraja renty, emerytury.
>Przy odrobinie presji mozna tak wyczyscic szpitale z ciezko chorych,
>domy starcow i ubezpieczalnie nie beda musialy placic emerytur.
>Holendrzy wiedzieli co robia.

Expercie !

Co ty k... wiesz o eutanazji ? Mowisz teraz straszne herezje.
Zapewniam Cie ze w Holandii nie morduje sie masowo starcow.

Zyczac odrobiny przemyslenia wypowiedzi

Marcin Kubicki
Odp: Odp: Odp: brzmi pieknie !!!!!

28. Data: 2000-01-06 10:23:34

Temat: Re: Odp: Odp: maryc
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wypale skreta wiedzac o mozliwych niebezpieczenstwach to uwazasz ze
> trzeba mnie zamknac do wiezienia ? Troche luzu .....

Jezeli lekarz publicznie reprezentuje stanowisko ze mozna palic skrety i
rozpowszechniac maryche to w stanach traci licencje.
Mozesz zadzwonic do ambasady i to potwierdzic.

> ATSD nigdy nie wypaliles skreta ? To ty nie wiesz co dobre ...
>
> Marcin Kubicki

Pytanie.
Czy masz licencje i prawo wykonywania zawodu lekarza ?
Jezeli tak, to reklamujac skrety , w wielu krajach utracilbys prawo
wykonywania zawodu lekarza.
Moze nawet w Polsce, jezeli kolega lekarz z twojego szpitala to zglosi
do izby lekarskiej.

29. Data: 2000-01-06 11:01:50

Temat: Re: Holandia, a eutanazja [1996] (bylo: maryc)
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Kubicki wrote:

> [...]
>
> Co ty k... wiesz o eutanazji ? Mowisz teraz straszne herezje.
> Zapewniam Cie ze w Holandii nie morduje sie masowo starcow.
A kto mowi o masowej eksterminacji terminalnie chorych ?
Jezeli taka procedura dotyczyc bedzie 10 pacjentow twojego szpitala,
to bedzie juz ok ?

Kolega ze szpitala zakaznego przeslal stanowisko Rady d/s eutanazji.
Zakreslilem teksty dozwalajace (?) bierna eutanazje w Polsce.

Jezeli nie uslyszalem sprzeciwu, a nie uslyszalem,
to jedynie moge mniemac, ze bierna eutanazja chorych pacjentow jest w
Polsce tolerowana, dopuszczalna i niekaralna.

Jezeli jest inaczej to bede czekaj na takie informacje.

Jacek

30. Data: 2000-01-06 23:55:03

Temat: Witam :)
Od: "Basia" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozesz mi powiedziec czy jest w sieci jakies miejsce (strona grupa
dyskusyjna) gdzie mozna sie dowieddziec czegos o tej diecie, pogladach na
jej temat itd itp? Bardzo Cie prosze :))

Basia
* * *
UIN : 20184084
http://www.kki.net.pl/bw

* * *

Re: LAMIVUDYNA ?
Re: Lamblie
Re: świąd w okolicach odbytu
Re: Trzeci migdał u alergika
Chora psychicznie dziewczynka zmuszona do urodzenia dziecka!