Homagium ad Wladislao Los

1. Data: 2003-10-11 20:52:38

Temat: Homagium ad Wladislao Los
Od: "emeryk" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Istnieje w polskim jedzeniu pewien element niebezpieczny, element szału,
ale szału zmanierowanego, powiedziałbym nawet (jeśli to nie przesada) "szału
zepsutego", co być może stanowi następstwo naszego chorobliwego i
demonicznego stosunku do rozkoszy w ogóle"

[Wędrówki po Argentynie - Witold Gombrowicz]

emeryk

1. Data: 2003-10-12 09:27:03

Temat: Re: Homagium ad Wladislao Los
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
"szału
> zepsutego", co być może stanowi następstwo naszego chorobliwego i
> demonicznego stosunku do rozkoszy w ogóle"
=======
Gdyby słowo "polskim" zastąpić "francuskim" to mogłaby to być recenzja z
"Wielkiego żarcia".
Do jakiekoż zmanierowanego szału może nas bowiem doprowadzić kaszanka, bigos
i schabowy? Toż już prędzej wyrywanie nóg żabom, czy gotowanie żywcem
homarów jest zepsute. Chyba, że kontekst cytatu był szerszy i nie oddaje
całości myśli autora.

waldek
=======

1. Data: 2003-10-12 21:25:36

Od: "czytacz" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> Gdyby słowo "polskim" zastąpić "francuskim" to mogłaby to być recenzja z
> "Wielkiego żarcia".
"Wielkie żarcie" to był zły film.
Nic dziwnego, że "Piekna Catherina" porzuciła po nim Michelle Piccoli.

> Do jakiekoż zmanierowanego szału może nas bowiem doprowadzić kaszanka,
bigos
> i schabowy?
Tak, tak choć brakuje jeszcze wódki. Moze jej obecność byłaby
wutłumaczeniem.

Toż już prędzej wyrywanie nóg żabom, czy gotowanie żywcem
> homarów jest zepsute. Chyba, że kontekst cytatu był szerszy i nie oddaje
> całości myśli autora.
No cóż. :-(
Nie dla każdego Gombro jest czytelny. Nawet w w szerszym kontekście cytatu.
czytacz

1. Data: 2003-10-12 23:55:08

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:

> Gdyby słowo "polskim" zastąpić "francuskim" to mogłaby to być recenzja z
> "Wielkiego żarcia".

Nie zrozumiałeś(-łaś?) tego filmu lub oglądałeś(*) go zbyt pobieżnie
Film_nie_jest_o_jedzeniu

> Do jakiekoż zmanierowanego szału może nas bowiem doprowadzić kaszanka, bigos
> i schabowy?

Wnioskuje młody wiek
Starsi (co to inicjację seksualną mieli za komuny lub choćby
Solidarności) są w stanie uwierzyć, że kaszanka (wystana po kilku
godzinach zamiast np. szynki - bo wyszła) i bigos (made by Wars) są w
stanie sprowokować Matkę Teresę do rzucania mięsem (kartkowym).

A czy nie uważasz, że polska kuchnia również ma masę potraw
"kontrowersyjnych w inych kręgach kulturowych" - powoli niestety
zarzycanych na korzyść McShitów

sadyl [jeszcze się trzymmam]

chłecłe - już niedługo: AE

1. Data: 2003-10-13 10:19:50

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Film_nie_jest_o_jedzeniu
======
Co nie zmienia faktu, że przez większość filmu Francuzi najpierw faszerują
się wymyślnymi potrawami, a potem nimi rzygają. Dlatego opis *literalnie*
znakomicie pasuje do obrazu. Wszak rozmawiamy tylko o jedzeniu, a nie o
kinie francuskim, którego z resztą nie lubię.
======

> Wnioskuje młody wiek
======
Jesteś słaby z wnioskowania.
======

> [...]
> godzinach zamiast np. szynki - bo wyszła) i bigos (made by Wars) są w
> stanie sprowokować Matkę Teresę do rzucania mięsem (kartkowym).
Różne sondaże pokazują, że wielu ludziom to się podobało, i chcieliby tam
wrócić (aby wystać kaszankę?). Może to jest ten szał?
======

> A czy nie uważasz, że polska kuchnia również ma masę potraw
> "kontrowersyjnych w inych kręgach kulturowych" - powoli niestety
> zarzycanych na korzyść McShitów
======
"Masę potraw" to lekka przesada. Możnaby się przyczepić do raków, ale to już
chyba tylko historycznie. Wieprzowina? I co jeszcze?
Nadal daleko do szału zwykłego, zmanierowanego i zepsutego. Chyba, że ten
cytat, tak jak i "Wielkie żarcie", nie był o jedzeniu. Ale tu musiałby się
jakiś gombrysta wypowiedzieć.

waldek
======

1. Data: 2003-10-13 11:06:22

Od: w...@o...pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

waldek <x...@o...pl> wrote:

> ======
> "Masę potraw" to lekka przesada. Możnaby się przyczepić do raków, ale to już
> chyba tylko historycznie. Wieprzowina? I co jeszcze?

Nie bardzo Cie rozumiem.. Czy polska kuchnia nie zna "masy potraw"? Czy
tylko nie zna "masy potraw kontrowersyjnych w innych kregach
kulturowych"? Czemu sie czepiasz rakow? O co Ci chodzi z wieprzowina?

Wladyslaw

1. Data: 2003-10-14 22:26:37

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie bardzo Cie rozumiem.. Czy polska kuchnia nie zna "masy potraw"? Czy
> tylko nie zna "masy potraw kontrowersyjnych w innych kregach
> kulturowych"?
=======
To drugie
=======

Czemu sie czepiasz rakow?
=======
Jest to chyba jedyna polska potrawa, w której gotuje sie zwierzaki zywcem.
=======

O co Ci chodzi z wieprzowina?
=======
"Kontrowersyjna" dla Zydów. A w zasadzie zakazana.

I tylko tyle znalazlem kontrowersji, w przeciwienstwie do innych kuchni.
Szczytem wszystkiego jest dla mnie pozeranie mózgów jeszcze zywych malp
(Chiny) - od samego ogladania fotografii dostalem torsji.

waldek
======

Homagium ad Wladislao Los
Kruszynkowe pierogi
tiramisu podchodzace woda :(
Co zrobiłam źle??? Poradźcie i podtrzymajcie na duchu!!!
Ratujcie na szybko co z kurczakiem??