Re: Homeopatia a działanie placebo...

1. Data: 2000-01-20 21:24:10

Temat: Re: Homeopatia a działanie placebo...
Od: "Konrad" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote in message <867kl8$sr3$1@flood.xnet.com>...
>Nie, to nie jest niestety dowód na nic...
>To co podałeś jako definicję placebo to niestety nie wszystko.
>A więc wciąż nie rozumiesz efektu placebo. Wyjaśnię Ci to na
>przykładzie Kaszpirowskiego, "leczącego" ludzi na odległość,
>przez TV: Kaszpirowskiemu udało się przekonać niektórych ludzi,
>że on *potrafi* skutecznie ich wyleczyć. Tak bardzo w to
>uwierzyli, że *SAMI* siebie są w stanie wyleczyć przez samą
>wiarę. Drugi przykład: człowiek w histerii przed jakąś chorobą
>czuje się źle, bo wierzy, że jest chory. Ma chorobe urojoną
> [...]

Masz zupelna racje. W zeszlym tygodniu leczylem przyszla tesciowa
glukonianem wapnia w tabletkach powlekanych na... bole glowy. Skoro bole nie
nialy uchwytnego podloza chorobowego, czemu pacjentowi nie pomoc "super
lekiem". Jak sie dowiedziala, ze takie "proszki" to daja tylko w szpitalu,
zadzialalo jak panaceum... :-)

A co do homeopatii to mnie nie pomaga. Probowalem, nic a nic nie dzialalo.
Wole ziolka, chociaz tylko jako popitke dla "chemii". Kilku znajomych
stosowalo homeopatyczne leki na rozne choroby i skutecznosc byla w 100%
skorelowana z wiara w skutecznosc!
Przy okazji, moze ktos z Was slyszal o badaniu lek homeopatyczny vs. placebo
(proba podwojnie slepa)... wyniki moglyby byc ciekawe...
Pozdrawiam
Konrad