Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!x17g2000yqj.googlegroup
s.com!not-for-mail
From: Nemezis <s...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Homodyktat w ofensywie.
Date: Mon, 23 Apr 2012 00:24:14 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 148
Message-ID: <8...@x...googlegroups.com>
References: <8...@w...googlegroups.com>
<jmn2am$bgl$1@news.icm.edu.pl> <jmn2vh$boe$1@node2.news.atman.pl>
<9...@m...googlegroups.com>
<jmrsl8$ikr$1@node2.news.atman.pl>
<e...@z...googlegroups.com>
<jms0ut$n5i$4@node2.news.atman.pl>
<4...@f...googlegroups.com>
<jmv764$1pg$8@node2.news.atman.pl>
<7dlyp4k6svpk$.y4ra0b9ldwfu$.dlg@40tude.net>
<jn0rd0$4d2$1@node2.news.atman.pl>
<42wiv3z6s87b.1hrww5psdcro1$.dlg@40tude.net>
<jn134c$93t$2@news.task.gda.pl>
<10flelhvprpai$.4j63gcz8gmh5$.dlg@40tude.net>
<jn1mp3$243$1@node2.news.atman.pl>
<vawnaadjppg2.1bozgpa9fll12$.dlg@40tude.net>
<jn1rf3$7jj$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<jn2vct$tnp$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 65.255.37.139
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1335165940 4328 127.0.0.1 (23 Apr 2012 07:25:40 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Apr 2012 07:25:40 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: x17g2000yqj.googlegroups.com; posting-host=65.255.37.139;
posting-account=teC2YQoAAAAZN05u4G3GCZPXcOhpjJci
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.8.0.95,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:633348
Ukryj nagłówki
zażółcony napisał(a):
> W dniu 2012-04-23 00:12, Fragile pisze:
> > Dnia Sun, 22 Apr 2012 22:59:09 +0200, Paulinka napisaďż˝(a):
> >
> >> Fragile pisze:
> >>> Dnia Sun, 22 Apr 2012 21:39:10 +0200, Paulinka napisaďż˝(a):
> >>>
> >>>> Fragile pisze:
> >>>>> Dnia Sun, 22 Apr 2012 16:04:02 +0200, za��cony napisa�(a):
> >>>>>
> >>>>>> W dniu 2012-04-22 14:12, Fragile pisze:
> >>>>>>> Strasznie osobi�cie odebra�a� moj� wypowied� (dlaczego??), a
dotyczy�a ona
> >>>>>> Mo�e dlatego, �e Iksi napisa�a z typow� dla siebie swobod� "TYLKO"
> >>>>>> a Ty, z typow� dla siebie ugodowo�ci�, nie zaprotestowa�a�, tylko
> >>>>>> rozmawiasz z ni� w taki spos�b, jakby w og�le nie by�o tam
> >>>>>> przesad, grubych niezr�czno�ci i fa�sz�w ? :)))
> >>>>>>
> >>>>> Nie wiem, o kt�rej wypowiedzi Iksi piszesz. Mam jeszcze 216 post�w do
> >>>>> przeczytania :) No i ka�dego na pewno nie skomentuj�, ale licz� si� z
tym,
> >>>>> �e i za milczenie mo�na "oberwa�" :))
> >>>> " Zgadzam si� z ka�dym s�owem.
> >>>>
> >>>> Pozdrawiam,
> >>>> M."
> >>>>
> >>>> Je�eli to by�o milczenie, to mo�e i ja zamilkn�.
> >>>>
> >>> Je�li moje s�owa dotyczy�y wypowiedzi, o kt�rej wspomnia� ��ty,
to ja juďż˝
> >>> rzeczywi�cie nie mam nic do dodania, Paulinko. Mog� tylko Ci� poprosi�,
byďż˝
> >>> czyta�a ze zrozumieniem zanim skomentujesz.
> >>
> >> Zarzuci�a� mi lata temu antyklerykalizm,
> >>
> > A mo�esz przytoczy� t� wypowied�? Ja sobie nie przypominam, bym
zarzuca�a
> > Ci antyklerykalizm.
> > Jedyne, co napisa�am, to �e sporo os�b m.in. na tej grupie atakuje
ko�ci�
> > i katolik�w.
> > XL (do Paulinki): Czemu zaczepiasz akurat ko�ci�? - znamienne.
> > Ja (do XL): Sporo osob na tej grupie tak ma... Przy kazdej nadarzajacej sie
> > okazji - zaczepic. Ot tak sobie, niby mimochodem... Nie rozumiem takiego
> > zachowania.
> >
> > Je�li o t� wypowied� Ci chodzi, to po raz kolejny bierzesz do siebie co�,
> > co nie dotyczy konkretnie Ciebie.
> >>
> >> teraz podpisa�a� si� j.w. pod
> >> twierdzeniem XL, �e :
> >>
> >> > Kategoria ludzi, kt�rzy po prostu w wierze (a raczej w jej braku)
> >> > szukaj� taniej wym�wki dla siebie, b�dzie istnie� zawsze i zawsze
> >> > znajdzie sobie inne usprawiedliwienie - teraz m�wi� Bogu "Mam Ci� w
> >> > nosie i to nie ja jestem temu winien, lecz tamten i tamta, kt�rzy
> >> > pierwsi mieli Ci� w nosie". Je�li nawet znik�aby mo�liwo��
takiej
> >> > wym�wki, zawsze znajdzie si� inna.
> >> > To natura ludzka. Po prostu ta kategoria ludzi szuka wym�wek tak w
> >> > �yciu, jak i w sprawach wiary.
> >>
> >> O co tutaj chodzi? Ja to rozumiem dos�ownie, bo i dos�ownie XL o mnie
> >> pisze, nie o jakimďż˝ zjawisku, a o mnie.
> >>
> > To _Ty_ to odbierasz osobi�cie. Wg mnie Iksi napisa�a o zjawisku. Ja tak to
> > odebra�am. I podpisa�am si� pod tym, poniewa� nie widz� powodu, dla
kt�rego
> > nie powinnam siďż˝ podpisaďż˝ pod czymďż˝, z czym siďż˝ zgadzam.
> >
> > Natomiast pod s�owami Iksi skierowanymi bezpo�rednio do Ciebie ("Twoja
> > wiara polega�a zatem TYLKO na patrzeniu, co robi� inni.(...)" si� nie
> > podpisa�am, a konkretnie t� wypowied� mia� ��ty na my�li.
>
> To cieszy, �e pod tym akurat si� nie podpisujesz :)
> Ale jak to m�wi� - gdzie drwa r�bi�, tam wi�ry lec�.
> Nie zgodz� si� z twierdzeniem, �e Paulinka 'nie mia�a prawa
> odebra� tego osobi�cie'. Dla Iksi obie te wypowiedzi s�
> sp�jn� ca�o�ci� - obie skonstruowane po to, by zadrwi�
> z Paulinki. Pierwsza prowokacyjna nie do ko�ca wprost,
> druga wprost.
>
> To typowe dla Ikselki dzia�anie: zakre�la jakie� w�skie szuflady
> kategoryzuj�ce ludzi, rzuca tak� szuflad� komu� w twarz (tu:
> Paulince), a jak kto� rozpoznaje w tym swoje do�wiadczenia i
> czuje si� obra�ony, to Ikselka ma pow�d, by nie czu� si�
> odpowiedzialna, kwituje to prosto: "widaďż˝ coďż˝ jest na rzeczy".
>
> A Ty siďż˝ pod takďż˝ szufladďż˝ podpisujesz. No i masz :)
>
> Bo zastan�w si� Fragile: na co komu jest potrzebne
> takie gadanie, na jakie to kategorie ludzie siďż˝
> dziel� pod k�tem (nie)wiary ? W sumie jestem ciekaw,
> mo�e Ty b�dziesz wiedzie�: ile czasu Jezus
> w Biblii po�wi�ci� na marudzenie, jacy to beznadziejni
> s� faryzeusze ? A jak ju� b�dziesz mia�a odpowied�,
> to jeszcze jest drugie pytanie: ile z tych
> wypowiedzi Jezusa zosta�o specjalnie wyeksponowane
> przez powiernik�w jego s�owa, bo �wietnie si� nadawa�y
> do cel�w politycznych ?
> Czy we wszystkich ewangeliach jest ich tyle samo, czy
> w niekt�rych mniej lub wi�cej ?
Tylko że Jezus mówiąc o faryzeuszach mówił o dokładnie takich samych
zachowaniach jakie kościół obecny prezentuje i ostrżegał aby takich
miejsc unikać, by nie stać się niewolnikiem próżności faryzeuszy.
|