Re: Hortensja

From: basia <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Hortensja
Date: Tue, 16 Apr 2002 08:44:31 +0200

Agnieszka Nowak napisał(a):

> From: Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl>

> He he, a ja mam dwie hortensje ogrodowe. Jedna kwitnie na dwuletnich, jedna
> na tegorocznych pedach ;-)) Ta od tegorocznych przycinam na jesieni do
> ziemi, a na wiosne wypuszcza cala mase pieknych, kwitnacych pedow.
>
> Niestety, nie znam odmian.
>
> Macabra

a po co sie tak meczyc z tym zgadywaniem ,przycinaniem ..
Jest tak :
1/ nalezy zostawic hortensje w spokoju.
2/ nie przycinac ani jesienia ani wiosna.
3/ poczekac wiosna az sie okaze ktore ze sterczacych badyli sa zywe- to widac,
bo zjawiaja sie na nich paki, a wydawaly sie suche.
4/ badyle, na ktorych nie pojawily sie paki - wylamac
5/ na jesieni przygiac jakas zwisajaca galazke i zakolkowac w ziemi - wiosna
lub jesienia ma sie juz nastepna rosline

to wszystko.
Mozna ja zasilac- bardzo to lubi , nawet florovitem po lisciach .
Ale naprawde wierzcie mi jest to cudowny krzew , ktory nie wymaga prawie
zadnych zabiegow.
U mojej mamy jest ich mnostwo i stale komus kolkuje i rozdaje. Wszystkie sie
przyjmuja i pieknie kwitna.
Radzilabym wziac od kogos taka sadzonke z pewnego krzaka.

Poza tym tez nie rozumiem , dlaczego Oliwia chciala ja skreslic. Jest
dekoracyjna- ( pieknie przezentuje sie tez w wazonie, dlugo stoi) , a takze
stanowi ozdobe trawnika.

pozdrawiam
basia