Re: Hortensja

1. Data: 2002-04-12 12:50:41

Temat: Re: Hortensja
Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl>

> (inaczej
>
> Nie, na dwuletnich.

He he, a ja mam dwie hortensje ogrodowe. Jedna kwitnie na dwuletnich, jedna
na tegorocznych pedach ;-)) Ta od tegorocznych przycinam na jesieni do
ziemi, a na wiosne wypuszcza cala mase pieknych, kwitnacych pedow.

Niestety, nie znam odmian.

Macabra

2. Data: 2002-04-16 06:44:31

Od: basia <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Nowak napisał(a):

> [...]
> na tegorocznych pedach ;-)) Ta od tegorocznych przycinam na jesieni do
> ziemi, a na wiosne wypuszcza cala mase pieknych, kwitnacych pedow.

a po co sie tak meczyc z tym zgadywaniem ,przycinaniem ..
Jest tak :
1/ nalezy zostawic hortensje w spokoju.
2/ nie przycinac ani jesienia ani wiosna.
3/ poczekac wiosna az sie okaze ktore ze sterczacych badyli sa zywe- to widac,
bo zjawiaja sie na nich paki, a wydawaly sie suche.
4/ badyle, na ktorych nie pojawily sie paki - wylamac
5/ na jesieni przygiac jakas zwisajaca galazke i zakolkowac w ziemi - wiosna
lub jesienia ma sie juz nastepna rosline

to wszystko.
Mozna ja zasilac- bardzo to lubi , nawet florovitem po lisciach .
Ale naprawde wierzcie mi jest to cudowny krzew , ktory nie wymaga prawie
zadnych zabiegow.
U mojej mamy jest ich mnostwo i stale komus kolkuje i rozdaje. Wszystkie sie
przyjmuja i pieknie kwitna.
Radzilabym wziac od kogos taka sadzonke z pewnego krzaka.

Poza tym tez nie rozumiem , dlaczego Oliwia chciala ja skreslic. Jest
dekoracyjna- ( pieknie przezentuje sie tez w wazonie, dlugo stoi) , a takze
stanowi ozdobe trawnika.

pozdrawiam
basia

3. Data: 2002-04-16 13:46:20

Temat: Odp: Hortensja
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "basia" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
sie
> przyjmuja i pieknie kwitna.
> Radzilabym wziac od kogos taka sadzonke z pewnego krzaka.

No wreszcie ktos, kto tez uwaza hortensje za nieklopotliwe.
Dodam, ze ogrodowa mozna tez dzielic z niezlym skutkiem (po zeszlorocznych
remontach sasiada zrobily mi sie dwie z jednej). Aha, i kwiaty nadaja sie do
suszenia.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-04-18 10:40:20

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Nowak" <i...@r...com.pl> napisał w wiadomości
(...)
> He he, a ja mam dwie hortensje ogrodowe. Jedna kwitnie na dwuletnich, jedna
> na tegorocznych pedach ;-)) (...)

Jesteś moim ratunkiem :-))
Moja hortensja na pewno kwitnie na tego rocznych pędach (nie dam się omamić)
Jest tak. Obcinałam jesienią pędy na wysokość 15 20 cm i obsypywała ziemią.
Wiosną (w kwietniu) rozgarniałam kopczyk i ewentualnie docinałam gdy były
uszkodzenia.
Z tych nisko obcietych gałązek lub z ziemi wyrastały nowe gałązki (od
kilkudziesięciu cm do powyżej metra)
na których końcach pojawiały się latem kwiatowe kule.
I co Wy na to?
Pozdrawiam Krycha.

5. Data: 2002-04-18 11:38:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> kilkudziesięciu cm do powyżej metra)
> na których końcach pojawiały się latem kwiatowe kule.

Białe czy kolorowe?

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-04-19 10:43:06

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(...)

> Białe czy kolorowe?

Kolorowe.
Na pierwszym stanowisku były lekko niebieskie, po przesadzeniu
na nowe miejsce sa rozowe.
Pozdrawiam Krycha.

7. Data: 2002-04-19 12:12:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> (...)

Tyle, że przyroda jak zwykle jest od nas mądrzejsza:)

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2002-04-19 13:28:45

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilkudziesięciu cm do powyżej metra)
> na których końcach pojawiały się latem kwiatowe kule.

dzis tez wsadzalem do ziemi kilka karcz hortensji
sadzonki mialem opisywane
na tej krzewiastej hortensji bylo napisane
ze lubi polcien
a na moim polu nie ma jeszcze nigdzie cienia
:(((
na ile z tym pogodzi sie ta roslinka
czy moge liczyc na kwiatki w tym roku
?
moze wlasnie od naslonecznienie zalezy barwa kwiatow
?

Z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

9. Data: 2002-04-19 13:39:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a na moim polu nie ma jeszcze nigdzie cienia

A co? Ty cienia nie rzucasz???
Pozdrawiam :-)))))
Janusz

10. Data: 2002-04-19 14:04:10

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co? Ty cienia nie rzucasz???

Nie zadawaj takich pytań, przecież anioły cienia nie rzucają!!!
Nie wiesz o tym?
--
Pozdr. Jerzy Nowak
PS