Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi I gr. inw. telepraca - obnizenie pensji z powodu kryzysu gospodarczego - pytanie Re: I gr. inw. telepraca - obnizenie pensji z powodu kryzysu gospodarczego - pytanie

Re: I gr. inw. telepraca - obnizenie pensji z powodu kryzysu gospodarczego - pytanie

From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: I gr. inw. telepraca - obnizenie pensji z powodu kryzysu gospodarczego -
pytanie
Date: Sat, 06 Dec 2008 13:15:17 +0100

Eldorado pisze:

> Dziękuje za informację. A co jeśli już znalazlem lepsza prace i chce
> rozwiazac umowe z problematyczna firma?
> Czy w takim wypadku moge bronić się przed tym co "były" pracodawca
> wyprawia?

Jak znalazłeś nową pracę, to szczere gratulacje :-D. To najlepsza obrona
przed pomysłami starego pracodawcy. Dajesz mu cynk, że nie masz już dla
niego czasu i prosisz o to, żeby tak sobie to rozwiązał, żebyś już nie
musiał się z nim więcej kontaktować :-). Możesz zaproponować rozwiązanie
stosunku pracy za porozumieniem stron - to odbywa się z dnia na dzień,
Jak nie zechce... to w zasadzie jego problem, ale może Ci w świadectwie
pracy coś nieciekawego wpisać... Tyle tylko, że skoro masz już nową
pracę i ją rozpoczynasz, a nowy pracodawca nie pytał o świadectwo pracy
od poprzedniego pracodawcy, to problemu nie ma. Z praktyki wiem, że
świadectwa pracy nie są dziś już tak ważnym dokumentem, jakim były w
minionej epoce. Dziś bardziej liczy się umiejętność tzw 'sprzedania się'
i negocjacji :-) w kontakcie z pracodawcą... Papiery odgrywają
pomniejszą rolę. Jednak gdyby zależało Ci na 'ładnym' świadectwie, to
spróbuj załatwić zwolnienie z zachowaniem wszelkich reguł. Miejmy
nadzieję, że stary pracodawca nie będzie Ci utrudniał mówiąc np, że nie
da Ci porozumienia stron, bo musisz złożyć wypowiedzenie powiedzmy
miesięczne... W takim przypadku ja bym się już nim nie przejmował i
wziął urlop bezpłatny, czy tam płatny i niezwłocznie rozpoczął nową
pracę, a formalności ze starą załatwił później.
Powodzenia :-)

robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl