I gr. inw. telepraca - obnizenie pensji z powodu kryzysu gospodarczego - pytanie

1. Data: 2008-12-03 17:34:02

Temat: I gr. inw. telepraca - obnizenie pensji z powodu kryzysu gospodarczego - pytanie
Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Od urodzenia jestem niepelnosprawny, a w zwiazku z tym mam pierwsza grupe
inwalidzka i rente socjalna. Jestem czynny zawodowo - wykonuje swoja prace
na zasadach pracy zdalnej (telepraca) w oparciu o komputer, odpowiednie
oprogramowanie i internet.

Niestety nie dawno pracodawca zabral mi ekwiwalent pieniezny nalezny z
tytulu pracy wykonywanej na sprzecie prywatnym w miejscu zamieszkania.

Moje pytanie jest nastepujace:

Czy pracodawca ma prawo tak postapic zaslaniajac sie "kryzysem gospodarczym"
w kraju?
W jaki sposób moge sie obronic przed takim traktowaniem??

Serdecznie prosze o pomoc. Uwazam, iz pracodawca zle postapil, zabierajac mi
znaczna czesc pensji nie zwazajac na to w jakiej sytuacji mnie to stawia.
Niepelnosprawnosc moja niesie ze soba koszty (leki, rehabilitacja, dojazdy
do przychodni rehabilitacyjnych), tak wiec zabranie ekwiwalentu w wysokosci
18% pensji placonej "na reke" jest dla mnie duzym ciosem.

Lukasz

2. Data: 2008-12-03 23:04:43

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.12.2008 18:34, uz.ytkowniczka/uz.ytkownik Eldorado napisa?a/napisa?
(niepotrzebne skres'lic'):
> [...]
> gospodarczym" w kraju?
> W jaki sposób moge sie obronic przed takim traktowaniem??

A ja masz w umowie?
Wiesz, stosunek pracy jest zawarty w umowie - jakie sa; tam warunki, sk?adowe pracy
etc.

Czy jest to umowa o prace;, czy umowa o dzie?o, czy umowa zlecenie.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozwaz.ne szuka ma;dros'ci, usta niema;drych syca; sie; g?upota;."
(Prz 15:14)

3. Data: 2008-12-03 23:11:24

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisal w
wiadomosci news:gh73pu$8ep$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> napisa?a/napisa?

> A ja masz w umowie?
> Wiesz, stosunek pracy jest zawarty w umowie - jakie sa; tam warunki,

Jest to umowa o prace na czas nie okreslony. Wysokosc pensji byla stala
Pozdrawiam, Lukasz

4. Data: 2008-12-04 00:40:26

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.12.2008 00:11, użytkowniczka/użytkownik Eldorado napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> [...]
> napisal w wiadomosci news:gh73pu$8ep$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Jest to umowa o prace na czas nie okreslony. Wysokosc pensji byla stala

To na jakiej podstawie był Tobie wypłacany ekwiwalent pieniężny za pracę na własnym
sprzęcie? -czy to było zawarte w umowie jako składnik pensji, czy jako ekstra premia?

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

5. Data: 2008-12-04 08:26:53

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To na jakiej podstawie był Tobie wypłacany ekwiwalent pieniężny za pracę
> na własnym sprzęcie? -czy to było zawarte w umowie jako składnik pensji,
> [...]

Ekwiwalent za pracę na własnym sprzęcie był wypłacany zgodnie z literą prawa
dot. telepracy - kwota ekwiwalentu miala być na pokrycie kosztów prądu oraz
rachunku za internet.

Łukasz

6. Data: 2008-12-04 08:53:58

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eldorado pisze:

> Ekwiwalent za pracę na własnym sprzęcie był wypłacany zgodnie z literą
> prawa dot. telepracy - kwota ekwiwalentu miala być na pokrycie kosztów
> prądu oraz rachunku za internet.

Kolega Jacek spytał Cię, czy ów ekwiwalent był w umowie.... No i co...?
Był o nim tam zapis?
Umowa jest tym, co ustaliliście w momencie zawierania stosunku pracy,
skoro byłaby tam wzmianka o wynagrodzeniu plus kwocie na pokrycie takich
to a takich kosztów, to możesz dochodzić swoich praw w momencie, kiedy
Ci to odebrano, bo wtedy pracodawca nie wywiązuje się z umowy. Natomiast
skoro czegoś takiego nie było w umowie, to... możesz po prostu mowę
_przenegocjować_ i uzyskać lepsze dla siebie warunki z niej wynikające.
To tyle.
Mówiąc między nami... Gdybym miał zatrudnić kogoś, kto zgodził się na
umówioną kwotę, a potem jeszcze chce coś wyszarpnąć powołując się na...
jak to określiłeś... literę prawa, to pewnie nie zrobiłbym tego za
drastycznie, ale prędko znalazłbym okazję do zerwania z takim
delikwentem układów... :-).
Roszczeniowa postawa nie popłaca... Albo rozmawiasz z pracodawcą jak
równy z równym i ustalacie pewne rzeczy i potem się tego trzymasz, albo
godzisz się na to, żeby być postrzegany jako pieniacz i masz zamiast
lepiej w życiu - gorzej :-))).

robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl
http://www.stres.1site.pl/
http://audiobooki.zlotemysli.pl/

7. Data: 2008-12-04 09:57:37

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z równym i ustalacie pewne rzeczy i potem się tego trzymasz, albo godzisz
> się na to, żeby być postrzegany jako pieniacz i masz zamiast lepiej w

Nie mam żadnej roszczeniowej postawy... w umowie był punkt na temat
ekwiwalentu, a obecnie wbrew umowie pracodawca zabrał kwotę ekwiwalentu
powołując się na "kryzys gospodarczy"
Łukasz

8. Data: 2008-12-04 10:30:47

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eldorado pisze:

> Nie mam żadnej roszczeniowej postawy... w umowie był punkt na temat
> ekwiwalentu, a obecnie wbrew umowie pracodawca zabrał kwotę ekwiwalentu
> powołując się na "kryzys gospodarczy"
> Łukasz

Aaaa... to zmienia postać rzeczy.
Skoro taka była umowa, to możesz spokojnie się domagać wywiązywania z
niej, względnie ją przenegocjować.
Nie zarzucam Ci roszczeniowej postawy - wspomniałem tylko, że to jedna z
możliwych linii postępowania ;-)
Jeśli Cię uraziłem - przepraszam.

9. Data: 2008-12-04 10:57:05

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-12-04 10:57, użytkowniczka/użytkownik Eldorado napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> [...]
>
> Nie mam żadnej roszczeniowej postawy... w umowie był punkt na temat
> ekwiwalentu, a obecnie wbrew umowie pracodawca zabrał kwotę ekwiwalentu

Skoro jest - to:
- pogadaj z pracodawcą, dlaczego jednostronnie łamie warunki umowy
- renegocjuj umowę
- w ostateczności skieruj sprawę do sądu pracy

Jeżeli nie ma (sprawdź dokładnie umowę o pracę, regulamin etc), i powołujesz się na
literę prawa to:
- wyszukaj ustawy i odpowiedniego artykułu (nie wiem, na co się powołujesz pisząc:
"zgodnie z literą prawa dot. telepracy")
- z tymi przepisami pogadaj z pracodawcą co i jak

10. Data: 2008-12-04 11:49:30

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszelkie informacje :)

Łukasz

ewaluacja opinii
Sprawny dojazd (PFRON)- procedura zakonczona
Wozki reczne do podarowania
Taaaaa Swieta - stare i nadal zabawne
Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??