Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??

1. Data: 2008-11-28 15:13:24

Temat: Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??
Od: "Romek" <romekatomek@neostrada..pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to--> napisał w

> To prawda. Prosta kalkulacja:
>
> koszt ubezpieczenia powiedmy średnio (w kolejnych latach będzie coraz
> taniej) - 100 zł miesięcznie
> koszt przeglądów i napraw - tu trudno przewidzieć, niechby tylko 100 zł
> miesięcznie
> koszty paliwa - powiedzmy 200 zł miesięcznie.
>
> Łatwo zauważyć, że daje to obciążenie miesięczne na poziomie 500 zł
> miesięcznie. Za te pieniądze, zwłaszcza w małym mieście, to można bez
> problemu poruszać się przynajmniej kilka razy w miesiącu taksówkami.
Dlatego
> warto to przekalkulować.
>
> LM

niestety wygoda kosztuje :-)
ale nie do konca tak jest jak to wyliczyles gdzie piszesz:

> koszt ubezpieczenia powiedmy średnio (w kolejnych latach będzie coraz
> taniej) - 100 zł miesięcznie
<
ok
bo musi obowiazkowo AC placic wiec koszty sie podnosza

> koszt przeglądów i napraw - tu trudno przewidzieć, niechby tylko 100 zł
> miesięcznie
<
tutaj przeglad masz 100zl./rok czyli 8,30 na miesiac
a naprawy ????
wiele czynnikow na to slowo wplywa ale zalozmy ze kupi cos
po przebiegu +/- 50.000 km, czyli do jako_takiego_remontu ma jeszcze
spokojnej jazdy powiedzmy150.000km
wiec teoretycznie robi wymiene oleju + filtry 1 raz na 15.000km lub rok
zakladajac ze kupi filtry + olej z gornej polki to jest okolo 200/240zl.
teraz
podzielic to przez rok czyli ma 20zl./miesiac

> koszty paliwa - powiedzmy 200 zł miesięcznie.
<
to jest okol 50L paliwa
zakladajac ze spali mu 8l/100km to masz okolo 600km do przejechania
sumujac koszty to mmamy :
-ubezpieczenie 100/miesiac
-przeglad+ filtry+olej 28/miesiac
-paliwo 200/miesiac
czyli w sumie 328/miesiac

A chcac 600km przejechac te km TAXI to bys zaplacil ponad 1000zl

aaaaaaaLeeee co najwazniejsze
jak_policzysz_ta_ucieche_to_stratow_nie_ma :-))))))))))))

2. Data: 2008-12-01 08:36:41

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Romek" <romekatomek@neostrada..pl> wrote in

> ale nie do konca tak jest jak to wyliczyles gdzie piszesz:

> <
> ok bo musi obowiazkowo AC placic wiec koszty sie podnosza

Obowiazkowe jest OC. AC jest dobrowolne, jak ktos lubi ryzyko.

> tutaj przeglad masz 100zl./rok czyli 8,30 na miesiac

Tyle kosztuje obowiazkowy przeglad w stacji kontroli pojazdow. Dodaj do
tego przeglad w serwisie, co 15.000 lub raz w roku. To oczywiscie mozna
olac, ale ...

> a naprawy ????
> wiele czynnikow na to slowo wplywa ale zalozmy ze kupi cos
> po przebiegu +/- 50.000 km, czyli do jako_takiego_remontu ma jeszcze
> spokojnej jazdy powiedzmy 150.000km

Zalezy co kupi. Tanie samochodu przy przebiegu 50000 moga byc juz niezle
zajechane, a przynajmnije troche spraw eksploatacyjnych bede mialy do
zrobienia (hamulce, amortyzatory, rozrzad, sprzeglo). Jesli kupi auto z
wyzszej polki to 50.000 nie bedzie duzo, ale tez koszt zakupu bedzie
zdecydowanie wiekszy. Ta spokojna jazda kolejne 150.000 do tych tanszych
moim zdaniem sie nie odnosi ;-)

> [...]
> teraz
> podzielic to przez rok czyli ma 20zl./miesiac

Oczywiscie zakladasz, ze wszystko sobie sam zmieni ;-)

Dolicz do tego naprawy. Mowimy o samochodzie uzywanym, wiec zakladajac ze
nic sie nie psuje nadl mamy:
- amortyzatory,
- rozrzad,
- klocki,
- tarcze,
- wydech.

> <
> to jest okol 50L paliwa
> zakladajac ze spali mu 8l/100km to masz okolo 600km do przejechania

Rocznie 7200 km, to bardzo maly przebieg.

> czyli w sumie 328/miesiac

Jestes optymista ;-)

Nie zapominajmy rowniez o utracie wartosci. im samochod nowszy tym ten
czynni ma wieksze znaczenie.

Nie chce absolutnie nikogo zniechecac, bo posiadnie samochodu jest sporym
ulatwieniem na co dzien, ale trzeba miec na uwadze rowniez ta druga
strone. jakby nie patrzyl to samochod (prywatny) jest skarbonka, albo mamy
co do niej wkladac, albo lepiej sobie darowac.

e-Shrek

3. Data: 2008-12-01 10:04:07

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to--> napisał w
wiadomości news:Xns9B676218CA865eshrekKASUJwppl@213.180.128.149
> [...]

> wyzszej polki to 50.000 nie bedzie duzo, ale tez koszt zakupu bedzie
> zdecydowanie wiekszy. Ta spokojna jazda kolejne 150.000 do tych tanszych

Zakończyłem z powodzeniem program Pfron "Sprawny dojazd". Mam samochód o
jakim marzyłem, przerobiłem wg. potrzeb i jeżdzę bez najmniejszego
problemu...
Póki co, jestem właścicielem dwóch aut, bo poprzedniego jeszcze nie
sprzedałem ;) ale taki mam zamiar :)

Pozdrawiam
Łukasz

4. Data: 2008-12-01 16:55:31

Od: "Romek" <romekatomek@neostrada..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to--> napisał w
wiadomości
<<

> Obowiazkowe jest OC. AC jest dobrowolne, jak ktos lubi ryzyko.

e-Shrek prawdopodobnie mylisz sie !
pomijjac OC bo to wiadomo, ale
AC wlasnie jest obowiazkowe korzystajac z PFRON
(przynajmniej tak mi sie o uszo obilo)

> Tyle kosztuje obowiazkowy przeglad w stacji kontroli pojazdow. Dodaj do
> tego przeglad w serwisie, co 15.000 lub raz w roku. To oczywiscie mozna
> olac, ale ...

e-Shrek ... piszesz chyba o przegladach w nowym samochodzie,
bo to faktycznie taki przeglad jest obowiazkowy aby nie stracic gwarancji
ale mowa byla o samochodzie po przebiegu okolo 50.000km wiec w/w przeglady
o ktorych wspominasz odpadaja

> Zalezy co kupi.

nooo tu sie z Toba zgodze

> Tanie samochodu przy przebiegu 50000 moga byc juz niezle
> zajechane,

:-)))))) e-Shrek.... piszesz *MOG BYC JUZ NIEZLE ZAJECHANE*
noooo tak MOGA_ALE_NIE_MUSZA :-) porawda :-))))
(powiem tylko tyle ze trzeba_by_byc_katem aby dzisiejszy samochod zajechac
przy 50.000km)
Syrenke czy Trabanta zajedziesz napewno bo tam wal wytrzymywal 30.000km i do
wymiany lub szlif
ale to nie te czasy i nie te silniki :-))))

> a przynajmnije troche spraw eksploatacyjnych bede mialy do
> zrobienia (hamulce, amortyzatory, rozrzad, sprzeglo).

qrde e-Shrek nie zartuj.... przy 50.000km ???
nooo moze hamulce tzn. tarcze,okladziny ale to jest groszowa sprawa

> Jesli kupi auto z
> wyzszej polki to 50.000 nie bedzie duzo, ale tez koszt zakupu bedzie
> zdecydowanie wiekszy.

nooo tak ZGODA

> Ta spokojna jazda kolejne 150.000 do tych tanszych
> moim zdaniem sie nie odnosi ;-)

Tzn. tansze????

> Oczywiscie zakladasz, ze wszystko sobie sam zmieni ;-)

NIEEE
no wesSSSSSSSS filtr czy wymiane oleju moze spokojnie zrobic pan np. Jacek
lub sasiad
Ps. flaszke za 18zl kupisz i jeszcze z nim wypijesz :-)))))
iiiiiiiiiiii po kosztach :-)
nooo z tym ze rano jeszcze mineralna trzeba bedzie kupic ;-))))

> Dolicz do tego naprawy. Mowimy o samochodzie uzywanym, wiec zakladajac ze
> nic sie nie psuje nadl mamy:
> - amortyzatory,
> - rozrzad,
> - klocki,
> - tarcze,
> - wydech.

zakladajac ze exploatujemy samochod od 50.000 ->200.000km to :
- amortyzatory wymienimy 1x lub wogole
- rozrzad wymienimy 3x to z takim duzym plusem
- klocki 3x moze 4x wszystko zalezy od exploatacji i techniki jazdy
- tarcze zalozmy ze wymienimy komplet 1x
> - wydech hmmmm mozesz wymienic tylko 1x lub wogule to zalezy ile lat te
150.000km bedziesz robil

> Rocznie 7200 km, to bardzo maly przebieg.

to jest podany przebieg TEORETYCZNY
co NI_JAK ma sie do kosztu przejechanego km
w taxi lub prywatnym samochodem

> Jestes optymista ;-)

moze i tak jest ale .......... :-)

> Nie zapominajmy rowniez o utracie wartosci. im samochod nowszy tym ten
> czynni ma wieksze znaczenie.

Noo tutaj jest 100% ZGODY ale
cos_za_cos
noooo niestety jak pisalem wczesniej wygoda kosztuje

> Nie chce absolutnie nikogo zniechecac,

a ja odwrotnie (zachecac) boooo tak jak piszesz :

> [...]
> strone. jakby nie patrzyl to samochod (prywatny) jest skarbonka, albo mamy
> co do niej wkladac, albo lepiej sobie darowac.

e-Shrek = BINGO ZGADZAM SIE Z TOBA :-))))))))))))

Pozdrawiam
Romek

5. Data: 2008-12-01 18:17:35

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strone. jakby nie patrzyl to samochod (prywatny) jest skarbonka, albo mamy
> co do niej wkladac, albo lepiej sobie darowac.

Zgadzam się z powyższym, ale jeśli przystępuję do programu PFRON "sprawny
dojazd" to jest to przemyślana decyzja.
Tak więc jak już wcześniej napisałem, Zakończyłem temat. Mam 2 letnie BMW
120d (na moje potrzeby idealny). Stan wizualny i techniczny bardzo dobry.

Trzeba sobie zdawać sprawę, że samochód wielu niepełnosprawnym "zastępuje"
nogi, więc w tym momencie jeśli decydujemy się na samochód to mamy ku temu
powody większe niż tylko chwilowe zachcianki.

Pozdrawiam i życzę przyjemnych chwil podczas każdej jazdy,
Łukasz

6. Data: 2008-12-02 08:58:12

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> e-Shrek prawdopodobnie mylisz sie !
> pomijjac OC bo to wiadomo, ale
> AC wlasnie jest obowiazkowe korzystajac z PFRON
> (przynajmniej tak mi sie o uszo obilo)

A bardzo mozliwe. W innym kontekscie to zrozumialem.

> [...]
> gwarancji ale mowa byla o samochodzie po przebiegu okolo 50.000km wiec
> w/w przeglady o ktorych wspominasz odpadaja

Pisze o dwoch sprawach:
- przeglady tzw. "do dowodu", te sa obowiazkowe, na poczatku chyba co dwa
lata, potem co roku. Koszt podstawowy 100PLN (lub 90 kilka), ewentualnie
dodatkowa oplata w przypadku haka i instalacji gazowej (tu chyba +50PLN)
- przegladach co 15.000. Masz racje, w przypadku samochodu na gwarancji sa
one warunkiem waznosci gwarancji, niemniej po okresie gwarancyjnym rozniez
nalezy samochod okresowo "przgladac" ;-) Nie musisz tego juz wtedy robic w
autoryzowanej stacji obslugi. Oczywiscie nie musisz tego robic w ogole,
twoj wybor, ale ja lubie miec swiadomosc ze moj samochod nie stanowi
zagrozenia.

>:-)))))) e-Shrek.... piszesz *MOG BYC JUZ NIEZLE ZAJECHANE*
> noooo tak MOGA_ALE_NIE_MUSZA :-) porawda :-))))

Jezdzilem roznymi samochodami. I niestety im samochod tanszy/z nizszej
polki, tym jego stan przy okreslonym przebiegu byl zdecydowanie gorszy.
Pierwszy samochod mialem z niskiej polki i do przebiegu 90kkm wymienilem w
nim to co w kolejnym (klasa srednia) dopiero w okolicach 200kkm ;-)

> qrde e-Shrek nie zartuj.... przy 50.000km ???
> nooo moze hamulce tzn. tarcze,okladziny ale to jest groszowa sprawa

To sa elementy eksloatacyjne. Im tanszy samochod, tym gorszej jakosci beda
to czesci, tym krotszy okres zycia beda mialy.
Klocki pewnie co 2 przeglad nadaja sie do wymiany. Rozrzad zalezy od
samochodu, sa takie gdzie w ogole sie tgo nie rusza, ale standardowo nie
zaszkodzi wymienic po zakupie. ksozt operacji w stosunku do mozliwych
strat jest niski.

> Tzn. tansze????

Dacia, Kia (nie mowie o tych najnowszych), Daewoo/chevrolet - kup z
przebniegiem 50.000 i sprobuj kolejne 150.000 przejechac bez napraw ;-)

> [...]
> iiiiiiiiiiii po kosztach :-)
> nooo z tym ze rano jeszcze mineralna trzeba bedzie kupic ;-))))

Jak masz takie mozliwosci i wiesz ze ten czlowiek wie co robi to OK.

> zakladajac ze exploatujemy samochod od 50.000 ->200.000km to :
> - amortyzatory wymienimy 1x lub wogole

Zalezy od samochodu

> - rozrzad wymienimy 3x to z takim duzym plusem

Zalezy od samochodu.

> - klocki 3x moze 4x wszystko zalezy od exploatacji i techniki jazdy

Zgadza sie.

> - tarcze zalozmy ze wymienimy komplet 1x

Zalezy do samochodu i ... techniki jazdy

No tak, jesli przelecisz to w rok to pewnie nie zdazysz, ale ktos tu
zakaldal 600 km/miesiac, czyli jakie 7000 rocznie. To jzu troche czasu
uplynie.

> moze i tak jest ale .......... :-)

No wiesz, tylko ktos policzy ze 400 miesiecznie to moze przeznaczyc, a
potem okaze sie ze jest to dwa razy tyle i problem.

> noooo niestety jak pisalem wczesniej wygoda kosztuje

:-)

> e-Shrek = BINGO ZGADZAM SIE Z TOBA :-))))))))))))

;-)

e-Shrek

7. Data: 2008-12-11 22:29:47

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

e-Shrek pisze:

ciach

> [...]
> autoryzowanej stacji obslugi. Oczywiscie nie musisz tego robic w ogole,
> twoj wybor, ale ja lubie miec swiadomosc ze moj samochod nie stanowi

true - i takie przeglady powinien kazdy swiadomy kierowca robic dla
dobra swego i innych uzyszkodnikow drog

moj pierwszy essi mkIV ad1989 ma zrobione (przynajmniej ja tyle sie
doliczylem) 230kkm i moge powiedziec - jak dbasz tak masz;)

> [...]
> Pierwszy samochod mialem z niskiej polki i do przebiegu 90kkm wymienilem w
> nim to co w kolejnym (klasa srednia) dopiero w okolicach 200kkm ;-)

no pare rzeczy sie w nim zrobilo...
za to znajomy ma e-classe z 1982r przebieg jakies 500kkm i on w nim
(poza tym co trzeba czyli wymiana plynow ustrojowych + hamulce + zarowki
itp) nie robi kompletnie nic;) malo tego znam takich co im 1mln strzelil
na budziku i auto dalej jezdzi;)

> To sa elementy eksloatacyjne. Im tanszy samochod, tym gorszej jakosci beda
> to czesci, tym krotszy okres zycia beda mialy.

nie zgodze sie ;) do essiego tarcze Brembo + klocki (dobrej firmy - nie
pamietam jakiej) kosztowaly moze z 20pln wiecej niz jakies gowno noname
(koszt ok 200pln)

> [...]
> samochodu, sa takie gdzie w ogole sie tgo nie rusza, ale standardowo nie
> zaszkodzi wymienic po zakupie. ksozt operacji w stosunku do mozliwych

tez nie do konca prawda - zalezy od silnika. sa silniki tzw kolizyjne i
bezkolizyjne. w pierwszym wypadku jak padnie rozrzad to silnik do
wymiany, w drugim tylko zakladasz nowy rozrzad... ;)

> Dacia, Kia (nie mowie o tych najnowszych), Daewoo/chevrolet - kup z
> przebniegiem 50.000 i sprobuj kolejne 150.000 przejechac bez napraw ;-)

a fuj... z czym do ludzi? litosci ;)!

> Jak masz takie mozliwosci i wiesz ze ten czlowiek wie co robi to OK.

> Zalezy od samochodu

> Zalezy od samochodu.

> Zgadza sie.

> Zalezy do samochodu i ... techniki jazdy

zgadza sie.

zapomnielisci ze jezdzimy w polskich warunkach?

wydech to tak raz na dwa lata eksploatacji... jak sie ma 'szczescie' to
czesciej...

> No tak, jesli przelecisz to w rok to pewnie nie zdazysz, ale ktos tu
> zakaldal 600 km/miesiac, czyli jakie 7000 rocznie. To jzu troche czasu
> uplynie.

ja po slasku w jeden dzien potrafie 200km zrobic...

> No wiesz, tylko ktos policzy ze 400 miesiecznie to moze przeznaczyc, a
> potem okaze sie ze jest to dwa razy tyle i problem.

prosta zasada:
1. policz ile Cie bedzie kosztowac auto/rok
2. pomnoz powyzsza kwote x2
3. dodaj 10%

pozdrawiam
SlawcioD

8. Data: 2008-12-16 13:43:29

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

SlawcioD <s...@p...onet.pl> wrote in

> tez nie do konca prawda - zalezy od silnika. sa silniki tzw kolizyjne
> i bezkolizyjne. w pierwszym wypadku jak padnie rozrzad to silnik do
> wymiany, w drugim tylko zakladasz nowy rozrzad... ;)

W pierwszym remont. W drugim troche mniejszy ;-) Sama wymiana chyba nie
wystarczy.

> a fuj... z czym do ludzi? litosci ;)!

Wiesz, watek zaczal sie od oszczednosci, skad mialem wiedziec ze o BMW
dyskutujemy ;-)

> prosta zasada:
> 1. policz ile Cie bedzie kosztowac auto/rok
> 2. pomnoz powyzsza kwote x2
> 3. dodaj 10%

O to to ;-) Z mala uwaga, w pkt. 1 zaokraglenia w gore :-)

e-Shrek

Warsztaty Terapii Zajęciowej
Cwaniacy z kartą parkingową!
SlodkieZycie.pl - portal dla CUKRZYKÓW
Od 1 stycznia 2009 r. rencista dorobi bez limitu!
orzeczenie o stopniu niepełnosprawnosci