Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??

From: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??
Date: Tue, 2 Dec 2008 08:58:12 +0000 (UTC)

"Romek" <romekatomek@neostrada..pl> wrote in
news:gh14tn$gvj$1@news.onet.pl:

> e-Shrek prawdopodobnie mylisz sie !
> pomijjac OC bo to wiadomo, ale
> AC wlasnie jest obowiazkowe korzystajac z PFRON
> (przynajmniej tak mi sie o uszo obilo)

A bardzo mozliwe. W innym kontekscie to zrozumialem.

> e-Shrek ... piszesz chyba o przegladach w nowym samochodzie,
> bo to faktycznie taki przeglad jest obowiazkowy aby nie stracic
> gwarancji ale mowa byla o samochodzie po przebiegu okolo 50.000km wiec
> w/w przeglady o ktorych wspominasz odpadaja

Pisze o dwoch sprawach:
- przeglady tzw. "do dowodu", te sa obowiazkowe, na poczatku chyba co dwa
lata, potem co roku. Koszt podstawowy 100PLN (lub 90 kilka), ewentualnie
dodatkowa oplata w przypadku haka i instalacji gazowej (tu chyba +50PLN)
- przegladach co 15.000. Masz racje, w przypadku samochodu na gwarancji sa
one warunkiem waznosci gwarancji, niemniej po okresie gwarancyjnym rozniez
nalezy samochod okresowo "przgladac" ;-) Nie musisz tego juz wtedy robic w
autoryzowanej stacji obslugi. Oczywiscie nie musisz tego robic w ogole,
twoj wybor, ale ja lubie miec swiadomosc ze moj samochod nie stanowi
zagrozenia.

>:-)))))) e-Shrek.... piszesz *MOG BYC JUZ NIEZLE ZAJECHANE*
> noooo tak MOGA_ALE_NIE_MUSZA :-) porawda :-))))

Jezdzilem roznymi samochodami. I niestety im samochod tanszy/z nizszej
polki, tym jego stan przy okreslonym przebiegu byl zdecydowanie gorszy.
Pierwszy samochod mialem z niskiej polki i do przebiegu 90kkm wymienilem w
nim to co w kolejnym (klasa srednia) dopiero w okolicach 200kkm ;-)

> qrde e-Shrek nie zartuj.... przy 50.000km ???
> nooo moze hamulce tzn. tarcze,okladziny ale to jest groszowa sprawa

To sa elementy eksloatacyjne. Im tanszy samochod, tym gorszej jakosci beda
to czesci, tym krotszy okres zycia beda mialy.
Klocki pewnie co 2 przeglad nadaja sie do wymiany. Rozrzad zalezy od
samochodu, sa takie gdzie w ogole sie tgo nie rusza, ale standardowo nie
zaszkodzi wymienic po zakupie. ksozt operacji w stosunku do mozliwych
strat jest niski.

> Tzn. tansze????

Dacia, Kia (nie mowie o tych najnowszych), Daewoo/chevrolet - kup z
przebniegiem 50.000 i sprobuj kolejne 150.000 przejechac bez napraw ;-)

> NIEEE
> no wesSSSSSSSS filtr czy wymiane oleju moze spokojnie zrobic pan np.
> Jacek lub sasiad
> Ps. flaszke za 18zl kupisz i jeszcze z nim wypijesz :-)))))
> iiiiiiiiiiii po kosztach :-)
> nooo z tym ze rano jeszcze mineralna trzeba bedzie kupic ;-))))

Jak masz takie mozliwosci i wiesz ze ten czlowiek wie co robi to OK.

> zakladajac ze exploatujemy samochod od 50.000 ->200.000km to :
> - amortyzatory wymienimy 1x lub wogole

Zalezy od samochodu

> - rozrzad wymienimy 3x to z takim duzym plusem

Zalezy od samochodu.

> - klocki 3x moze 4x wszystko zalezy od exploatacji i techniki jazdy

Zgadza sie.

> - tarcze zalozmy ze wymienimy komplet 1x

Zalezy do samochodu i ... techniki jazdy

No tak, jesli przelecisz to w rok to pewnie nie zdazysz, ale ktos tu
zakaldal 600 km/miesiac, czyli jakie 7000 rocznie. To jzu troche czasu
uplynie.

> moze i tak jest ale .......... :-)

No wiesz, tylko ktos policzy ze 400 miesiecznie to moze przeznaczyc, a
potem okaze sie ze jest to dwa razy tyle i problem.

> noooo niestety jak pisalem wczesniej wygoda kosztuje

:-)

> e-Shrek = BINGO ZGADZAM SIE Z TOBA :-))))))))))))

;-)

e-Shrek