Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??

Data: 2008-12-11 22:29:47
Temat: Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??
Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

e-Shrek pisze:

ciach

> [...]
> lata, potem co roku. Koszt podstawowy 100PLN (lub 90 kilka), ewentualnie
> dodatkowa oplata w przypadku haka i instalacji gazowej (tu chyba +50PLN)
> - przegladach co 15.000. Masz racje, w przypadku samochodu na gwarancji sa
> one warunkiem waznosci gwarancji, niemniej po okresie gwarancyjnym rozniez
> nalezy samochod okresowo "przgladac" ;-) Nie musisz tego juz wtedy robic w
> autoryzowanej stacji obslugi. Oczywiscie nie musisz tego robic w ogole,
> twoj wybor, ale ja lubie miec swiadomosc ze moj samochod nie stanowi

true - i takie przeglady powinien kazdy swiadomy kierowca robic dla
dobra swego i innych uzyszkodnikow drog

moj pierwszy essi mkIV ad1989 ma zrobione (przynajmniej ja tyle sie
doliczylem) 230kkm i moge powiedziec - jak dbasz tak masz;)

> Jezdzilem roznymi samochodami. I niestety im samochod tanszy/z nizszej
> polki, tym jego stan przy okreslonym przebiegu byl zdecydowanie gorszy.
> Pierwszy samochod mialem z niskiej polki i do przebiegu 90kkm wymienilem w
> nim to co w kolejnym (klasa srednia) dopiero w okolicach 200kkm ;-)

no pare rzeczy sie w nim zrobilo...
za to znajomy ma e-classe z 1982r przebieg jakies 500kkm i on w nim
(poza tym co trzeba czyli wymiana plynow ustrojowych + hamulce + zarowki
itp) nie robi kompletnie nic;) malo tego znam takich co im 1mln strzelil
na budziku i auto dalej jezdzi;)

> To sa elementy eksloatacyjne. Im tanszy samochod, tym gorszej jakosci beda
> to czesci, tym krotszy okres zycia beda mialy.

nie zgodze sie ;) do essiego tarcze Brembo + klocki (dobrej firmy - nie
pamietam jakiej) kosztowaly moze z 20pln wiecej niz jakies gowno noname
(koszt ok 200pln)

> Klocki pewnie co 2 przeglad nadaja sie do wymiany. Rozrzad zalezy od
> samochodu, sa takie gdzie w ogole sie tgo nie rusza, ale standardowo nie
> zaszkodzi wymienic po zakupie. ksozt operacji w stosunku do mozliwych
> strat jest niski.

tez nie do konca prawda - zalezy od silnika. sa silniki tzw kolizyjne i
bezkolizyjne. w pierwszym wypadku jak padnie rozrzad to silnik do
wymiany, w drugim tylko zakladasz nowy rozrzad... ;)

> Dacia, Kia (nie mowie o tych najnowszych), Daewoo/chevrolet - kup z
> przebniegiem 50.000 i sprobuj kolejne 150.000 przejechac bez napraw ;-)

a fuj... z czym do ludzi? litosci ;)!

> Jak masz takie mozliwosci i wiesz ze ten czlowiek wie co robi to OK.

> Zalezy od samochodu

> Zalezy od samochodu.

> Zgadza sie.

> Zalezy do samochodu i ... techniki jazdy

zgadza sie.

zapomnielisci ze jezdzimy w polskich warunkach?

wydech to tak raz na dwa lata eksploatacji... jak sie ma 'szczescie' to
czesciej...

> No tak, jesli przelecisz to w rok to pewnie nie zdazysz, ale ktos tu
> zakaldal 600 km/miesiac, czyli jakie 7000 rocznie. To jzu troche czasu
> uplynie.

ja po slasku w jeden dzien potrafie 200km zrobic...

> No wiesz, tylko ktos policzy ze 400 miesiecznie to moze przeznaczyc, a
> potem okaze sie ze jest to dwa razy tyle i problem.

prosta zasada:
1. policz ile Cie bedzie kosztowac auto/rok
2. pomnoz powyzsza kwote x2
3. dodaj 10%

pozdrawiam
SlawcioD