I gr. inw. telepraca - obnizenie pensji z powodu kryzysu gospodarczego - pytanie

11. Data: 2008-12-04 19:33:10

Temat: Re: I gr. inw. telepraca - obnizenie pensji z powodu kryzysu gospodarczego - pytanie
Od: "Ono" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Patrząc z tej drugiej strony - czyli co się dzieje na rynku pracodawcy-
rozmawiałbym najpierw -
1. czy to jest przejściowe
2. jak wyglądałoby w okresie pózniejszym wyrównanie
3 , Na ostatnim miejscu mówiłabym o "paragrafach"
Może faktycznie pracodawca ma przejściowe kłopoty?
Jednak taka sytuacja może skończyć się zwolnieniem
Wszyscy nasi pracownicy juz sa poibformowani o.... poślizgu w grudniowej
wypłacie,
Nikt nie protestował , wiedza że nie wypracowali normy, a większy kontrakt
jest płatny przez klienta dopiero po 15 stycznia.
Może warto porozmawiać po ludzku?
ONo

12. Data: 2008-12-06 08:43:17

Od: "Wiesław" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Kodeks Pracy mówi tak:
Art. 6711. § 1. Pracodawca jest obowiązany:
1) dostarczyć telepracownikowi sprzęt niezbędny do wykonywania pracy w
formie telepracy, spełniający wymagania określone w rozdziale IV działu
dziesiątego,
2) ubezpieczyć sprzęt,
3) pokryć koszty związane z instalacją, serwisem, eksploatacją i
konserwacją sprzętu,
4) zapewnić telepracownikowi pomoc techniczną i niezbędne szkolenia w
zakresie obsługi sprzętu
- chyba że pracodawca i telepracownik postanowią inaczej, w odrębnej umowie,
o której mowa w § 2.
§ 2. Pracodawca i telepracownik mogą, w odrębnej umowie, określić w
szczególności:
1) zakres ubezpieczenia i zasady wykorzystywania przez telepracownika
sprzętu niezbędnego do wykonywania pracy w formie telepracy, stanowiącego
własność telepracownika, spełniającego wymagania określone w rozdziale IV
działu dziesiątego,
2) zasady porozumiewania się pracodawcy z telepracownikiem, w tym sposób
potwierdzania obecności telepracownika na stanowisku pracy,
3) sposób i formę kontroli wykonywania pracy przez telepracownika.
§ 3. W przypadku, o którym mowa w § 2 pkt 1, telepracownikowi przysługuje
ekwiwalent pieniężny w wysokości określonej w porozumieniu lub regulaminie,
o których mowa w art. 676, lub w umowie, o której mowa w § 2. Przy ustalaniu
wysokości ekwiwalentu bierze się pod uwagę w szczególności normy zużycia
sprzętu, jego udokumentowane ceny rynkowe oraz ilość wykorzystanego
materiału na potrzeby pracodawcy i jego ceny rynkowe.

Wynika z tego, że działają bezprawnie, jedyne co mogę doradzić to siedzieć
cicho, bo inaczej zwolnią, dopiero w momencie kiedy rozwiążą z Tobą umowę
podać ich do sądu pracy, do 5 lat nie przedawniają się roszczenia.

pozdrawiam Wiesław

13. Data: 2008-12-06 11:14:34

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wynika z tego, że działają bezprawnie, jedyne co mogę doradzić to siedzieć
> cicho, bo inaczej zwolnią, dopiero w momencie kiedy rozwiążą z Tobą umowę
> podać ich do sądu pracy, do 5 lat nie przedawniają się roszczenia.

Dziękuje za informację. A co jeśli już znalazlem lepsza prace i chce
rozwiazac umowe z problematyczna firma?
Czy w takim wypadku moge bronić się przed tym co "były" pracodawca wyprawia?

Łukasz

14. Data: 2008-12-06 12:15:17

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eldorado pisze:

> Dziękuje za informację. A co jeśli już znalazlem lepsza prace i chce
> rozwiazac umowe z problematyczna firma?
> Czy w takim wypadku moge bronić się przed tym co "były" pracodawca
> wyprawia?

Jak znalazłeś nową pracę, to szczere gratulacje :-D. To najlepsza obrona
przed pomysłami starego pracodawcy. Dajesz mu cynk, że nie masz już dla
niego czasu i prosisz o to, żeby tak sobie to rozwiązał, żebyś już nie
musiał się z nim więcej kontaktować :-). Możesz zaproponować rozwiązanie
stosunku pracy za porozumieniem stron - to odbywa się z dnia na dzień,
Jak nie zechce... to w zasadzie jego problem, ale może Ci w świadectwie
pracy coś nieciekawego wpisać... Tyle tylko, że skoro masz już nową
pracę i ją rozpoczynasz, a nowy pracodawca nie pytał o świadectwo pracy
od poprzedniego pracodawcy, to problemu nie ma. Z praktyki wiem, że
świadectwa pracy nie są dziś już tak ważnym dokumentem, jakim były w
minionej epoce. Dziś bardziej liczy się umiejętność tzw 'sprzedania się'
i negocjacji :-) w kontakcie z pracodawcą... Papiery odgrywają
pomniejszą rolę. Jednak gdyby zależało Ci na 'ładnym' świadectwie, to
spróbuj załatwić zwolnienie z zachowaniem wszelkich reguł. Miejmy
nadzieję, że stary pracodawca nie będzie Ci utrudniał mówiąc np, że nie
da Ci porozumienia stron, bo musisz złożyć wypowiedzenie powiedzmy
miesięczne... W takim przypadku ja bym się już nim nie przejmował i
wziął urlop bezpłatny, czy tam płatny i niezwłocznie rozpoczął nową
pracę, a formalności ze starą załatwił później.
Powodzenia :-)

robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl
http://www.stres.1site.pl/
http://audiobooki.zlotemysli.pl/

15. Data: 2008-12-06 13:35:37

Od: "Eldorado" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak znalazłeś nową pracę, to szczere gratulacje :-D. To najlepsza obrona
> przed pomysłami starego pracodawcy.

Dziękuję, tak znalazłem pracę na lepszych warunkach (nauczony przez
doświadczenia związane z pracodawcami kilka spraw omówiłem bardzo
konkretnie, by nie paść "ofiarą" kolejnego nieuczciwego pracodawcy. W
związku z tym, że nową pracę rozpoczynam od stycznia dlatego poszukuje
wszelkie informacje jak zakończyć współpracę w "starej pracy"

Łukasz

16. Data: 2008-12-06 17:21:41

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.12.2008 14:35, użytkowniczka/użytkownik Eldorado napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> [...]
> związku z tym, że nową pracę rozpoczynam od stycznia dlatego poszukuje
> wszelkie informacje jak zakończyć współpracę w "starej pracy"

Składasz wymówienie
Albo się dogadujesz (grzecznie) z pracodawcą i rozwiązujecie umowę z dniem 1
stycznia na zasadzie porozumienia stron, albo wręczasz 3 miesięczne albo miesięczne -

według umowy lub kodeksu pracy.

I po kłopocie :-)

W najgorszym razie będziesz z miał przez styczeń i luty dwa etaty.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

17. Data: 2008-12-10 20:44:43

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam żadnej roszczeniowej postawy... w umowie był punkt na temat
> ekwiwalentu, a obecnie wbrew umowie pracodawca zabrał kwotę ekwiwalentu
> powołując się na "kryzys gospodarczy"
> Łukasz

hehehe - w polskim prawie istnieje cos nt "kryzysu gospodarczego" ?????
Niestety przykro - pracodawca ma bulic co sie zobowiazal.

ewaluacja opinii
Sprawny dojazd (PFRON)- procedura zakonczona
Wozki reczne do podarowania
Taaaaa Swieta - stare i nadal zabawne
Re: OC/AC wspólnie z rodzicem a Sprawny Dojazd??