I po raz trzeci

41. Data: 2015-11-04 19:36:37

Temat: Re: I po raz trzeci
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
news:563a3edb$0$647$65785112@news.neostrada.pl...
> Dnia 2015-11-04 16:28, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Podobnie jak straszenie cholersterolem.

Czy też socjalizmem :-)

42. Data: 2015-11-04 19:39:42

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

>Krzywda wyrządzona dziecku zostawia blizny na umyśle.
>A strach przed diabłem, ogniem piekielnym i wszechobecnym
>grzechem działa niesamowidzie silnie na psychikę dzieci.

Twoi starzy musieli być strasznie pierdolnięci - współczuję. Ale słuchaj w
krainie hamburgerów może uda ci się wydębić od nich jakieś odszkodowanie,
walcz chłopie zamiast jałowo marnować czas w usenecie.

43. Data: 2015-11-04 19:41:02

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
pl...

Dnia 2015-11-04 16:28, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

>Podobnie jak straszenie cholersterolem.

Ba, nauczyciele powinni być masowo zamykani w więzieniach - straszenie
niedostatecznym to dopiero działa na psychikę.

44. Data: 2015-11-04 19:51:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

> Ba, nauczyciele powinni być masowo zamykani w więzieniach
> - straszenie niedostatecznym to dopiero działa na psychikę.

Ta subtelna róznica pomiędzy dwóją za nieodrobione zadanie
domowe a palenie sie w nieskończonym piekle za grzech z którym
się dziecko z jakiegoś powodu już rodzi jest jak widać dla niektórych
nieuchwytnym detalem :-)

45. Data: 2015-11-04 19:52:19

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik n...@g...com napisał:

> Wyszyński zafascynowany był wtedy rasizmem, faszyzmem, a
> także III Rzeszą i jej przywódcą Adolfem Hitlerem. Przyszły
> prymas Polski tak pisał o rasizmie: Rasizm kryje w sobie pewne
> zdrowe myśli, które dotychczas znane były tylko w szczupłym
> gronie lekarzy i biologów.

Manipulujesz, wrzutka, część prawdy, część od kogo innego.

http://www.fronda.pl/blogi/2013/czy-ksiadz-stefan-wy
szynski-popieral-hitlera,34627.html

46. Data: 2015-11-04 20:02:00

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Pszemol napisał:

> Z punktu widzenia Kościoła Rzymsko Katolickiego jako
> dochodowej korporacji i prymasa jako jednego z przywódców
> polskiego oddziału tej korporacji jest naturalne że nie chce
> on osłabienia pozycji finansowej Polski przez pomoc obcym
> narodom, a zwłaszcza wyznawcom innych religii :)

Bida Panie, jednostronne, a to oznacza nieobiektywne,
nu ale jak nie umie sie wysadzić głowy ponad szambo,
to i pieprzy się jak leci.

Masz, powinno spodobać się tobie:
http://legaba.6te.net/chlopi_a_biskupi.htm

A tu masz druga strone medalu:
wiadro.org.pl/imperium/doc/lysiak/stulecie-klamcow.p
df

To samo można zrobić z innymi religiami.
http://hipsterjew.com/wp-content/uploads/2012/09/kap
arot_rooster-450x327.jpg

Tylko po co?

47. Data: 2015-11-04 20:13:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<s...@g...com> wrote in message
ps.com...
> To samo można zrobić z innymi religiami.
>
> Tylko po co?

I powinno się to samo robić z innymi religiami.
Bo wszystkie są jednakowo złe i jednakowo robią z mózgu szambo.

48. Data: 2015-11-04 20:36:18

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote in message

>Ta subtelna róznica pomiędzy dwóją za nieodrobione zadanie
>domowe a palenie sie w nieskończonym piekle za grzech

Zgadza się, ta pierwsza kara jest przez człowieka odbierana bardzo dosłownie
i traktowana jako realne zagrożenie, druga zupełnie inaczej. Dzieje się tak
z co najmniej kilku dość trywialnych psychologicznie powodów, zgadniesz
jakich?

>za grzech z którym
>się dziecko z jakiegoś powodu już rodzi jest jak widać dla niektórych
>nieuchwytnym detalem :-)

Siri ci podpowiedziało, że za grzech pierworodny należy się nieskończone
piekło?

49. Data: 2015-11-04 20:37:16

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

>I powinno się to samo robić z innymi religiami.
>Bo wszystkie są jednakowo złe i jednakowo robią z mózgu szambo.

Tobie zrobiły?

50. Data: 2015-11-04 20:46:00

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

No przecież to napisałem :)

> Są inni ateiści, którzy używają nieco stonowanych epitetów.

Czyli piszą książki dla dzieci, a Dawkins dla dorosłych...

> Na przykład nie określają w rozmowie z wiernym, jego Boga
> epitetami typu egoistyczny, egocentrycznym, sadystyczny
> masochistyczny, maniakalny, zazdrosny i uparty :-)

... dla których przedstawianie faktów nie kojarzy się z agresją.

To tak jakby napisać, że rekin ma ostre zęby i zabija. To stwierdzenie
aż ocieka agresją, ale czy to znaczy, że autor tych słów jest agresywny?
Nie sądzę.

> Nie używa też określeń typu "child abuse" (jak to w polskim
> wydaniu przetłumaczono to nie wiem) w stosunku do rodziców
> którzy w dobrej wierze posyłają przedszkolne i szkolne dzieci
> na religię, u nas właściwie katehizację, czytaj: indoktrynację.
> Bo to nie jest zbyt dobry sposób na podjęcie dialogu, według mnie.

Tym się różnimy.
Za to właśnie szanuję Dawkinsa, że nie traktuje dorosłych czytelników
jak niedorozwojów.

> Być może mamy inny próg agresji, ale według mnie najpierw
> trzeba uświadomić rodzicowi że religia to błąd,

No właśnie on to robi. Ma opowiadać bajki żeby ludzie przestali wierzyć
w bajki?
Rekin otwiera buźkę i połyka rybkę bo zgłodniał. Poziom agresji spadł, a
infantylizacja wzrosła.
Nie kupuję tego :)

> (...)a nie wyskakiwać z grubej rury do rodzica
> z chil abuse podczas gdy w przekonaniu kochającego rodzica
> jest myśl że się dziecku robi przysługę zarażając go tą zarazą,
> religijnym wirusem, memem... :-)

Albo jest myśl, żeby sąsiedzi nie obgadywali, a dziecko w szkole nie
czuło odszczepieńcem.
I nie wiem co gorsze. Tu gruba rura jest potrzebna :)

> I niestety ludzie z nienacka zaskoczeni taką retoryką szybko
> zamykają się w sobie i spuszczają Cię do klopa jako oszołoma
> zamiast wysłuchać Twojego (skądinnąd rozsądnego) przekazu.
> Po prostu nie są na tym etapie jeszcze. Nie są na to gotowi.

Sugerujesz, że są niedojrzali? Że nie ma szans aby merytoryczne
argumenty do nich trafiły?
No może coś w tym jest :)

> Jasne że można! Nikt rozsądny nie jest ateistą na pełne 100%!

Ja jestem nierozsądny :)
("nikt" i "wszyscy" to bardzo niebezpieczne kwantyfikatory)

> A zwłaszcza ktoś młody, kto zaczyna dopiero nabierać podejrzeń,
> obserwować świat zewnętrzny, dowiadywać się że poza mamą
> i tatą są na świecie inni ludzie, wierzący w inne bajki i inne cuda
> i że nie ma sposobu na stwierdzenie które bajki są lepsze od
> innych to taka osoba potrzebuje lekkiego nakierowania na
> dobrą drogę w delikatny sposób, być moze pytaniami i sugestiami

Ok. Ale to nie do takiego odbiorcy książka była kierowana.

> a nie atakami furiata pełnymi epitetów czy po prostu wyzwisk.

Epitety? Zgoda (brak zgody, że to epitety agresywne).
Wyzwiska? U Dawkinsa? Hmm... nie spotkałem, ale podaj proszę przykład.
Ze zdziwieniem, ale jestem w stanie zmienić o nim swoją opinię.

Pozdrawiam
Piotr

Czy to naprawdę XXI wiek?
Czy to nie jest głupie?
do Ghosta
Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
"Na koniec powiedzieli, że to dopiero POCZĄTEK."